Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

nu kommer ni förstå varför jag hatar AK:

**** Hand 376450000 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 10 juli 2007 12:32:27

Adam Turbo 16 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Jojko (88.70)

Plats 2: Läjsing (139.04)

Plats 3: mood (42.45)

Plats 4: gerulatis (196.60)

Plats 5: Libido (94.00)

Plats 6: coronet (40.00)

Plats 7: sheriffen_ (20.40)

Plats 8: anno47 (137.26)

Plats 9: råger3 (87.70)

Plats 10: MrHua (37.85)

råger3 lägg LM 0.50

MrHua lägg SM 1.00

** Giv **

Läjsing [N/A, N/A]

mood [N/A, N/A]

gerulatis [N/A, N/A]

Libido [Es, Kr]

sheriffen_ [N/A, N/A]

anno47 [N/A, N/A]

råger3 [N/A, N/A]

MrHua [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Läjsing Lägg

mood Syna 1.00

gerulatis Lägg

Libido Höj till 4.00

sheriffen_ Lägg

anno47 Syna 4.00

råger3 Lägg

MrHua Lägg

mood Lägg

*** Flop(Board): *** : [10k, Eh, 8r]

*** Bet Runda 2 ***

Libido Satsa 6.00

anno47 Syna 6.00

*** Turn(Board): *** : [10k, Eh, 8r, 4k]

*** Bet Runda 3 ***

Libido Satsa 21.00

anno47 Syna 21.00

*** River(Board): *** : [10k, Eh, 8r, 4k, Knk]

*** Bet Runda 4 ***

Libido Satsa 30.00

anno47 Höj till 60.00

Libido All-in 63.00

anno47 Syna 63.00

*** Showdown *** : Rake: 4.75 Totalpott: 185.75

Jojko [N/A, N/A] Högsta kort tia Vinst: 0.00

Läjsing Lägger mig Vinst: 0.00

mood Lägger mig Vinst: 0.00

gerulatis Lägger mig Vinst: 0.00

Libido [Es, Kr] Par i ess Vinst: 0.00

coronet [N/A, N/A] Högsta kort tia Vinst: 0.00

sheriffen_ Lägger mig Vinst: 0.00

anno47 [Ek, 10s] Två par, ess och tior Vinst: 185.75

råger3 Lägger mig Vinst: 0.00

MrHua Lägger mig Vinst: 0.00

Postad
Jag har såna problem att spela AK jag börjar hata den handen. Nånstans lärde jag mig att man ska reraisa folk me den före floppen men det slutar nästan alltid i sorg. Som nu senast förlorade jag en stor pott på den handen. Ungefär såhär gick det till:

05./1 bord turbo på SvS

En kille höjer preflop från sen position det kommer till mig och jag reraisar till 14 så när floppen kommer ligger det typ 30 kr i potten. är typ [4c][Js][7h]

Jag är först att agera och betar 25 kr. Han synar.

Turn kommer ingen ändring men eftersom jag är ur position betar jag 5.

River samma sak betar 5 kr Fi höjer till 10 jag synar.

Han hade [J] och nån skitkicker :S

Vad skulle jag ha gjort?

Du skulle ju lagt dig!!!

4c och 7h ok men JS då är det FOLD, varför kasta 25 på hoppas träffa något?

Kunde lika gärna varit att han satt på AJ och hade då brädat dig duktigt, bara ett K hade räddat dig. ett A hade gett dej par med K kicker och han 2 par.

Därför krävs det marker vid bordet AK raise kommer skräpflop fold, man tar igen det senare när du preraise och träffar

Föresten din hand ovanför sånt händer hela tiden och det får du räkna med, förlorat flera ggr med AQ mot AK osv helt normalt har inget med AK att göra i sån bemärkelse

Postad
Du skulle ju lagt dig!!!

4c och 7h ok men JS då är det FOLD, varför kasta 25 på hoppas träffa något?

Kunde lika gärna varit att han satt på AJ och hade då brädat dig duktigt, bara ett K hade räddat dig. ett A hade gett dej par med K kicker och han 2 par.

Därför krävs det marker vid bordet AK raise kommer skräpflop fold, man tar igen det senare när du preraise och träffar

Föresten din hand ovanför sånt händer hela tiden och det får du räkna med, förlorat flera ggr med AQ mot AK osv helt normalt har inget med AK att göra i sån bemärkelse

??? Kan någon översätta detta till svenska, tack?

Postad
nu kommer ni förstå varför jag hatar AK:

Inte för att det troligen hade spelat någon roll på den här nivån och när motspelaren har AT, men höj mer än 4xBB när du har en limpare. Jag brukar lägga till en BB för varje limpare men med AK brukar jag höja "lite" extra.

För övrigt så är det ju sånt som händer med jämna mellanrum men i längden vinner du mot den typen av spelare när de betalar av med en träff på bara A.

Postad

Första handen borde du checkfolda på turn istället för att skänka bort 5+5 usd/sek lr va det var, man måste kunna lägga även om man cb:at floppen. Blockbet bör användas när du har en medioker hand inte när du är helt tom.

Herregud va jah pratar pokersvengelska...

Andra handen gör du inga direkta fel som jag kan se, han lär förmodligen betala av även när han bara träffat A:et många gånger, och 70% av gångerna vinner du.

??? Kan någon översätta detta till svenska, tack?

Inte jag iaf...

