Gå till innehåll

SvS 0,5/1 Stege möter reraise på parad bräda


Recommended Posts

Nyss satt mig vid bordet så inga reads alls.

 

***** Hand 377886196 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Wednesday, July 11, 2007 9:32:28 PM

Adam Turbo 5 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Ängeln17 (190.50)

Plats 2: Agent16 (253.95)

Plats 3: DeDe445 (44.30)

Plats 4: mortti (60.55)

Plats 5: @@@ (96.85)

Plats 6: Boxter11 (66.96)

Plats 7: 4K (39.00)

Plats 8: Cozmic (52.92)

Plats 9: kiki_ (67.50)

Plats 10: Hitåt (216.45)

@@@ lägg LM 0.50

Boxter11 lägg SM 1.00

** Giv **

Ängeln17 [Knh, Dr]

 

*** Bet Runda 1 ***

4K Lägg

Cozmic Lägg

kiki_ Lägg

Hitåt Höj till 2.00

Ängeln17 Syna 2.00

Agent16 Lägg

DeDe445 Lägg

mortti Lägg

@@@ Lägg

Boxter11 Syna 2.00

*** Flop(Board): *** : [6r, 10k, Kh]

*** Bet Runda 2 ***

Boxter11 Passa

Hitåt Satsa 2.00

Ängeln17 Syna 2.00

Boxter11 Syna 2.00

*** Turn(Board): *** : [6r, 10k, Kh, Es]

*** Bet Runda 3 ***

Boxter11 Satsa 2.00

Hitåt Syna 2.00

Ängeln17 Syna 2.00

*** River(Board): *** : [6r, 10k, Kh, Es, 6k]

*** Bet Runda 4 ***

Boxter11 Satsa 1.00

Hitåt Syna 1.00

Ängeln17 Höj till 22.00

Boxter11 Höj till 60.00

Hitåt Lägg

Ängeln17 ??????????

 

Syna, höj eller fold??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn, du har nog FI där tillräckligt ofta på den nivån. Heck, som han spelar kan han ju lika gärna ha en sexa utan något mer, vilket du slår : )

Såg nu att han i stort sett är all in, då kan ju du lika gärna raisa och hoppas att hitåt hakar på med sämre hand (verkar ju inte som att han har över stege..) så du får sidopott om nu fi klonkat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Jag vet att det var fel att inte höja på turn men jag hade en intressant träff med ett lågt sett på ett annat bord samtidigt och höll på att missa synen till och med. Så där var jag inte riktigt med i matchen. Och det var inte bara fel det var dåligt, det vet jag.

 

2. Jag satte iaf Fi allin eftersom potten va så stor redan i förhållande till vad han hade kvar i stacken. Fi synade självklart och vann potten med kåk. A6 på handen. Tack för det televerket.

 

Ville bara ha lite feedback på det spelet.

 

Tack för er medverkan. Case closed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så stor bet i en liten pott brukar nog oftast vara kåken. Inte alltid nöt, men åtminstone nära. Hade potten varit större så hade jag köpt vad alla sagt ovan, men känns som att jättebet i små potter sällan är annat än vad du är rädd för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Jag vet att det var fel att inte höja på turn men jag hade en intressant träff med ett lågt sett på ett annat bord samtidigt och höll på att missa synen till och med. Så där var jag inte riktigt med i matchen. Och det var inte bara fel det var dåligt, det vet jag.

 

2. Jag satte iaf Fi allin eftersom potten va så stor redan i förhållande till vad han hade kvar i stacken. Fi synade självklart och vann potten med kåk. A6 på handen. Tack för det televerket.

 

Ville bara ha lite feedback på det spelet.

 

Tack för er medverkan. Case closed.

 

Du får se det som läropengar, reraise med stege på parad bräda är att be om problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du Ängeln, jag tänkte på dig igår (snällt va..:mrgreen: ) när jag satt och spelade och hamnade i en liknande situation mot en shortie på SvS. Jag satte stege på turn och FI hade pengar kvar till river. River parade brädan och OOP FI gick blixtsnabbt AI - så då tänkte jag på dig - och blixtsynade.

 

FI satt på naken triss. Så jag kommer nog att fortsätta blixtsyna i sådan här situationer mot random shortie när synen är , som i mitt fall ovan, typ 1/3 pottbet.

 

Clueless

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...