Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, jag brukar spela NL fullring 4 bord samtidigt. Jag har efter ca 60k händer ett bb/h och bord på ca 3,5 (obs ej big bets). Jag spelar ABC-poker o inget avancerat fancy direkt. Jag vet att 60k inte är jättemycket att gå efter men nånting borde det kanske säga iaf.

Hursomhelst, ni som har spelat länge och bra, hur mycket tjänar ni på ert fullringspel?

Anledningen till att jag frågar är att börjat fundera över hur mycket jag egentligen kan förbättra mitt resultat så länge jag håller mig till fullring. Jag antar att potentialen för en bra (lite mer fancy) spelare är högre på 6mannabord?

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Postad

bb/h vet jag inte riktigt eftersom det är olika hur många händerer man spelar per timma men 10-15bb/100händer borde man kunna hålla iaf.

Ingen aning dock eftersom jag inte spelar fullring.

på 5-mannabord kan man nog hålla 20bb/100 på smallstakes

Postad
Seriöst nu, varför svarar ingen? Är det ingen som spelar fullring här??

Det är inte många som spelar FR. Jag är en av få på forumet som spelar FR och på lite högre nivåer (NL400-NL600). Det är sant att bb/100 vanligtvis är lägre vid FR än SH. Jag tycker en bra bb/100 på FR (på mina nivåer) är bb/100=5. Ligger jag runt det är jag nöjd. Ett proffs som spelar FR och skriver blog är Ryan Daut "Daut44". Han har en bb/100 som brukar ligga en bra bit över 10. Så där har du något att sikta på.

Postad

jag spelar en del fullring mellan NL400-1000. Har inget direkt bra svar på hur bb/100 ser ut jämfört med 6manna. Men jag tror definitivt att det går att skapa sig en mkt bra edge även ganska högt. Enligt min uppfattning handlar lägre nivåer mest om setmining, medan högre nivåer handlar om att exploatera regulars som setminar. Dvs spela mindre potter i position, där du är agressorn och undviker showdown. Många fullringspelare är extremt lätta att läsa och exploatera, då det på lägre nivåer mest handlade om disciplin, ett spel som de sedan fortsätter med högre upp.