Gå till innehåll

Libido @ Partypoker


nacho1337

Ska jag börja posta resultat dagligen/veckligen utöver månadsresultat?  

10 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska jag börja posta resultat dagligen/veckligen utöver månadsresultat?

    • dagliga
      8
    • veckliga
      1
    • månatliga
      1


Recommended Posts

  • Svars 2,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

fick betfolda hand 1 tyvärr: han satt väl på stegen lr nåt

 

*** TURN *** [9h 3h Ts] [Kc]

Petteri-80 checks

smuffen checks

Libido bets $36.56

Petteri-80 goes all-in with $82.30

smuffen folds

Libido folds

*** SUMMARY ***

Total pot $118.83 | Rake $3.04

Board: [9h 3h Ts Kc]

smuffen won ($0.00), mucks

Libido won ($0.00), mucks

KoppanÄger won ($0.00), mucks

Petteri-80 won ($118.83), mucks

Ram- won ($0.00), mucks

 

Ta ett frikort där istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar inte att vara spydig, men har han spelat 0,5/1 i två år så borde han veta att han kan potta där och ändå få syn. Får ju inte ut något värde alls från sina bra händer om man ska sitta och ge alla odds hit och dit

 

tror du inte det finns fi som foldar färgdrag där mot en pottbet för dom tänker att brädet är parat så det inte är någon idé, men synar ett minibet för då kan dom tänka "äh men det är ändå så lite" ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror du inte det finns fi som foldar färgdrag där mot en pottbet för dom tänker att brädet är parat så det inte är någon idé, men synar ett minibet för då kan dom tänka "äh men det är ändå så lite" ?

 

 

 

Alltså.. det absolut minsta du måste beta där är halvpott.

Att lägga in 4kr är ju horribelt.

 

FI synar nog alla drag vid pottbet. Ganska så säkert.

Förstår nästan att många sågar dig när du gör ett sådant spel efter att ha lirat nivån i 2 år. ( obsevera "nästan" då det är 100% onödigt )

 

Vill du gå upp nånting i nivå så måste du ju förbättra dig drastiskt.

 

Har du inge polare som är bra som lirar?? Raila dom isåfall.

Du verkar kunna ganska mycket. Dock analyserar du ofta ganska fel mtp att det är lägsta nivån och gör även en del konstiga konstiga moves.

 

GLGL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså.. det absolut minsta du måste beta där är halvpott.

Att lägga in 4kr är ju horribelt.

 

FI synar nog alla drag vid pottbet. Ganska så säkert.

Förstår nästan att många sågar dig när du gör ett sådant spel efter att ha lirat nivån i 2 år. ( obsevera "nästan" då det är 100% onödigt )

 

Vill du gå upp nånting i nivå så måste du ju förbättra dig drastiskt.

 

Har du inge polare som är bra som lirar?? Raila dom isåfall.

Du verkar kunna ganska mycket. Dock analyserar du ofta ganska fel mtp att det är lägsta nivån och gör även en del konstiga konstiga moves.

 

GLGL

 

många verkar tro att alla fi är calling stations på 0.5 men så är det faktiskt inte. Borde ju jag veta som har lirat där ett tag eller hur? Vill gärna tänka lite längre än: fi är synfisk det är ju 0.5 bomba bomba bomba alla bra händer. Vill hellre spela lite lurigt när det passar. Jag tycker inte det räcker att bara tänka: "betta pott alla gator för fi är hjärndöd och har ingen foldknapp"

 

Och vad betyder mtp? EDIT: med tanke på kom jag på sen, stämmer va? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dagens hand:

 

fi är 25/18 me aggfaktor på 2.74

 

BossMedia Game #944649362: Table Anna 20 - $0.50/$1.00 - No Limit Hold'em - 10:13:03 - 2009/02/13

Seat 2: Libido ($200.89)

Seat 4: Ubet-Iwin ($176.00)

