Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

gkgkgk har varit väldigt tajt, kanske A5+, KT+, 44+. Och darvin har jag inte sett återstjäla alltför ofta, vilket leder till att jag trodde att han var stark.

Vi förlorar ju iallafall lite värde med att gå upp mot darvin.

Full Tilt Poker Game #2881412017: $45,000 Guarantee (Rebuy) (21875838), Table 1 - 2500/5000 Ante 600 - No Limit Hold'em - 22:07:07 ET - 2007/07/07

Seat 4: gusavo (205,366)

Seat 6: LoVeDoM (130,693)

Seat 7: gkgkgk (118,054)

Seat 8: darvin HAM (243,387)

gusavo antes 600

LoVeDoM antes 600

gkgkgk antes 600

darvin HAM antes 600

gusavo posts the small blind of 2,500

LoVeDoM posts the big blind of 5,000

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to gusavo 10 of Clubs10 of Diamonds

gkgkgk raises to 19,900

darvin HAM raises to 120,800

gusavo has 15 seconds left to act

AA_All_In (Observer): wow darvin is really gonna win this thing huh?

gusavo:

4a 4500

3a 5737

2a 7650

1a 12150

(Jag hade egentligen JJ, men tror det kan bli mer intressant med TT)

Postad
bubbelsits?

Ja, det blir ju en sorts av bubbelsituation. Kortstackarna vinner på att dom två stora stackarna går all-in mot varandra och dom stora stackarna förlorar på det. Det

Postad

Fold.

Vilken hand kan fi höja med halva sin stack med - egentligen ? ? ?

AA - och möjligtvis KK - finns det någon annan ?

Du har aldeles för stor stack för att syna med så dålig hand.

När fi i praktiken ställer mot dig så har han en riktigt bra hand. Så det bästa du kan ha är egentligen en slantsingling...men risken är stor att du är dominerad.

PS Din preflopphöjning verkar i mina ögon aninen stor. Jag tror en höjning med ca 14000 hade fungerat lika bra för att vinna blindsen om ingen annan har något.

Postad
Fold.

Vilken hand kan fi höja med halva sin stack med - egentligen ? ? ?

AA - och möjligtvis KK - finns det någon annan ?

Du har aldeles för stor stack för att syna med så dålig hand.

När fi i praktiken ställer mot dig så har han en riktigt bra hand. Så det bästa du kan ha är egentligen en slantsingling...men risken är stor att du är dominerad.

Möjligtvis KK? Skämtar du? Lägger han KK ibland eller? Så hans HD är 80% AA, 20%KK.

Du har ju missuppfattat handen med det spelar inte så stor roll. Man är favorit mot hans HD, garanterat.

gkgk personen höjer först in på knappen, lilla mörk pushar, jag sitter på stora mörk.

Postad
Möjligtvis KK? Skämtar du? Lägger han KK ibland eller? Så hans HD är 80% AA, 20%KK.

Du har ju missuppfattat handen med det spelar inte så stor roll. Man är favorit mot hans HD, garanterat.

gkgk personen höjer först in på knappen, lilla mörk pushar, jag sitter på stora mörk.

Du har rätt jag trodde det var du som höjde och inte en kortstack. Då kan jag förstå Fi stora höjning - han ställer kortstacken all-in.

Du har missförstått mig - vad jag menade var att enda händerna som den andra storstacken kan höja halva sin stack mot dig är AA och möjligtvis KK.

Trots det - fold är det rätta i detta läget. Den andra storstacken har sagt åt dig - "blanda dig inte i potten".

Den andra storstacken KAN INTE rent pokerteoretiskt lägga sig om du skulle ställa in pga pottoddsen.

Så fold är fortfarande det rätta.

Postad

Jag utgår från (eftersom det även i denna tråd saknas information) att det inte är en riktig bubbla, utan att den som kommer 4:a får pris. Jag antar även att prisfördelningen är 500, 300, 200, 150.

Med dessa förutsättningar behöver du 60% mot storstacken för att det ska vara rätt att ställa, givet att storstacken synar 100% av gångerna, och att shortstackarna foldar. Om vi antar att shortstackarna drar sig ur med mindre bra händer (känns som ett rimligt antagande), så kommer våra chanser att minska om en shortstack väl är i potten. Så en bit över 60% är rimligt att anta behövs mot storstackens HD för att ställa.

Postad

Jag förstår inte på vilket sätt det här är en bubbelsits. Stackarnas storlekar är snarare ovanligt jämna, och prishoppet mellan tredje och fjärde plats är inte särskilt stort. Är inte bigstacken väldigt tajt måste du nog pusha här.

Postad

Med den stackställningen hade jag garanterat lagt TT. Du har nog absolut högst 55-60% mot hans HD, och bättre lägen finns garanterat. Känns väldigt kallt att stoppa in 40BB med TT mot den enda som täcker dig. JJ blir svårare att lägga på fyra gubbar känns det som.

Postad
vad tror du då ?

Jag tror att ibland ligger du långt efter, ibland långt före, och ibland är det en coinflip. Eller tror och tror, så är det ju.

Du kan helt enkelt inte begränsa hans HD så hårt att du utesluter händer som 88/99/AT tex. Det här handlar bara om att bedöma hur hög equity man har mot Fi:s HD.

Postad
Jag förstår inte på vilket sätt det här är en bubbelsits. Stackarnas storlekar är snarare ovanligt jämna, och prishoppet mellan tredje och fjärde plats är inte särskilt stort. Är inte bigstacken väldigt tajt måste du nog pusha här.

Ja det blir ju lite av en bubbelsituation där man inte kan gå in med något för en marginellt +chipEV situation. Stackarnas storlekar tycker jag är ganska standardjämna med varandra, som det brukar se ut.

60% sade kilsmo, det måste väl stämma (eftersom han borde blivit rättad om han ljög)

kilsmo: jag hade med prisstrukturen