Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nu ska jag vara snäll och inte bryta mot forumreglerna som säger att man bara får posta en HH/tråd, därför blir det flera trådar med olika HH's.

Fi är 65/34/3 på 202 händer där han har varit särskilt aktiv de senaste 10 givarna. Frågan är här hur mycket jag ska beta på turn, om jag ens ska, och vad gör jag mot dessa scenarion:

1) Fi ställer om.

2) Fi synar och ställer på river.

** Game ID starting - 2007-07-07 23:44:39

** Prunier [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- gaudini81 sitting in seat 1 with $113.05

- HERO sitting in seat 2 with $168.70 [Dealer]

- legolas99 sitting in seat 3 with $95.85

- jounikon sitting in seat 4 with $23.25

- ronnyper sitting in seat 5 with $104.00

- FuQua1 sitting in seat 6 with $168.88

legolas99 posted the small blind - $0.50

jounikon posted the big blind - $1.00

** Dealing card to HERO: Ace of Diamonds, Ace of Clubs

ronnyper folded

FuQua1 raised - $5.00

gaudini81 folded

HERO raised - $16.00

legolas99 folded

jounikon folded

FuQua1 called - $16.00

** Dealing the flop: 10 of Clubs, 5 of Diamonds, 6 of Hearts

FuQua1 checked

HERO bet - $26.00

FuQua1 called - $26.00

** Dealing the turn: 4 of Spades

FuQua1 checked

HERO

Postad

hmm, vad sätter du han på? spelar han så med överpar? tycker check och tvingad call på river tappar möjligheten till stor pottvinst mot jj/qq å liknande. Om du tror fi synar med mycket händer här känns d som given bet, medans om fi gärna slowplayar så checka bara. Both works

Postad
hmm, vad sätter du han på? spelar han så med överpar? tycker check och tvingad call på river tappar möjligheten till stor pottvinst mot jj/qq å liknande. Om du tror fi synar med mycket händer här känns d som given bet, medans om fi gärna slowplayar så checka bara. Both works

Har "bara" 200 händer på fi och jag har inte sett slowspels-tendenser so far. Att slowspela JJ,QQ,KK här är väl knappast slowspel egentligen? Eftersom han har så pass hög vpip så är man sugen på att beta turn och hoppas få betalt av JJ-KK, men problemet är att han c/r AI på turn med set och två-par också så det blir småjobbigt om han ställer mig på turn.

Tar vanligtvis Djens förslag vid sådana lägen med checka turn och syna i stort sett alla bet på river, men mot denna fi känns det som jag tappar värde om jag gör så.

Är förvirrad, argumenterar för och emot mig själv nu. :-(