Seat 1: Aaaah ($178.45)

Seat 3: AceRace ($198.50)

Seat 5: kaffetunna ($201.00)

Ubet-Iwin posts the small blind of $0.50

kaffetunna posts the big blind of $1.00

AceRace is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Libido 5 of Diamonds6 of Diamonds

Aaaah raises $5.00

Libido calls $5.00

AceRace calls $5.00

Ubet-Iwin folds

kaffetunna folds

*** FLOP *** 6 of ClubsQueen of Diamonds4 of Hearts

Aaaah bets $8.25

Libido calls $8.25

AceRace folds

*** TURN *** 6 of ClubsQueen of Diamonds4 of Hearts5 of Spades

Aaaah checks

Libido bets $24.75

Aaaah calls $24.75

*** RIVER *** 6 of ClubsQueen of Diamonds4 of Hearts5 of Spades9 of Spades

Aaaah goes all-in with $140.45

Libido ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla fi är calling stations på 0.5, så är det! Borde ju jag veta som har lirat där ett tag eller hur? Vill gärna tänka lite längre än: fi är synfisk det är ju 0.5 bomba bomba bomba alla bra händer. Vill hellre spela lite lurigt när det passar. Jag tycker inte det räcker att bara tänka: "betta pott alla gator för fi är hjärndöd och har ingen foldknapp"

 

Där har du anledning till varför du knappt klarar av att vinna på 0.5...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta motståndarna kollar bara på sina egna kort o förstår inte vad du håller på med när du gör moves... det är inte bra att tänka för mycket mot sånna. :ola:

 

då beror det ju mycket på vad man har för read på fi. Jag "läste" att fi var tillräckligt bra för att inte syna en stor bet med drag på parad turn men dålig nog att syna en liten dvs han tänker lite. Dock så kan ju det faktiskt vara ev- att spela så eftersom jag får mindre värde av t ex en J då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då beror det ju mycket på vad man har för read på fi. Jag "läste" att fi var tillräckligt bra för att inte syna en stor bet med drag på parad turn men dålig nog att syna en liten dvs han tänker lite. Dock så kan ju det faktiskt vara ev- att spela så eftersom jag får mindre värde av t ex en J då

 

Finns det några andra händer som du spelar på samma sätt? Dvs, du betar ut 4 kr på parad bräda som är dragig, där du inte redan har kåk och inte är rädd för några kort?

 

Känns som det är rätt lättläst, om du nu bara spelar dina starka händer så. Jag skulle föredra att beta mer, behöver ju inte överdriva och potta, men iaf en halvpott eller 2/3 pott typ. Får ut mer värde av det i längden känns det som. Då vinner du ju mer när han missar, om han nu har draget, samt att det är större pott på rivern om han väl sätter, och du lättare kan få in degen.

 

Edit, du skulle väl egentligen lika gärna kunna checka där istället för att beta 4? Blir väl i princip samma effekt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det några andra händer som du spelar på samma sätt? Dvs, du betar ut 4 kr på parad bräda som är dragig, där du inte redan har kåk och inte är rädd för några kort?

 

Känns som det är rätt lättläst, om du nu bara spelar dina starka händer så. Jag skulle föredra att beta mer, behöver ju inte överdriva och potta, men iaf en halvpott eller 2/3 pott typ. Får ut mer värde av det i längden känns det som. Då vinner du ju mer när han missar, om han nu har draget, samt att det är större pott på rivern om han väl sätter, och du lättare kan få in degen.

 

Edit, du skulle väl egentligen lika gärna kunna checka där istället för att beta 4? Blir väl i princip samma effekt?

