BigBlind Postad 13 Juli , 2007 Rapport Share Postad 13 Juli , 2007 Fisk, kass eller cpkass så långt sträcker sig notesen på mina motståndare. Men hade tänkt att utveckla mitt register lite mer. Känns som de viktigaste är vilka händer de kallsynar en raise med pre, hur ofta de 3-bettar pre och vilka händer de bettar innan preflopphöjarn på flop. Något annat ni tycker är viktigt att ha med? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 13 Juli , 2007 Rapport Share Postad 13 Juli , 2007 LP - Loose passiv LAG - Loose aggressiv TAG - tight aggressiv TAG weak - TAG som släpper lätt på floppen utan träff LAG Solid - duktig lag LAG CS - LAG calling station LP CS - LP calling station Överaggro postflop 3bettar ofta överspelar toppar spelar om hela stacken med ett par KS - kan släppa KIS - kan inte släppa DEFB - bettar defensivt utan lr med dålig träff DEFB släpper ej - DEFB som synar reraise DEFB släpper - DEFB som släpper vid reraise Addi - det är brorsan... min favoritfisk, överaggressiv, kan inte komma ur en bluff, spelar om hela stacken med inget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SirEklund Postad 13 Juli , 2007 Rapport Share Postad 13 Juli , 2007 Tomtejävel, fiskpinnejävel ska slå ut tänderna om jag möter han i verkligheten etc typ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 13 Juli , 2007 Rapport Share Postad 13 Juli , 2007 Jag spelar turneringar och brukar skriva notes på sådana som alltid och sådana som aldrig släpper sina blinds. Även på sådana som limp-foldar osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Thorn- Postad 13 Juli , 2007 Rapport Share Postad 13 Juli , 2007 Brukar skriva saker i stil med: "Raisar 3BB med ATo i MP (middle pos) på lvl2 och bettar vekt på missad flop.... checkar bakom på turn och foldar mot liten bet på river." Eller: "Synar raise i pos på lvl3 med 87s och djupa stackar... slår om på K96 flop.. checkar bakom på blank turn och testar 2/3 potbet på blank river." I sngs som jag spelar huvudsakligen så brukar jag dock endast få med saker som "synfisk", "för lös pre", "gör alldeles för lösa all-in calls runt bubblan" osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frenter Postad 13 Juli , 2007 Rapport Share Postad 13 Juli , 2007 fisk, idiot ( spelar alltför väldigt ologiskt och inte optimalt, går ej att med stor säkerhet analysera betmönstret och få ner dennes handistribution till ett par möjliga händer), fisk+idiot-favoritspelaren att möta, sen ibland blir det väl andra notes som limpar ofta aa o sånt, continuationbettar alltid osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
draft Postad 13 Juli , 2007 Rapport Share Postad 13 Juli , 2007 Leads out flop weak, miniraises turn strong, checkraises flop with draws, calls down with tpnk (toppairnokicker), uses potcontrol, calls AI pre with JJ for full buy in etc....skriver även vilken nivå det är... Jag skriver ganska mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 13 Juli , 2007 Rapport Share Postad 13 Juli , 2007 Hur stora riverbett de synar. Kanske mer relevant för omaha dock eftersom folk oftast har något på rivern. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts