GG Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 Hey! Nån som ska se gudarna på torsdag? Vet att Tiltkorven iaf ska dit. Ngn mer? Själv tjuvstartar jag, ligger på hotellrummet i Oslo nu och kan inte sova, imorn kliver de in på Vallehovin stadion. Underbart. Citera
fredztr Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 Jajamänsan. Ska se dom för andra gången på torsdag. Hoppas det blir en lika bra konsert som på Ullevi. Citera
413x4nd3r Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 Såg dom i globen 98.. Orkar inte se deras nya bassist, helgerån. Citera
MrAnton Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 Visst ska man se dem!! Med bra väder på torsdag så blir det en upplevelse! Citera
Matteprof Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 Ska se dem för första gången. Känns som Metallica är det enda band jag har kvar att se som jag vill se så ser fram emot det. Citera
Sansrom Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 Såg dom i globen 98.. Orkar inte se deras nya bassist, helgerån. Bättre? Citera
GG Postad 10 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2007 Rob är riktigt jävla skicklig, att han sen ser ut som en apa på scen får man väl ta. Dock kan han inte mätas med Cliff. Men bättre än Jason är han definitivt. Men Jasons backup vocals var inte att leka med. Senaste setlisten från Wembley i förrgår. Den är så fruktansvärt bra. Bort med memory remains och in med Blackened idag please, då dör jag. Seriöst. Creeping Death For Whom The Bell Tolls Sad But True Disposable Heroes The Unforgiven ...And Justice For All The Memory Remains The Four Horsemen Orion Fade To Black Master of Puppets Battery - - - - No Leaf Clover Nothing Else Matters One Enter Sandman - - - - Whiplash Seek and Destroy Citera
Matteprof Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 Riktigt bra setlist Kör de samma kommer jag vara sjukt nöjd! Citera
azN- Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 Komma här och smutsa ner vår härlig borg. Citera
Snaso Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 Jag vill se dom så jävla mycket men har inte engagerat mig nog mycket... Citera
slashyboy Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 Ska dit med, kör de den setlisten kommer jag ha mindorgamsn hela tiden> Citera
Carl_X Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 Jag ska också dit. Såg dom på Parken -04. Mäktig inomhuskonsert inför 50.000! Citera
azN- Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 Seriöst, har aldrig gillat Metallica särskilt mycket. Men de enda två låtarna ajg har gillat finns ju inte med i låtlistan ovan; Whiskey in the jar och The unforgiven II Citera
gregcadillac Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 Ska upp till stockholm och se dem för första gången, men... Seriöst, har aldrig gillat Metallica särskilt mycket. Men de enda två låtarna ajg har gillat finns ju inte med i låtlistan ovan; Whiskey in the jar och The unforgiven II Citera
GG Postad 10 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2007 Ojoj, precis hemkommen. Finns inte ord för hur bra det var. Bästa var från Memory remains oc hframmåt till första extrnummrena. Herrejävlar sån extas. Helt obeskrivligt vackert. Inte fel med AJFA och Disposable heroes, fy satan så tungt. Creeping Death Fuel Wherever I May Roam Disposable Heroes Welcome Home (Sanitarium) ...And Justice For All The Memory Remains No Leaf Clover Orion Fade To Black Master of Puppets Battery - - - - Sad But True Nothing Else Matters One Enter Sandman - - - - Whiplash Seek and Destroy Citera
Matteprof Postad 12 Juli , 2007 Rapport Postad 12 Juli , 2007 Just hemkommen från Stadion. Jäkligt bra konsert, bra ljud, bra stämning, bra väder (!) och en publik som är med på noterna. Bäst tyckte jag Master of Puppets, Sad But True och One var. Är tämligen säker på att konserten kommer få minst en 4:a i alla större tidningar i morgon. Citera