 

jag tänker att han ska tänka tillräckligt lite för att inte läsa vad jag gör men det kanske är dumt, checka funkar också men det känns som man kanske kan comitta random fisk om man minibetar. Jag vill att fisken ska tänka: "eftersom det kostade att dra in färgdraget måste degen in nu när jag klonka"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en del 0.5/1 men mestadels 1/2 och 2.5/5 och måste säga att 4krs bett på turn är ju fortfarande väldigt svårt att försvara. Skulle nog bettat 50-75% pott eller nåt alt checkat, är fortfarande vanligt de drar mot färgen även fast det är parat sålänge han inte är ngn riktigt bra regular och sådana finns det inte på 0.5/1.

 

Att gå allin rivern känns ganska standard. Antar man skulle kunna göra någon lite mindre raise av och till iom han lär ju folda alla dåliga färger när man pushar. Tror inte han foldar Ahög färg speciellt ofta här iaf :).

 

Ett pottbett på turn känns ungefär lika kallt som 4krs bett dock på denna nivån. Tror inte alls man får syn spec ofta av färgdrag då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tänker att han ska tänka tillräckligt lite för att inte läsa vad jag gör men det kanske är dumt, checka funkar också men det känns som man kanske kan comitta random fisk om man minibetar. Jag vill att fisken ska tänka: "eftersom det kostade att dra in färgdraget måste degen in nu när jag klonka"

 

Men tänk på hur ditt 4kr-bet ser ut då. Om bordet parar sig och pfr bettar typ 1/200000000 pot så skriker det monster. Checkar du bakom istället så får du nog ut ett bet av hela hans range på river. Jag menar verkligen inte att vara dum men du slaktade verkligen handen och du borde veta bättre som spelat där så pass länge.

 

 

Ett pottbett på turn känns ungefär lika kallt som 4krs bett dock på denna nivån. Tror inte alls man får syn spec ofta av färgdrag då.

 

Ja potbet var väl lite i överkant, 3/4-knappen fungerar fint för då slipper man jobba med att klicka på knapparna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tänk på hur ditt 4kr-bet ser ut då. Om bordet parar sig och pfr bettar typ 1/200000000 pot så skriker det monster. Checkar du bakom istället så får du nog ut ett bet av hela hans range på river. Jag menar verkligen inte att vara dum men du slaktade verkligen handen och du borde veta bättre som spelat där så pass länge.

 

 

 

Ja potbet var väl lite i överkant, 3/4-knappen fungerar fint för då slipper man jobba med att klicka på knapparna

 

jag antar att det bara var ett risigt försök av mig att mixa upp spelet lite och anpassa mig efter fisken :lol::roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tänker att han ska tänka tillräckligt lite för att inte läsa vad jag gör men det kanske är dumt, checka funkar också men det känns som man kanske kan comitta random fisk om man minibetar. Jag vill att fisken ska tänka: "eftersom det kostade att dra in färgdraget måste degen in nu när jag klonka"

 

Ok, jag har inte lirat 0.5/1 och inte på svs på bra länge,så vet minns inte riktigt hur random fi tänker där, men köper ändå inte riktigt resonemanget. Känner inte heller att det finns så mkt mer att säga, vi har delade meningar om det helt enkelt:-)

 

GL med liret i fortsättningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lirat på 0.5/1 BRA många händer för längre tid sedan. Du har ju definitivt spelat mer händer men jag ger lite tips på hur jag spelade som funkade riktigt bra.

 

 

många verkar tro att alla fi är calling stations på 0.5 men så är det faktiskt inte. Borde ju jag veta som har lirat där ett tag eller hur? Vill gärna tänka lite längre än: fi är synfisk det är ju 0.5 bomba bomba bomba alla bra händer. Vill hellre spela lite lurigt när det passar. Jag tycker inte det räcker att bara tänka: "betta pott alla gator för fi är hjärndöd och har ingen foldknapp"

 

Och vad betyder mtp? EDIT: med tanke på kom jag på sen, stämmer va? :)

 

 

Tänk inte längre. Det är mycket bättre att underskatta FIs på nivån du spelare. Kort sagt.

