Gå till innehåll

Libido @ Partypoker


nacho1337

Ska jag börja posta resultat dagligen/veckligen utöver månadsresultat?  

10 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska jag börja posta resultat dagligen/veckligen utöver månadsresultat?

    • dagliga
      8
    • veckliga
      1
    • månatliga
      1


Recommended Posts

Jag gillar inte checken på rivern, hur tänker du här?

Vad sätter du fi på?

Personligen hade jag bettat halvpott och vikt mot ett ev kraftigt omslag, tycker ofta omslag betyder nöt efter en sådan här "floating"

 

Lättare att exploatera om man är fi än en c/c

 

Hur lyckades du med det? Det är ju fiskigare än någonsin, jag är upp fyra inköp på 30 min

 

Jävligt intelligent kommentar imho

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag gillar inte checken på rivern, hur tänker du här?

Vad sätter du fi på?

Personligen hade jag bettat halvpott och vikt mot ett ev kraftigt omslag, tycker ofta omslag betyder nöt efter en sådan här "floating"

Varför är inte en check/call bra? Då kan man ju t o m få värde om fi bluffar, där han hade lagt sig om man betat halvpot.

Och om man tänker en stund sen checkar tror fi att man är svag, och kanske betar runt halvpot med en J för att få betalt, då kan man iaf syna och få se vad han har, så fick man iaf värdefull information för pengarna istället för att kasta dom i sjön mot ett stort omslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är inte en check/call bra? Då kan man ju t o m få värde om fi bluffar, där han hade lagt sig om man betat halvpot.

Och om man tänker en stund sen checkar tror fi att man är svag, och kanske betar runt halvpot med en J för att få betalt, då kan man iaf syna och få se vad han har, så fick man iaf värdefull information för pengarna istället för att kasta dom i sjön mot ett stort omslag.

 

Jag vet inte men jag brukar ge mina motståndare lite högre kredit för sitt spel, än att dom ska tro jag är svag för att jag tänker lite längre.:roll: Ska man tro något brukar det väl betyda exakt motsatsen? Spelad tveksamhet= Stål?

 

Så vi säger att du checkar, och fi ställer/bettar pott, (som bluff?) du gör vad?

Men åter till fi's hand, vad sätter ni honom på? Det är ju där vi måste börja? Fi har synat 3/4 bet på floppen, och 3/4 bet på turn.

Nästa fråga är vad tror fi att vi har?

Var står vi i handen?

Tror vi att vi har bäst hand måste vi ju värdebetta?

En check ger ju fi möjlighet att bluffa hem potten?

 

Nåja, jag är fisk, så jag har säkert inte ett rätt :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte men jag brukar ge mina motståndare lite högre kredit för sitt spel, än att dom ska tro jag är svag för att jag tänker lite längre.:roll: Ska man tro något brukar det väl betyda exakt motsatsen? Spelad tveksamhet= Stål?

 

Så vi säger att du checkar, och fi ställer/bettar pott, (som bluff?) du gör vad?

Men åter till fi's hand, vad sätter ni honom på? Det är ju där vi måste börja? Fi har synat 3/4 bet på floppen, och 3/4 bet på turn.

Nästa fråga är vad tror fi att vi har?

Var står vi i handen?

Tror vi att vi har bäst hand måste vi ju värdebetta?

En check ger ju fi möjlighet att bluffa hem potten?

 

Nåja, jag är fisk, så jag har säkert inte ett rätt :cry:

 

hans range är ju Jx, QQ, färgdrag 2 av dom händerna tjänar vi på att c/c mot och ingen av tjänar vi på att beta in i och en tjänar vi på att c/f i

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hans range är ju Jx, QQ, färgdrag 2 av dom händerna tjänar vi på att c/c mot och ingen av tjänar vi på att beta in i och en tjänar vi på att c/f i

 

Med Jx är det väl stor risk att fi checkar efter oss? Med färgdrag checkar fi med största sannolikhet? Sannolikheten att fi synar 2s 3/4 bett med färgdrag och sen bettar halvpott som bluff? Chans att han gör det eller synar med Jx 50/50?

Då återstår QQ och det får vi syn av ivf eller?

Nåväl, ett värdebett är alltså åt h-vete? Jag trodde att värdebett för det mesta var att föredra?