Postad

Den här var orättvis. Jag läst han rätt men förlorade ändå:

***** Hand 376500833 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 10 juli 2007 13:59:57

Anna Turbo 16 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Libido (162.03)

Plats 2: Cane (139.30)

Plats 3: -Andy- (88.04)

Plats 4: Generalen_ (104.00)

Plats 5: chattis (276.57)

-Andy- lägg LM 0.50

Generalen_ lägg SM 1.00

** Giv **

Libido [Es, 10r]

-Andy- [N/A, N/A]

Generalen_ [N/A, N/A]

chattis [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

chattis Syna 1.00

Libido Höj till 4.00

-Andy- Syna 4.00

Generalen_ Lägg

chattis Syna 4.00

*** Flop(Board): *** : [9h, 3s, 6r]

*** Bet Runda 2 ***

-Andy- Passa

chattis Passa

Libido Satsa 9.00

-Andy- Syna 9.00

chattis Lägg

*** Turn(Board): *** : [9h, 3s, 6r, Dr]

*** Bet Runda 3 ***

-Andy- Passa

Libido Satsa 5.00

-Andy- Syna 5.00

*** River(Board): *** : [9h, 3s, 6r, Dr, 7k]

*** Bet Runda 4 ***

-Andy- Satsa 17.00

Libido Syna 17.00

*** Showdown *** : Rake: 1.85 Totalpott: 73.15

Libido Lägger mig Vinst: 0.00

Cane [N/A, N/A] Högsta kort nia Vinst: 0.00

-Andy- [Ek, Kns] Högsta kort ess Vinst: 73.15

Generalen_ Lägger mig Vinst: 0.00

chattis Lägger mig Vinst: 0.00

Postad
Den här var orättvis. Jag läst han rätt men förlorade ändå:

Mao, du läste fel.

Fråga. Hur många potter spelar du? Om du är nybörjare som du säger, varför lirar du 5-manna bord istället för 10-manna? Det kräver mkt mer av en spelare att spela SH än FR. Det är bättre att träna på FR vilket oxå innebär mindre varians. Ifall du tycker det är för långtråkigt så lira istället fler bord. 3-4 åt gången.

Nu var det andra gången du ger bort deg på river. Sluta med det.

Sen ett råd från en som lirar på samma nivå som du. Undvik bluffandet i det stora hela. Det synas hejdlöst på den här nivån. På högre nivåer kan man behöva bluffa för att inte bli förutsägbar, det kan de större pojkarna berätta om, men på den här nivån kan de flesta spelarna inte ens läsa en pokerbok, ännu mindre ditt spel.

Postad
Det är bättre att du startar en ny tråd om du har en till hand som du vill ha analyserad.

Sant, rubriken bör då vara; Skall jag fortsätta femkronorsbluffa på rivern?

Svaret är NEJ, det är bland det fiskigaste som finns.

Postad
Jag läste att han inte had nåt det hade han inte heller. Eller om du kallar ess hög att ha nåt så fine då hade han en hand.

Men okej nu ska jag sluta 5krs-bluffa.

Allt är en hand oavsett korten. Sen gäller det att ha bästa handen vilket ibland innebär högsta kortet eller högsta kickern. Och det hade du inte.

Postad
Undvik bluffandet i det stora hela. Det synas hejdlöst på den här nivån. På högre nivåer kan man behöva bluffa för att inte bli förutsägbar, det kan de större pojkarna berätta om, men på den här nivån kan de flesta spelarna inte ens läsa en pokerbok, ännu mindre ditt spel.

QFT. Du gör troligtvis inget stort fel om du ALDRIG bluffar när du spelar på SvS 0,5/1.

Postad
Varför ?

Han hade ju en bättre hand ända sen given, varför orättvis... :)

För att jag kände på mig att han inte hade par eller någonting bättre än det och det hade han inte ändå förlorade jag potten fast han var svag.

Postad
För att jag kände på mig att han inte hade par eller någonting bättre än det och det hade han inte ändå förlorade jag potten fast han var svag.

Ja, men det finns väl ingen orättvisa när man förlorar med sämsta handen ;) oavsett om även bettaren är tom eller inte.

Postad

sen så kunde du ju antagligen (man ska aldrig säga aldrig) ha vunnit handen på turn med en riktig bet. hoppas du börjar förstå varför mini-bettar med en bluff-hand alltid är värdelöst (är ju iofs värdelöst med alla händer men speciellt då :)

Postad
Varför släppa AK, fi har troligtvis inget han heller. Checka-syna ner alternativt bomba på.

På den här nivån är det dumt att "bomba" på utan träff om Fi synar på floppen. De flesta som synar på floppen har träffat något och de släpper i princip aldrig det på den här nivån. Så att fortsätta "bomba" utan träff är som att ge bort pengar.

Postad
Men ska jag betta på floppen överhuvudtaget ur position när jag inte träffat något eller ska jag bara check-folda?

Det finns väl inte så många "ska" i poker, men på denna nivån gör du i alla fall inget stort fel om du aldrig bluffar.

Postad
Men ska jag betta på floppen överhuvudtaget ur position när jag inte träffat något eller ska jag bara check-folda?

Det finns väl inte så många "ska" i poker, men på denna nivån gör du i alla fall inget stort fel om du aldrig bluffar.

OOP är alltid svårt när man inte träffar nått, men du kan gärna skjuta en salva i pottstorlek om floppen är gynsam, men får du syn så är det bara att dra i handbromsen.