Gå till innehåll

Libido @ Partypoker


nacho1337

Ska jag börja posta resultat dagligen/veckligen utöver månadsresultat?  

10 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska jag börja posta resultat dagligen/veckligen utöver månadsresultat?

    • dagliga
      8
    • veckliga
      1
    • månatliga
      1


Recommended Posts

  • Svars 2,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postar decembers resultat: Br efter december: ~13k kr

 

Tid spelat: ~70h

 

Ev. Vinst: +4545 kr

 

Dagsresultat:

 

2:a +149

3:e +202

4:e +360

5:e +219

6:e +298

7:e inge spel

8:e inge spel

9:e +144

10:e +79

11:e +214 +41 = 255

12:e +685

13:e +977

14:e +107 +331 +89 = +527

15:e inge spel

16:e +60 kr + 66 = 126 kr

17:e +518 kr

18:e -136 -86 +54 = -168

19:e +53 kr

20:e +55 kr

21-25:e inge spel

26:e +101 kr

27:e inge spel

28:e +300

29:e -280

30-31:a inge spel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tar ni för approach här?

 

***** Hand 557013487 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Thursday, January 03, 2008 6:39:26 PM

Britta 10 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: k.toni (417.91)

Plats 2: theking75 (364.28)

Plats 3: Luke8 (97.79)

Plats 4: Libido (352.00)

Plats 5: Nicolas (220.55)

theking75 lägg LM 1.00

Luke8 lägg SM 2.00

Nicolas lägg AM 3.00

** Giv **

k.toni [N/A, N/A]

theking75 [N/A, N/A]

Luke8 [N/A, N/A]

Libido [Knh, Knk]

Nicolas [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Libido Höj till 10.00

Nicolas Lägg

k.toni Syna 10.00

theking75 Lägg

Luke8 Syna 10.00

*** Flop(Board): *** : [3s, 4r, 4k]

*** Bet Runda 2 ***

Luke8 Passa

Libido Satsa 16.00

k.toni Höj till 40.00

Luke8 Lägg

Libido ????

 

+

 

 

***** Hand 556987898 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Thursday, January 03, 2008 6:18:34 PM

Britta 64 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Belfrage (103.66)

Plats 2: Libido (411.79)

Plats 3: PoorBoy (226.60)

Plats 4: HugoK9 (401.00)

Plats 5: Stig_Bygel (162.14)

HugoK9 lägg LM 1.00

Stig_Bygel lägg SM 2.00

** Giv **

Belfrage [N/A, N/A]

Libido [Ek, 5k]

PoorBoy [N/A, N/A]

HugoK9 [N/A, N/A]

Stig_Bygel [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Belfrage Lägg

Libido Höj till 8.00

PoorBoy Syna 8.00

HugoK9 Lägg

Stig_Bygel Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [Knk, 8k, 2k]

*** Bet Runda 2 ***

Stig_Bygel Passa

Libido Satsa 15.00

PoorBoy Höj till 30.00

Stig_Bygel Lägg

Libido ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På färghanden hade jag nog skyfflat in. Minireraisen brukar ju stå för setet och jag tror inte han släpper. Ska han dra ut får det kosta lite också.

 

JJ känns som den eviga frågan. Jag brukar syna och ta ett kort till och för att markera att det inte bara är att köra bort mig från potterna.

Men erfarenheten säger att man är oftast är slagen av högre pocket eller nån skitig A4s.

Fortsätter han bomba turn känns knektarna rätt kassa.

Har vi ingen info?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På färghanden hade jag nog skyfflat in. Minireraisen brukar ju stå för setet och jag tror inte han släpper. Ska han dra ut får det kosta lite också.

 

JJ känns som den eviga frågan. Jag brukar syna och ta ett kort till och för att markera att det inte bara är att köra bort mig från potterna.

Men erfarenheten säger att man är oftast är slagen av högre pocket eller nån skitig A4s.

Fortsätter han bomba turn känns knektarna rätt kassa.

Har vi ingen info?

 

Färghanden drog jag på en stor reraise i och då foldade fi. Jag satte han på samma hand som du då.

