Gå till innehåll

NLT - Halvdjupt ITM


Recommended Posts

HH ut minnet

 

Här trasslar jag in mig rejält. Jag låg tvåa i turneringen ($13K gtd på full tilt). Det är ca 35 spelare kvar och 60 var ITM. Jag var all in mot en shortstack handen innan med T9 mot Q8 och fick tia på flopp men han fick Q på river, vilket satte mig på minitilt och jag halkade ner till 5/6:e plats. Blindarna är typ 1K/2K och jag har 80K. Fi täcker mig endast med någon enstaka tusing.

 

Fi höjer upp i sen position till 6K, jag har 55 på knappen. Släppa här?

 

Jag synade (blir underbart om jag träffar set, position, han blir rädd för stor stack?). Vi blir heads up till floppen.

 

Flopp 346 regnbåge

 

Han betar ut 12K, vilket alltså lämnar ca 60K bakom.

 

Vad gör jag?

 

Syn, raise, fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna och hoppas att han inte har något pocketpar. Bommar du turn och han skjuter igen så hade jag nog lagt mig. Checkar din fi däremot så hade jag bettat ut runt 20K för att ta kommandot över potten och antingen få han att folda eller syna och checka river så att du kan checka bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syn tycker jag verkar dåligt då fi många gångar har två oparade kort över 5 och vi inte vill låta han dra in något av dessa. Jag tycker inte om sådana här lägen men hade nog förmodligen höjt rejält. Eventuellt ställt in allt. Du har jag ju i alla fall hyfsat med outs om han synar. Då tvingar du fi att ta det svåra beslutet istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker jag inte. Vilket ger möjlighet att folda vid omslag.

 

Pottstorlek:

Preflop: 1K + 2K + 6K + 6K = 15K

Flop: 12K + 30K = 42K

Motståndaren synar och sätter dig allin: 18K + 44K = 62K

 

Totalt i potten: 15K + 42K + 62K = 119K

Du behöver betala 44K för en chans att håva in 163K, dvs för att gå jämnt upp i chipsEV behöver du vinna i 27% av fallen, i och med att turneringar "diskriminerar" vinnaren lite mer för att det ska gå jämnt upp i $EV.

 

Du har runt 39% mot AA, 24% mot 77, 25% mot 66, dvs det är bara mot färdiga stegar det är mer än marginellt fel att syna. I övrigt är det bara mot händerna 77 och 66 det är fel att syna och då bara marginellt. Givet preflopactionen får det anses ganska osannolikt att motståndaren har 75 eller 52. 77 är mindre sannolik p g a en viss chans att den lägger sig mot omslag då den kan frukta överpar. Mot alla andra överpar har man mer än pottodds att syna.

 

Slutsats: Syn av all-in är given. Nu har man ju i och för sig ingen lust att sitta med halva stacken i potten om turnen blankar så jag föredrar en raise all-in i stället för till 30k för man är ändå tvungen att syna omslag på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade lagt denna handen på pre direkt. Anledningen till detta är att du säger att du är "Minitiltad". Oftast överspelar man handen då eller tar dåliga beslut när man är tiltad. Detta kan kan ju rendera i att man åker ut trots att man är bra med i turneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja men fold är ju helt omöjligt, så då antar ja att du vill pusha?

 

ja vet inte, ser som inget vettigt skäl till en push. däremot ser ja en massa fördelar med att floata honom här.

 

- vi kommer aldrig få betalt av en sämre hand,

- en bättre hand foldar aldrig,

-Fi har som mest 6 outs,

-vi har position,

- Fi´s stack på turn kommer vara ett helvete för honom....

 

 

 

skulle typ hellre pusha turn över hans andratunna (om han lämnar 10-15bbs) än att bara skövla in flop. om han ställer turn så får vi folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Jag hade solklart lagt handen pre, då jag ogillar att spela låga pocket mot en ensam raiser.

 

Hade de däremot varit en eller två callers på hans raise hade jag synat eftersom en träffad triss på t.ex. K53 flopp hade antagligen gett bra utdelning.

 

Hur som helst, eftersom vi nu spelar handen hade jag ställt, i hopp om fold. På syn har vi ett antal outs mot överpar och vi är långt framför mot överkort. Att han träffat floppen är högst otroligt.

 

Beroende på read så skulle jag även tänka mig att folda då det inte är värt att ställa om FI inte vill syna med AK/AQs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Online tells och reads finns icke.

 

Reads finns absolut!

Tells finns, men det står inget i frågan om det. Beroende på hur snabbt dom klickar på raise och bet så kanske man kan få ut någon info angående deras hand.

Men i exempelet spelas en turnering, det är inte alls säkert att Hero har spelat mot Fi förut, och då är det väldigt svårt att få en tell på hur snabbt han satsar beroende på vilken handrange han har.

Det blev lite luddigt, men jag hoppas att du förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...