Gå till innehåll

SvS SNG "problem"


ROLF

Recommended Posts

Lirar 10 manna SNG på lägsta nivåerna för att försöka bygga mig en rulle.

Det gåt helt ok men för att verkligen kunna öka min förtjänst så skulle jag behöva ha lite hjälp om hur jag ska spela när blindsen blir 25-50 (nivå 3)

Kanske oxå bör nämna att jag spelar regular och inte turbo.

 

Just nu spelar jag extremt tight under nivå ett och två, dvs

dessa händer försöker jag självklart komma allin preflop med, AA-KK-QQ

dessa händer spelar jag ganska hårt men inte gärna allin pre, JJ-1010-AK samt AQ både suited och offsuite.

 

Eftersom det bara tar ett par minuter innan blindsen når 25-50 så hinner man sällan få någon av dessa händer och har då för det mesta ca 900-950 kvar i stacken. Här känns det som att jag vill börja stjäla lite mörkar men de flesta är fortfarande väldigt villiga att syna preflop så jag har svårt för att veta vilka händer jag kan stjäla med. Och om jag skulle misslyckas med att stjäla en mörk och den andre träffar flopp men inte jag så har man bara ca 750-800 kvar ska man då redan här på den tredje nivån börja leta ett all in läge eller ska man lugna ner sig?

 

De egentliga frågorna är alltså,

 

Vilka händer kan jag försöka att stjäla redan här?

 

Är det över huvud taget värt att stjäla här eller borde jag vänta till 50-100 nivån?

 

Vad gör jag om mitt stöldförsök inte lyckas?

 

 

Är mycket tacksam för alla svar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst igenom den sidan du länkar till och har där givetvis hittat väldigt mycket intressant dock inget om just den specifika sak jag frågar om, jag kanske är dum i huvet som inte hittar den där :P Så jag skulle gärna få ett svar här..

 

hade gött!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid de nivåer du nämner spelar man sitt bästa tighta och aggressiva Cash-game spel med följande modifiering. Utnyttja gap-konceptet och var extra uppmärksam på din relativt motståndarens position. Det viktigaste är inte att bygga stor stack i det här läget utan att se till att du inte har för liten stack när mörkarna stiger ytterligare.

 

Eftersom det inte är turbo ska du inte bli stressad utan ta det lungt och spela bra händer ur bra position. Försök inte själa mörkar på 25/50 nivån! Inga onödiga risker!

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I princip är de första tre nivåerna i SnG enbart en transportsträcka. Att försöka sno blinds är bara dumt och ger dig en image av att vara lös. Bättre att bygga en image av att vara tajt och senare med högre blinds kunna utnyttja den.

 

I princip spelar jag bara QQ+, AK, AQs+ i tidig pos under dessa perioder. Jag kan i sen pos, eller om det visat sig att bordet är vekt (få höjningar pre), även i tidig pos limpa med övriga PP. Dessa spelar jag enbart för setvärde. Undantaget kan vara JJ och TT vid gynsam bräda.

 

Enkelt uttryck kan man säga att i min värld är det viktigare att bevara stack än att bygga stack med marginella händer under de tre första perioderna. Dock i slutet av period tre kan man öppna upp spelet lite i sen pos.

 

Någon klok spelare sa någon gång: - Är man inte uttråkad i en SnG i slutat av period tre har man spelat fel :mrgreen:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...