 

 

Fold preflop

Om du ska spela skithänder och träffar 2 paret så är det väl bara att syna:roll:

 

Är väl inte helft fel att syna den pre. Inte på denna nivå iaf. Slå om eventuellt.

 

Där har du anledning till varför du knappt klarar av att vinna på 0.5...

 

THIS.

 

De flesta motståndarna kollar bara på sina egna kort o förstår inte vad du håller på med när du gör moves... det är inte bra att tänka för mycket mot sånna. :ola:

 

THIS.

 

då beror det ju mycket på vad man har för read på fi. Jag "läste" att fi var tillräckligt bra för att inte syna en stor bet med drag på parad turn men dålig nog att syna en liten dvs han tänker lite. Dock så kan ju det faktiskt vara ev- att spela så eftersom jag får mindre värde av t ex en J då

 

Överanalysering.

 

jag tänker att han ska tänka tillräckligt lite för att inte läsa vad jag gör men det kanske är dumt, checka funkar också men det känns som man kanske kan comitta random fisk om man minibetar. Jag vill att fisken ska tänka: "eftersom det kostade att dra in färgdraget måste degen in nu när jag klonka"

 

Ditt spel skriiker ju nöten. Checka myycket hellre än 4kr bet. "eftersom det kostade att dra in färdraget måste degen in nu när jag klonka" .. det kostade 4 KR ( ? ).

 

jag antar att det bara var ett risigt försök av mig att mixa upp spelet lite och anpassa mig efter fisken :lol::roll:

 

Du behöver inte mixa upp spelet. unless du sitter med 4 regs som lirat på samma nivå i flera år precis som du.

 

 

Observera att jag skriver detta från egna erfarenheter och det är bara hur jag ser på det hela. Men är ganska säker på att det mesta stämmer OK.

 

Testa en session att spela lite enklare. Tänk att alla Fis är fiskar i stort sett. Jag tror nog det kan gå ganska bra med det tänket.

 

(Har lite trökigt på jobbet men hoppas något kan vara till hjälp.:) Hoppas du inte tar illa upp någonstans för det är då inte meningen med post. )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lirat på 0.5/1 BRA många händer för längre tid sedan. Du har ju definitivt spelat mer händer men jag ger lite tips på hur jag spelade som funkade riktigt bra.

 

 

 

 

 

Tänk inte längre. Det är mycket bättre att underskatta FIs på nivån du spelare. Kort sagt.

 

 

 

 

Är väl inte helft fel att syna den pre. Inte på denna nivå iaf. Slå om eventuellt.

 

 

 

THIS.

 

 

 

THIS.

 

 

 

Överanalysering.

 

 

 

Ditt spel skriiker ju nöten. Checka myycket hellre än 4kr bet. "eftersom det kostade att dra in färdraget måste degen in nu när jag klonka" .. det kostade 4 KR ( ? ).

 

 

 

Du behöver inte mixa upp spelet. unless du sitter med 4 regs som lirat på samma nivå i flera år precis som du.

 

 

Observera att jag skriver detta från egna erfarenheter och det är bara hur jag ser på det hela. Men är ganska säker på att det mesta stämmer OK.

 

Testa en session att spela lite enklare. Tänk att alla Fis är fiskar i stort sett. Jag tror nog det kan gå ganska bra med det tänket.

 

(Har lite trökigt på jobbet men hoppas något kan vara till hjälp.:) Hoppas du inte tar illa upp någonstans för det är då inte meningen med post. )

 

schysta kommentarer, håller med om mycket och ska tänka på det :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag ska jag till farsan i Stockholm och bo i hans lägenhet så det blir ingen poker förrän imorrn. Det som är så jävla najs är att jag o tjejen ska gå och äta världens godaste mat på en indisk restaurang på söder som heter Gandhi :-D

 

kan droppa lite smygreklam http://www.restauranggandhi.com/

 

P.S Det ser mycket bättre ut i verkligheten än på deras bilder

 

Glad alla hjärtans dag allihopa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...