Thorn- Postad 12 Juli , 2007 Rapport Postad 12 Juli , 2007 Ojoj, precis hemkommen. Finns inte ord för hur bra det var. Bästa var från Memory remains oc hframmåt till första extrnummrena. Herrejävlar sån extas. Helt obeskrivligt vackert. Inte fel med AJFA och Disposable heroes, fy satan så tungt. Creeping Death Fuel Wherever I May Roam Disposable Heroes Welcome Home (Sanitarium) ...And Justice For All The Memory Remains No Leaf Clover Orion Fade To Black Master of Puppets Battery - - - - Sad But True Nothing Else Matters One Enter Sandman - - - - Whiplash Seek and Destroy Det var verkligen sjukt bra, såg dom i Tallinn förra året men jag tycker fan dom var bättre i år! Förresten spelade dom ju inte Fuel, Wherever I May Roam, Sanitarium eller Battery men däremot For Whom The Bell Tolls och The Four Horsemen! Bra var det iaf! EDIT: Ride The Lightning och The Unforgiven får vi inte glömma! Citera
Chris_ Postad 12 Juli , 2007 Rapport Postad 12 Juli , 2007 Ojoj, precis hemkommen. Finns inte ord för hur bra det var. Bästa var från Memory remains oc hframmåt till första extrnummrena. Herrejävlar sån extas. Helt obeskrivligt vackert. Inte fel med AJFA och Disposable heroes, fy satan så tungt. Creeping Death Fuel Wherever I May Roam Disposable Heroes Welcome Home (Sanitarium) ...And Justice For All The Memory Remains No Leaf Clover Orion Fade To Black Master of Puppets Battery - - - - Sad But True Nothing Else Matters One Enter Sandman - - - - Whiplash Seek and Destroy Tycker det var fint att dom körde No leaf clover. Antar att jag är en av få som tycker den är riktigt, riktigt bra. Annars har jag synpunkter på avslutningen. Tycker Whiplash är deras överlägset mest överskattade låt, hade hellre sett Enter Sandman på den platsen. Tycker också att det är synd att dom kör NEM och One efter varandra. Edit; One var nog bäst och det tycker jag inte pga fyverkerierna. Citera
GG Postad 13 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 13 Juli , 2007 Också hemkommen från stadion och ett sjukhusbsök. Fy satan så bra det var. Setlisten var i det närmaste perfekt. Sjukt underbart. Råkade dock få för mig att ta en genväg över ett staket med jävligt vassa piggar. Trampade igenom och piggen gick rakt in i foten och lämna ett riktigt smaskigt sår. Fick sy 5 stygn i foten och två i handen. Ooops Men who gives a shit. Synd att jag antagligen måste skippa Helsingforskonserten nu. Men är ganska nöjd, mitt livs bästa Metallicakonsert hittils och skulle tro att den blir jävligt svårslagen. Bättre än såhär blir det fan inte. Citera
PsychicIor Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 Shiiiiit folks.... Nu vet jag hur det är att ha en 2.5 timmes lång orgasm. Det här va rena paradiset för ett gammalt Metallicafan som mej. Köpte första plattan Kill em all när den kom o sen dess har det hållit i sej. Det spelades monster rakt igenom....MYCKET MYCKET BRA....kan nog inte bli bättre tror jag. Ang basisten tycker jag han funkar bra... Va inget superduperfan av Jason så jag tycker absolut inte det är ett nerköp. Kommer aldrig glömma den morgonen jag vaknade och läste att Cliff hade förolyckats i bussolyckan här i sverige .... Och än så hedrar dom honom dom honom på scenen...bra pojkar. Har ännu inte slutat ringa i öronen ....fuck öronproppar.. Citera
Incitatus Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 Var inte "For whom the bell tolls" nummer två? =) Citera
Keno Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 Var inte "For whom the bell tolls" nummer två? =) Jo, och "Ride the Lightning" var tredje. Sån jävla magi att de spelar hela den låten, brukar bara komma en förkortad version vanligtvis. Fem plus! Citera
GG Postad 13 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 13 Juli , 2007 Det där var norges setlist. Här är Sveriges: Creeping Death For Whom The Bell Tolls Ride The Lightning Disposable Heroes The Unforgiven ...And Justice For All The Memory Remains No Leaf Clover Orion Fade To Black Master of Puppets Whiplash - - - - Sad But True Nothing Else Matters One Enter Sandman - - - - The Four Horsemen Seek and Destroy Kan tamefan inte bli bättre. Så äckligt perfekt. Citera
Recommended Posts