Åter igen, vad gör vi om fi pottar/ställer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med Jx är det väl stor risk att fi checkar efter oss? Med färgdrag checkar fi med största sannolikhet? Sannolikheten att fi synar 2s 3/4 bett med färgdrag och sen bettar halvpott som bluff? Chans att han gör det eller synar med Jx 50/50?

Då återstår QQ och det får vi syn av ivf eller?

Nåväl, ett värdebett är alltså åt h-vete? Jag trodde att värdebett för det mesta var att föredra?

Åter igen, vad gör vi om fi pottar/ställer?

 

vi borde kanske syna om fi pottar mot random fi och folda mot ställ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

In med degen såvida du inte har en read på honom som inbegriper tight, duktig osv.

 

Edit: Trodde ni diskuterade en annan hand. Men nu såg jag vad det var för hand... och då skulle jag vilja säga syn eller dega in beroende på vad du har för read. In med degen på 0.5-1 är oftast rätt när man sitter på ett överpar som KK. Men det beror ju förstås vem man spelar mot, hur bordet ser ut, och vad man har för ev. read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

In med degen såvida du inte har en read på honom som inbegriper tight, duktig osv.

 

Edit: Trodde ni diskuterade en annan hand. Men nu såg jag vad det var för hand... och då skulle jag vilja säga syn eller dega in beroende på vad du har för read. In med degen på 0.5-1 är oftast rätt när man sitter på ett överpar som KK. Men det beror ju förstås vem man spelar mot, hur bordet ser ut, och vad man har för ev. read.

Dega känns iofs inte alls rätt imo. Vill vi reppa bluff menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dega känns iofs inte alls rätt imo. Vill vi reppa bluff menar du?

 

Reppar vi bara bluff? Gör vi inte om vår hand till bluff? Om vi degar, vad kan han syna med som vi slår? QQ?:ola:

 

Edit: Har fi som 36/28/4 över 300 händer i min PTDB. Det talar för en check/call IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reppar vi bara bluff? Gör vi inte om vår hand till bluff? Om vi degar, vad kan han syna med som vi slår? QQ?:ola:

Nej, vi gör absolut inte om våran hand till en bluff. Vi kan reppar bluff för att få syn av allt möjligt som vi slår. Alla pocket AK tex. Kan vara ett bra spel mot vissa fi i vissa lägen. Tex om vi tänkt syna en push i vilket fall men inte tror att fi kommer att beta sina mediokra händer men ofta syna med dom.

 

Men som jag sa, inget spel som jag förespråkar i denna här handen utan read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, vi gör absolut inte om våran hand till en bluff. Vi kan reppar bluff för att få syn av allt möjligt som vi slår. Alla pocket AK tex. Kan vara ett bra spel mot vissa fi i vissa lägen. Tex om vi tänkt syna en push i vilket fall men inte tror att fi kommer att beta sina mediokra händer men ofta syna med dom.

 

Men som jag sa, inget spel som jag förespråkar i denna här handen utan read.

 

 

Ok. Nu hänger jag med:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dagens hand:

 

***** Hand 935712188 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Wednesday, February 04, 2009 12:10:26 PM

Anna 27 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Kramer77 (200.00)

Plats 3: Libido (277.09)

Plats 4: Orcc (85.01)

Plats 5: Soul_6 (41.57)

Plats 2: Mbstäd&nun (132.75)

Soul_6 lägg LM 0.50

Kramer77 lägg SM 1.00

** Giv **

Kramer77 [N/A, N/A]

Libido [4k, 4r]

Orcc [N/A, N/A]

Soul_6 [N/A, N/A]

Mbstäd&nun [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Mbstäd&nun Syna 1.00

Libido Höj till 5.00

Orcc Lägg

Soul_6 Lägg

Kramer77 Syna 5.00

Mbstäd&nun Syna 5.00

*** Flop(Board): *** : [4h, 3r, 5k]

*** Bet Runda 2 ***

Kramer77 Passa

Mbstäd&nun Passa

Libido Satsa 11.62

Kramer77 Höj till 33.00

Mbstäd&nun Lägg

Libido ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dagens hand:

 

***** Hand 935712188 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Wednesday, February 04, 2009 12:10:26 PM

Anna 27 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Kramer77 (200.00)

Plats 3: Libido (277.09)

Plats 4: Orcc (85.01)

Plats 5: Soul_6 (41.57)

Plats 2: Mbstäd&nun (132.75)