 

JJ handen foldade jag direkt. Men jag känner att man nog kan ta en syn i det läget också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att lägga JJ direkt känns lite vekt ja. För spelet på turn sen vill man ju ha lite koll på killen. Är han inne och rotar och betar hela tiden. Sitter han och plussar och verkar vara stabil?

Sedan tycker jag nog att det där resonemanget om att "på dessa nivåer" osv stämmer till viss del. Men det har blivit aningen vettigare kort som visas upp på senare tid.

"Hans range är 55-AA, 4x, 3x."

Kan nog stämma Dead. Men tror du att hans RR-range innehåller 55-88. Jag lutar åt att folk synar med låga pocket och höjer med 99-AA, ibland även med sina älskade AK och AQs.

Det luriga på 1-2 är att folk ofta bara dumsynar med AA-QQ för att slowa.

Så hur komma till turn? Jag sa syn tidigare. Av de aggressiva valen är frågan om det inte är bättre att ställa direkt för fold-EQ än att CRAI på turn då fi med AK får ett "gratiskort" i det läget.

Om man har flyt kan man ju alltid ta och ställa i detta läge 100 gånger och återkomma med resultatet.

Jag gissar på 50-50 med lite ev+ för fold-eq.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som talar mot att ställa är ju det klassiska resonemanget att om du leder mot låga par eller AK och låtar fi beta så vinner du mer än om du ställer och han lägger.

Samtidigt förlorar du mindre om du är slagen.

 

Var var jag. Jag vet knappat vad jag talar om längre. Kan inget proffs som krossat sig igenom dessa nivåer tala om vad som är bäst.

Känns som man sitter och gissar och synar/foldar för ofta med JJ.

 

Vilken nivå är det dags att börja plocka fram mer avancerade saker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ofta kallsynar någon pre på denna nivå med pocketpar >JJ? Typ aldrig, om du viker JJ på den bräda förlorar du sjukt mkt värde i längden tycker jag. Den här reraisen är oftare typ A3/66 o dyl än en hand som har dig slagen. Slå om igen till typ 125 eller syna flop och återhöj turn om det är ett bra/okej kort för dig. Jag tycker det är ev- att lägga JJ på denna flop.

 

Kan inget proffs som krossat sig igenom dessa nivåer tala om vad som är bäst.

 

Jag är absolut inget proffs men har krossat denna nivå *brag* och det krävdes inte mkt. Jag hade stoppat in min familj med JJ på den flopen mtp motståndet kan jag säga iaf.

 

Dom brukar alltid ha nånting.

 

Så tänker de också och synar sig all-in med 88.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ofta kallsynar någon pre på denna nivå med pocketpar >JJ? Typ aldrig, om du viker JJ på den bräda förlorar du sjukt mkt värde i längden tycker jag. Den här reraisen är oftare typ A3/66 o dyl än en hand som har dig slagen. Slå om igen till typ 125 eller syna flop och återhöj turn om det är ett bra/okej kort för dig. Jag tycker det är ev- att lägga JJ på denna flop.

 

Jag tycker dom väldigt ofta kallsynar pre me pockets mindre än JJ. Och visst skulle han kunna ha 22-TT lr A3 osv men hur kul känns det egentligen att ställa/committa mig rakt av när han lika gärna kan ha QQ (slowad KK AA it happens a lot!) eller A4s t ex. De känns faktiskt vet me fold men skulle då inte syn sen omvärdering turn kunna vara nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alltså, de enda som får de till fold är att han 1. Alltid/nästan alltid slowar AA/KK/QQ, samt 2. Att han är nitig om hur han stoppar in degen (oavsett hur han spelar övrigt).

 

Jag gissar på att du inte har den blekaste om hur han spelar på nån av dom punkterna, vilket automatiskt gör det till gomorron avstackning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker dom väldigt ofta kallsynar pre me pockets mindre än JJ. Och visst skulle han kunna ha 22-TT lr A3 osv men hur kul känns det egentligen att ställa/committa mig rakt av när han lika gärna kan ha QQ (slowad KK AA it happens a lot!) eller A4s t ex. De känns faktiskt vet me fold men skulle då inte syn sen omvärdering turn kunna vara nåt?

 

>JJ betyder hogre an JJ :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...