Gå till innehåll

Tja, äntligen över.


BeroendeForever

Recommended Posts

Äntligen, skriver det här meddelandet deppig som få, men mår ändå bättre än jag gjort den senaste veckan. Spelat bort otroliga summor som jag aldrig borde gjort, läxan kostade mig mellan 40 och 50k SEK, visst är det inte så mkt för vissa av era nötgrinders, men för mig är det 3-4 år av sparande vid sidan av skitjobbet och det känns förjävligt, jag spelade bara mer och mer, satt in mer pengar för att vinna tillbaka och skottade som jävulen han själv. Nu är jag skyldig banken 5k och tömt mitt sparkonto och livet suger naturligtvis, inte spelat sen i helgen men den stora dagen och det stora slutet kom igår då jag var hemma hos mamma och grät och berättade allt. kom dit vid 7 tiden att berätta men tog mig flera timmar och kunde inte berätta förens vid 11tiden, var otroligt skönt efteråt och nu och det känns så jävla bra.

 

Det enda problemet nu är hur jag som levt ett lite slösarliv de senaste åren ska kunna klara mig att leva de närmaste åren, inte köpa precis de kläder jag vill ha när jag vill osv, skulle behöva tipps om hur man ska klara det. Och så naturligtvis lär man säga hejdå, ni lär väll märka vem det är som försvinner antagligen. tack och hej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eury för jag tänkte förska börja spara igen och spara upp till det jag hade då det ibland kan vara bra att ha pengar på det där kontot, fruktansvärt jobbigt utan pengar känns de redan som. Bara en kortare tripp till göteborg med familjen känns lite meningslös utan att kunna "slösa"

Dessutom inbringade ju pokern några lappar extra per månad.

 

Fyfan va morsor är bra, obeskrivligt hur liten och försvarslös man känner sig när man som "vuxen" ligger och gråter mot hennes axel, men ack så skönt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det enda problemet nu är hur jag som levt ett lite slösarliv de senaste åren ska kunna klara mig att leva de närmaste åren, inte köpa precis de kläder jag vill ha när jag vill osv, skulle behöva tipps om hur man ska klara det. Och så naturligtvis lär man säga hejdå, ni lär väll märka vem det är som försvinner antagligen. tack och hej!

 

Vill du ha tips för att du inte kan köpa de kläder du vill?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda problemet nu är hur jag som levt ett lite slösarliv de senaste åren ska kunna klara mig att leva de närmaste åren, inte köpa precis de kläder jag vill ha när jag vill osv, skulle behöva tipps om hur man ska klara det. Och så naturligtvis lär man säga hejdå, ni lär väll märka vem det är som försvinner antagligen. tack och hej!

 

Om det är det enda problemet du har så tror jag att du ska känna dig ganska nöjd. Du får helt enkelt försöka vänja dig av vid de shoppingvanor som du har haft och börja leva ditt nya liv utan spelproblem. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du ha tips för att du inte kan köpa de kläder du vill?

 

Suck.

VAFAN?

 

Du förstår antagligen min poäng och gör du inte de ber jag om ursäkt för mitt aningen aggresiva inlägg.

Poängen är att mina vanor kommer att ändras mycket, och istället för att kunna gå på krogen utan att oroa sig för pengar, att kunna köpa en 400kr T-shirt utan att oroa sig så blir det en mycket mer planerad tillvaro osv, visst låter det inte speciellt tufft, men när man är van med en livstil så blir det såklart anorlunda och jag tror det kkommer bli tufft. Behövde tipps hur man ska vänja sig in i det. Förstår du inte det behöver du inte klanka ner mig då jag redan mår tillräckligt piss.

 

Ckasdmasdma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck.

VAFAN?

 

Du förstår antagligen min poäng och gör du inte de ber jag om ursäkt för mitt aningen aggresiva inlägg.

Poängen är att mina vanor kommer att ändras mycket, och istället för att kunna gå på krogen utan att oroa sig för pengar, att kunna köpa en 400kr T-shirt utan att oroa sig så blir det en mycket mer planerad tillvaro osv, visst låter det inte speciellt tufft, men när man är van med en livstil så blir det såklart anorlunda och jag tror det kkommer bli tufft. Behövde tipps hur man ska vänja sig in i det. Förstår du inte det behöver du inte klanka ner mig då jag redan mår tillräckligt piss.

 

Ckasdmasdma

 

Jag tycker det är stötande med lyxproblematik. Sätt det i ett perspektiv av att 1 miljard människor lever på mindre än $1 om dagen.