Soul_6 lägg LM 0.50

Kramer77 lägg SM 1.00

** Giv **

Kramer77 [N/A, N/A]

Libido [4k, 4r]

Orcc [N/A, N/A]

Soul_6 [N/A, N/A]

Mbstäd&nun [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Mbstäd&nun Syna 1.00

Libido Höj till 5.00

Orcc Lägg

Soul_6 Lägg

Kramer77 Syna 5.00

Mbstäd&nun Syna 5.00

*** Flop(Board): *** : [4h, 3r, 5k]

*** Bet Runda 2 ***

Kramer77 Passa

Mbstäd&nun Passa

Libido Satsa 11.62

Kramer77 Höj till 33.00

Mbstäd&nun Lägg

Libido ????

 

Här får jag nog alltid in degen.. ligger vi efter drar vi ut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte men jag brukar ge mina motståndare lite högre kredit för sitt spel, än att dom ska tro jag är svag för att jag tänker lite längre.:roll: Ska man tro något brukar det väl betyda exakt motsatsen? Spelad tveksamhet= Stål?

Ja om man visar svaghet på floppen och sen visar styrka på senare gator är det ju oftast ett fiskmonster.

Men dumt att visa fejkad svaghet på river med ett monster eftersom man inte kan få betalt om fi checkar, därför tror han nog oss att vi är svaga. Dock är vi nog starkare än han tror med KK. Alltid bra om fi missbedömer vår range oberoende åt vilket håll han gör det.

 

Så vi säger att du checkar, och fi ställer/bettar pott, (som bluff?) du gör vad?

Betar pott som bluff är ju perfekt, vi har väl en plan att check/syna en bet upp till ungefär potstorlek. Där får vi nog betalt av sämre PP och bluffar så många gånger att bara det är en ursäkt till att göra så, särskilt på denna nivå.

 

Om han ställer är det väl oftast ett monster, t ex kåk som tror att vi sitter på en J. Men tror inte att han skulle ställa här med det efter att vi checkat, utan han betar nog max pot för att få betalt.

Så är fi en aggro icke tänkande spelare kanske vi t o m kan syna en all-in. Men jag tror fi har kåk/AJ större delen av dom gångerna.

 

Jag tycker det finns fler fördelar med att c/c, och är mycket mer EV+ än att beta halvpot och lägga sig mot omslag. Då får vi antagligen bara "betalt" när vi är slagna, och missar värde från bluffar och sämre händer som tror dom leder.

 

Men åter till fi's hand, vad sätter ni honom på? Det är ju där vi måste börja? Fi har synat 3/4 bet på floppen, och 3/4 bet på turn.

Nästa fråga är vad tror fi att vi har?

Var står vi i handen?

Tror vi att vi har bäst hand måste vi ju värdebetta?

En check ger ju fi möjlighet att bluffa hem potten?

Jag tror han oftast har 9T, färgdrag, eller JT-AJ, mer sällan ett sämre PP än oss.

Tror inte att en värdebet är lämplig, inte heller en fold (om inte fi är riktigt TAG), utan att en c/c är mest EV+ både i pengar och information.

Även om det är lite svårt att seriöst analysera spelet på svs 0,5-1 kr :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här får jag nog alltid in degen.. ligger vi efter drar vi ut!
Solklart in med degen läge. Såvida du och han inte är supertigtha.

 

pushar ni in den effektiva stacken på 200BB? RLY? Dessutom är Kramer77 ingen standardfisk, han ska väl föreställa typ en grinder. En grinder foldar säkert överpar och tvåpar där, så värdet blir typ inte gigantiskt lol. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad som kan tänkas vara en bra winrate på nivån eftersom jag bara varit på svs knappt två veckor. Jag ligger på 18-20bb/100. Vet inte hur många händer jag får in den här månaden, får se hur mycket jag orkar.

Nån tidigare sa att om man inte har mer än 25BigBlind/100h på nivån bör man ta sej en funderare på vad man egentligen håller på med!!! Ganska löjligt uttalande imo då jag tror det är ganska få som håller den nivån över tid på nivån.

 

Om du är hobbyspelare med ett liv utanför detta kan du väl dra in runt 3000 spänn i snitt med den winrateen och säkert det tredubbla om du spelar mycket.

 

kungrickard som spelar FR på nivån påstår sej dra in ca 30k i månaden. Han spelar iofs väldigt, väldigt mycket och är lite av en microlimit expert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...