anegym Postad 9 Juli , 2007 Rapport Postad 9 Juli , 2007 Jag sitter på SB med 50, FI på knappen täcker. Fi verkar hyffsat tight. Har i alla fall inte sett han spela många händer prf. Jag har PRF Fi höjer till 2, jag höjer till 7, Fi återhöjer till 20 och jag synar. Jag kan väl inte folda här? Och att ställa känns ju inte så bra. FLOPP Vad är planen nu? Är det bara att ställa? Om jag checkar, synar jag då om han ställer? Citera
brut Postad 9 Juli , 2007 Rapport Postad 9 Juli , 2007 Du har väl inte färgdrag? . Du ska check/syna honom. Checkar han bakom och det inte kommer A/K så får du ställa in. Kommer A eller K så får du checkfolda. Citera
DocLame Postad 9 Juli , 2007 Rapport Postad 9 Juli , 2007 De två ruterfyrorna på floppen är snygga. Citera
skalle88 Postad 9 Juli , 2007 Rapport Postad 9 Juli , 2007 Varför inte folda preflop mot en tight kille? Han lär ju inte 3betta nåt sämre än AK. Nu har du satt dig i en sits där du inte kan släppa damerna men ofta är slagen. Citera
anegym Postad 9 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2007 De två ruterfyrorna på floppen är snygga. Oj, miss av mig. Fixar Citera
anegym Postad 9 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2007 Du har väl inte färgdrag? .Du ska check/syna honom. Checkar han bakom och det inte kommer A/K så får du ställa in. Kommer A eller K så får du checkfolda. Jag förstår inte hur checksyn på floppen kan vara bra. Han lär väl aldrig ställa med AK utan ta ett gratiskort. Så checksynar jag lär ju jag alltid vara slagen (eller ibland dela med QQ). Måste väl bara bättre att ställa rakt av? Då lär han ju alltid folda AK, och jag vinner ofta de 40 som redan finns i potten. Citera
DocLame Postad 9 Juli , 2007 Rapport Postad 9 Juli , 2007 Jag förstår inte hur checksyn på floppen kan vara bra. Han lär väl aldrig ställa med AK utan ta ett gratiskort. Så checksynar jag lär ju jag alltid vara slagen (eller ibland dela med QQ). Måste väl bara bättre att ställa rakt av? Då lär han ju alltid folda AK, och jag vinner ofta de 40 som redan finns i potten. Varför skulle han inte kunna ställa med AK om du checkar på floppen, efter att ha trebettat pre med nästan halva din stack? Citera
anegym Postad 9 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2007 Varför skulle han inte kunna ställa med AK om du checkar på floppen, efter att ha trebettat pre med nästan halva din stack? Det kan han väl göra. Men är det särskilt troligt? Det enda han kan få mig att lägga då är ju AK. Vore det inte bättre för honom att ta ett gratiskort? Det finns 16 kombinationer av AK, och 6 var av AA och KK. Anta att jag ställer flopp rakt av och hans range är AA,KK, AK. Han kommer då att lägga 16 av 28 möjliga händer = ca 57 % Jag sattsar 30 för att vinna 40. Han behöver alltså bara lägga 30/70=ca 42% för att det ska löna sig för mig att ställa. Det är alltså lönsamt att ställa flopp även om han range är så tight som AA, KK och AK Citera
DocLame Postad 9 Juli , 2007 Rapport Postad 9 Juli , 2007 Det kan han väl göra. Men är det särskilt troligt? Det enda han kan få mig att lägga då är ju AK. Vore det inte bättre för honom att ta ett gratiskort? Det finns 16 kombinationer av AK, och 6 var av AA och KK. Anta att jag ställer flopp rakt av och hans range är AA,KK, AK. Han kommer då att lägga 16 av 28 möjliga händer = ca 57 % Jag sattsar 30 för att vinna 40. Han behöver alltså bara lägga 30/70=ca 42% för att det ska löna sig för mig att ställa. Det är alltså lönsamt att ställa flopp även om han range är så tight som AA, KK och AK Jag har inte påstått något annat. Men din kalkyl ser bra ut, så om du redan hade svaret på din ursprungliga fråga, varför ställde du den? Citera
anegym Postad 9 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2007 Jag har inte påstått något annat. Men din kalkyl ser bra ut, så om du redan hade svaret på din ursprungliga fråga, varför ställde du den? Jag är osäker på just det som du påpekade. Ifall han bettar med AK om jag checkar. Tror du han gör det? Och i så fall. Är det då bättre att checksyna? Citera
strater Postad 9 Juli , 2007 Rapport Postad 9 Juli , 2007 måste ju vara bättre alla dagar i veckan att check-syna än nånting annat... nåja, en tight kille som re-reraisar på den nivån pre har typ alltid AA, möjligtvis KK och nån gång ibland QQ/AK. så antingen är din read fel eller också ska du folda pre, bara en massa negativa odds Citera
strater Postad 9 Juli , 2007 Rapport Postad 9 Juli , 2007 eeh, sen kan du ju inte syna preflop med 2/5 av din stack heller, folda/allin Citera
anegym Postad 9 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2007 Varför inte folda preflop mot en tight kille? Han lär ju inte 3betta nåt sämre än AK. Nu har du satt dig i en sits där du inte kan släppa damerna men ofta är slagen. Känns som att du har rätt. Hans range är ju förmodligen QQ+ AK, så jag borde nog foldat prf. Citera
anegym Postad 9 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2007 måste ju vara bättre alla dagar i veckan att check-syna än nånting annat... Det förutsätter att han aldrig tar ett gratiskort med AK. Tar han ofta gratiskort med AK är ju jag alltid slagen när han bettar flopp, och då ska jag ju folda. Citera
Recommended Posts