perran_ Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Game #5045945194: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2007/07/14 - 14:15:51 (CET) Table "Alexandrinus" Seat 2 is the button. Seat 1: hopesea ($82.76 in chips) Seat 2: amatar ($33.20 in chips) Seat 3: richibich ($80.60 in chips) Seat 4: terkka ($88.30 in chips) Seat 5: pokerperr ($96.85 in chips) Seat 6: Tiptop22 ($106.25 in chips) richibich: posts small blind $0.50 terkka: posts big blind $1 ----- HOLE CARDS ----- dealt to pokerperr pokerperr: raises to $3 Tiptop22: folds hopesea: folds amatar: folds richibich: folds terkka: calls $2 ----- FLOP ----- terkka: checks pokerperr: bets $5 terkka: raises to $15 pokerperr: calls $10 ----- TURN ----- 6 of Diamonds4 of Clubs terkka: bets $21 pokerperr: terkka känns inte som en superfisk, men jag har heller inga större reads på honom. Känns som om jag synar turn måste jag syna river om inget farligt kort kommer. Spelar jag handen fel fram tills turn? Citera
jeneqvist Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Game #5045945194: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2007/07/14 - 14:15:51 (CET)Table "Alexandrinus" Seat 2 is the button. Seat 1: hopesea ($82.76 in chips) Seat 2: amatar ($33.20 in chips) Seat 3: richibich ($80.60 in chips) Seat 4: terkka ($88.30 in chips) Seat 5: pokerperr ($96.85 in chips) Seat 6: Tiptop22 ($106.25 in chips) richibich: posts small blind $0.50 terkka: posts big blind $1 ----- HOLE CARDS ----- dealt to pokerperr pokerperr: raises to $3 Tiptop22: folds hopesea: folds amatar: folds richibich: folds terkka: calls $2 ----- FLOP ----- terkka: checks pokerperr: bets $5 terkka: raises to $15 pokerperr: calls $10 ----- TURN ----- 6 of Diamonds4 of Clubs terkka: bets $21 pokerperr: terkka känns inte som en superfisk, men jag har heller inga större reads på honom. Känns som om jag synar turn måste jag syna river om inget farligt kort kommer. Spelar jag handen fel fram tills turn? Min personliga read på terkka är att han övervärderar enparshänder och skulle mkt väl kunna spela AQ så här! Om du synar här och river blankar lär du behöva betala igen helt enkelt. Citera
perran_ Postad 14 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2007 Min personliga read på terkka är att han övervärderar enparshänder och skulle mkt väl kunna spela AQ så här!Om du synar här och river blankar lär du behöva betala igen helt enkelt. Okej, spelat mycket mot denna kille? Är ganska ny på 0.5/1 efter att ha gått up från 0.25/0.5 nivån. Vad nickar du själv förresten, kanske möts på pokerbordet Jag synar floppen för att utvärdera och se terkkas agerande på turn. Borde jag slagit om på floppen? Citera
Ängeln17 Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Jag hade höjt mer pre, till 4-5. Rereraisat på flopp, eventuellt ställt där. EDIT: Hade inte ställt. Läst fel på stackstorlekar. På turn hade jag nog definitivt ställt. Samma edit här. Dock hade jag höjt. Citera
jeneqvist Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Okej, spelat mycket mot denna kille? Är ganska ny på 0.5/1 efter att ha gått up från 0.25/0.5 nivån. Vad nickar du själv förresten, kanske möts på pokerbordet Jag synar floppen för att utvärdera och se terkkas agerande på turn. Borde jag slagit om på floppen? Inte spelat jättemkt med han men drog några händer ur pt som spelats hyffsat liknande med tptk. att slå tillbaka på den floppen får allt sämre att folda och får en push av typ kombodrag osv. spelet känns std att bara syna. Ang. nick håller jag tyvärr tyst:-) Citera
perran_ Postad 14 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2007 Inte spelat jättemkt med han men drog några händer ur pt som spelats hyffsat liknande med tptk. att slå tillbaka på den floppen får allt sämre att folda och får en push av typ kombodrag osv. spelet känns std att bara syna. Jo jag e lite inne på samma nivå - Alla sämre händer foldar o alla bättre ställer (som bäst 50-50 situation mot ett monsterdrag). Dessutom kan ju en hand som AQ betala av om man bara synar floppen. Tyckte att reraise kändes lite väl överaggro i detta fallet. Känns mer som att jag betalar av honom än tvärtom, men min tankegång kan ju vara fel.. Ang. nick håller jag tyvärr tyst Aja men då vet du vilken fiskjävel du ska PM:a ifall du blir utdragen någon gång Citera
manshora Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 höjj till 4 preflop höjj till ~50 på floppen, syna omslag som spelat, syna turn syna river (jobbigt om färgen lägger sig eller ett till stegkort kommer men. han hadde nog inte spelat så hårt på drag.) EDIT: kommer en till Q är det ju såklart instafold Citera
perran_ Postad 14 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2007 Har det verkligen så stor betydelse om man höjer 3 eller 4 ggr BB? Citera
kravmärkt Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 japp, på låglimit bord höjjer man till 5bb med kk Citera
shipitholla85 Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Har det verkligen så stor betydelse om man höjer 3 eller 4 ggr BB? Ojaa! Om handen går till river/showdown och det har varit betande på alla gator så rör det sig om ganska mycket mer pengar du kan få in i potten med rätt odds för fisken att syna. (lät skitdumt, men kunde inte förklara bättre) Tänk att du höjjer som första killen in i potten $4. sb synar, bb viker. potten ligger nu på $9. Du betar ut ca. 3/4 $7 och får en syn. Redan här ligger potten på $23 Hade du istället höjt $3 pre så hade potten på flopp legat på $7. ~bet $5/syn. Denna potten ligger på $17. Följer samma sekvens fram till rivern så ligger det bra mång fler bb;s i potten än vad det hade gjort om du betat $3 Sen hadlar det ju självklart om att inte beta mer än att man får betalt av FI! Bara en liten tanke, i min ensamhet! Citera
shipitholla85 Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 japp, på låglimit bord höjjer man till 5bb med kk Dig vill jag lira med! Hur mkt höjjer du AA? Citera
ebisumaru Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 3BB pre är helt ok. Spelet på floppen är bra. Jag degar in på turn. Syna turn och syna blank river är också ok, men det finns så många dåliga kort som kan komma. Citera
perran_ Postad 14 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2007 Ok..upplösningen var på följande vis. Jag synade turn. Rivern var blank. Han ställde och jag synade till slut...Fi visade QJo.....tror att jag spelade rätt i längden men osäker...hade ingen direkt read på fi... Rivern hjälpte mig inte. Citera
manshora Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 japp, på låglimit bord höjjer man till 5bb med kk snälla förklara detta för mig Citera
mgps Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 pokerstove är ett bra hjälpmedel i sådana här fall. Citera
AdslVerbe Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 snälla förklara detta för mig ...självklart menar han bara att det är relativt mer lönsamt att höja mer pre (särskilt med starka starthänder) på lägre nivåer än på högre...Och det vet ni med så sluta jönsa er... Citera
manshora Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 ...självklart menar han bara att det är relativt mer lönsamt att höja mer pre (särskilt med starka starthänder) på lägre nivåer än på högre...Och det vet ni med så sluta jönsa er... möjligvis i tidigt pos på FR. inte SH Citera
strater Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 om bordet består av ett gäng folk som synar allt och är fiskiga så gör det ju egentligen inget att höja lite extra med monster preflop, dom lär ju ändå inte fatta men är ju undantagsfall Citera
Recommended Posts