 

Du anpassar dig nog, precis som flera miljarder människor gör, varje dag.

 

Dessutom brukar det gå flera tåg....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åk till thailand o shoppa ;-) Där känns det iallafall som att du har mycket pengar kvar ! dock måste du ju spara till resan men det är en annan 5a

 

EDIT: nonseninlägg i denna avdelning ger en varning. Speciellt som jag just sagt till att det inte får förekomma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är stötande med lyxproblematik. Sätt det i ett perspektiv av att 1 miljard människor lever på mindre än $1 om dagen.

 

Du anpassar dig nog, precis som flera miljarder människor gör, varje dag.

 

Dessutom brukar det gå flera tåg....

 

Visst är det ett lyxproblem. men allt är relativt, är man van vid en livstil är det klart det blir sugit att gå ner ett steg i trappan eller? Har man bott i en 3 rummare hela livet och behöver bo i en 1a 2 år suger väll det eller?

 

Så jävla fjantigt av dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det kommer gå lite halvtaskigt för dig med ekonomin den första tiden, men helt säker på att du vänjer dig med tiden om du bara kan lära dig acceptera att det är så här det är, istället för att bara tänka på hur mycket du kunde slösa förr.

Du har ju tagit ett stort steg i och med att du slutade och att du har snackat ut om det, fortsätt bara i den stilen så ger det sig.

Inga vidare tips kanske, men lycka till i alla fall! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eury för jag tänkte förska börja spara igen och spara upp till det jag hade då det ibland kan vara bra att ha pengar på det där kontot, fruktansvärt jobbigt utan pengar känns de redan som. Bara en kortare tripp till göteborg med familjen känns lite meningslös utan att kunna "slösa"

Dessutom inbringade ju pokern några lappar extra per månad.

 

Fyfan va morsor är bra, obeskrivligt hur liten och försvarslös man känner sig när man som "vuxen" ligger och gråter mot hennes axel, men ack så skönt.

 

Mammor är god damn nöt! Kom ihåg var ni hörde det först...

 

Jag tycker det är stötande med lyxproblematik. Sätt det i ett perspektiv av att 1 miljard människor lever på mindre än $1 om dagen.

 

Du anpassar dig nog, precis som flera miljarder människor gör, varje dag.

 

Du är ju vanligen King of the Kings men här är ju din argumenation vansinnigt trist.. är det värmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande så ska man sätta detta i perspektiv på annat, visst är det tråkigt att sånt händer men jag tycker det är dumt att i första hand vänja sig vid ett sånt lyxliv, om du vinner mkt pengar i poker under en kort tid sätt in dem på ett sparkonto och om du fortsätter vinna så börja använda dem lite smått för att sakta bygga sig ett lyxigare liv ju mer man inser att man faktist kommer att kunna försörja sig länge på poker. Det är nog många som förhastat beger sig in i ett lyxliv, visst spendera medan du är ung men var då också beredd på att en vacker dag kanske gräset är grönare på andra sidan.

 

Nu ska vi se hur mkt skit jag får för detta inlägg :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande så ska man sätta detta i perspektiv på annat, visst är det tråkigt att sånt händer men jag tycker det är dumt att i första hand vänja sig vid ett sånt lyxliv, om du vinner mkt pengar i poker under en kort tid sätt in dem på ett sparkonto och om du fortsätter vinna så börja använda dem lite smått för att sakta bygga sig ett lyxigare liv ju mer man inser att man faktist kommer att kunna försörja sig länge på poker. Det är nog många som förhastat beger sig in i ett lyxliv, visst spendera medan du är ung men var då också beredd på att en vacker dag kanske gräset är grönare på andra sidan.

 

Nu ska vi se hur mkt skit jag får för detta inlägg :)

 

Lyxliv och lyxliv, haft det bra pågrund av att jag inte haft några skulder samt att jag alltid haft några tusenlappar över efter lönen maten och sånt, plus nån tusing på pokern. nu kommer de där tusenlapparna inte gå till skräp utan direkt in på sparkontot och fonder tills jag är uppe i samma summa som jag kasstade bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att det är strongt att inse att man inte mår bra av att spela och göra någonting åt det innan det går för långt. 5000 är inte en jätteskuld, och det kommer att kännas hur skönt som helst när du har betalat av den. Visst kommer du att sakna pengarullningen, men det är förvånansvärt enkelt att anpassa sig till nya förutsättningar.

 

Önskar dig lycka till med ditt nya liv, och att du snart bara kommer se den här upplevelsen som en erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...