Gå till innehåll

100 dagar ½ mille


jope84

Recommended Posts

Det luriga med limit är ju att det ofast är värt att dra på färg o stege mm, problemet är att på de lägre bordena så släpper ingen en hand, som detta exempel.

 

Så tänkte ställa en fråga, vad är det som skiljer de bättre spelarna mot de sämre? finns det nåt bra svar,?

 

Nu har jag spelat 5/10 som max.

 

Det som skiljer mig från att vinna/förlora är väl att släppa de mest orealistiska händerna och inte gå vidare i vredesmod.

 

Ibland när du är inne i en rush kan du märka hur spelare vägrar tro att du floppade färgen, att du fick trissen att du satt royal flush för 2a ggn i rad:). Så de synar ner. Nästa gång blir dem förbannad och menar att, I HELVETE att du har flush igen!!! Oh börjar cappa med 63 off suit då de träffat högsta paret på floppen 4c5c6c.

 

Förstår du hur jag menar?

 

Jag tror det som skiljer , mao, är att en bra spelare kan beh lugnet även då alla händer är kalla.

 

Att inse att folk kommer syna dig på dem här nivåerna. Att förstå att du måste spela NL för att få folk att släppa en hel del händer etc.

 

Men det är bara min tro. Dock kan jag ha vissa poäng. Spec då man ser alla sjuka NL händer folk spelar på FL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina funderingar.

 

Hand 1:

Riversynen är i absolut lösaste laget tycker jag. Den enda handen som du får hoppas på, och som är iallafall det minsta rimliga är väl en SC som typ :Tc::9c:. Alla "höga" färgkort är ju borta som han kan ha (KQJ är ute och har han A slår han dig). Hade du haft :Ac::Yc: hade jag gillat synen mer.

 

Hur resonerar du med riversynen?

 

Hand 2:

 

Jag tycker jag är hyffsat lös men t.om jag viker den handen pre. Dels för att den är jäkligt osexig (eller, mest därför) och dels för vi är OOP.

 

Ta gärna bort resultatet då analyserna kan bli färgade av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en natt med många o lite för stora svängningar, men som ändå sluatde 700 dollar upp, så är det dags att sätta sig o lira igen, ska försöka inrikta mig på sngs o även lite 4-8 nl i dag.

 

I morgon ska jga på bröllop, en bardoms kompis dom gifter sig så det blir nog inget lir i morgon, så därför kommer det liras dubbelt så mycket i dag :):-D

 

Efter 3 dagar sen dagboken startade så ligger jag till så här = 3 dagar = 18000 kr plus.

 

so far so good

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en natt med många o lite för stora svängningar, men som ändå sluatde 700 dollar upp, så är det dags att sätta sig o lira igen, ska försöka inrikta mig på sngs o även lite 4-8 nl i dag.

 

I morgon ska jga på bröllop, en bardoms kompis dom gifter sig så det blir nog inget lir i morgon, så därför kommer det liras dubbelt så mycket i dag :):-D

 

Efter 3 dagar sen dagboken startade så ligger jag till så här = 3 dagar = 18000 kr plus.

 

so far so good

 

Snyggt, Jobba på!!

Ser att du nu vunnit typ 5-6 sng HU irad $250 samt ett par $350 irad. BORDE ju vara plussad nu lr??

 

/Bladh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...