stroem Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 FullTiltPoker Game #2879076779: Table Padbury (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold'em - 17:35:13 ET - 2007/07/07 Seat 1: grizzly500 ($217.80) Seat 2: Fish_Bullet ($270.50) Seat 3: ricktheruler ($187.80) Seat 4: STOLIMO ($198) Seat 5: MCON0417 ($84.50) Seat 6: KLS09 ($190.55) ricktheruler posts the small blind of $1 STOLIMO posts the big blind of $2 The button is in seat #2 *** HOLE CARDS *** Dealt to grizzly500 KLS09 has 15 seconds left to act KLS09 calls $2 grizzly500 raises to $9 Fish_Bullet folds ricktheruler folds STOLIMO calls $7 KLS09 folds *** FLOP *** STOLIMO checks grizzly500 bets $15 STOLIMO has 15 seconds left to act STOLIMO raises to $30 grizzly500 has 15 seconds left to act grizzly500 ?? bordet i allmänhet är jäkligt fiskigt men STOLIMO har ganska just satt sig ner Citera
svint0 Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 Jag viker. Inte så överdrivet många händer du slår. Annan linje kan ju vara att syna flop och kolla vad turn har att erbjuda! Citera
strater Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 zzz, dessa dubblingar. nåja, viker den, hade du haft AT hade det varit en annan femma dock. Citera
skalle88 Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Syna och utvärdera turn. exakt, Fi kan väl höja med en hel del händer du slår plus drawing hands. Citera
ulaf Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 IMHO känns hans HD som bluff/stål/TP (vet inte ordningen) utan read. Två av dem viker han nog om vi höjer till $70. Tror inte du får gratis showdown om du synar, och får du det kan du lika gärna ta potten på en gång. Raise $70 och ge upp om han synar? Visst, det blir en bluff men jag tycker det redan känns som en kall hand. Mot TP lär du få showdown gratis antar jag om han nu synar. Citera
brut Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 IMHO känns hans HD som bluff/stål/TP (vet inte ordningen) utan read. Två av dem viker han nog om vi höjer till $70. Tror inte du får gratis showdown om du synar, och får du det kan du lika gärna ta potten på en gång. Raise $70 och ge upp om han synar? Visst, det blir en bluff men jag tycker det redan känns som en kall hand. Mot TP lär du få showdown gratis antar jag om han nu synar. Du tror att fi kommer att betta hela tiden nästan och därför vill du höja? Citera
ulaf Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Du tror att fi kommer att betta hela tiden nästan och därför vill du höja? Betta hela tiden? Jag förstår inte frågan. Jag menar att Fi kan vika toppar och bluff mot en höjning, vilket jag tror utgör en stor del av HD:n. Rätta mig gärna. Citera
brut Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Betta hela tiden? Jag förstår inte frågan. Jag menar att Fi kan vika toppar och bluff mot en höjning, vilket jag tror utgör en stor del av HD:n. Rätta mig gärna. Du skriver att du inte tror att vi får fri showdown särskilt ofta men att fi sitter på toppar eller bluff nästan alltid. Förstår du inte varför syn är bättre givet dina antaganden? Citera
ulaf Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Du skriver att du inte tror att vi får fri showdown särskilt ofta men att fi sitter på toppar eller bluff nästan alltid. Förstår du inte varför syn är bättre givet dina antaganden? Jag tror inte vi får fri showdown om vi synar. Därmed måste vi väl antingen syna på senare gator för samma pris som en flopphöjning eller vika? Citera
Jerico Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Jag vet inte jag, många fi ger upp efter att deras minraise steal blir synad, särskilt om typ färgen går in... Citera
brut Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Jag tror inte vi får fri showdown om vi synar. Därmed måste vi väl antingen syna på senare gator för samma pris som en flopphöjning eller vika? Ja just det. Citera
ulaf Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Ja just det. Och därför är syn bättre? Om du håller med om att kostnaden är likvärdig är väl höjning alltid bättre än syn? Förklara mer nästa gång, en annan försöker lära sig det här spelet. Citera
ulaf Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Ni får ursäkta för att jag tomtar loss i tråden. Mitt antagande är att hans toppar är ofta bättre än vårt om han har det, men han viker det om vi höjer och vi torskar showdown om vi synar och checkar ner resten. 1. Han har KT/AT, höjning bra/dålig (han viker ofta?)? 2. Han har sämre tia/pp 66-88. Höjning bra/dålig (svårt att få in en värdebet på senare gator om vi synar?)? 3. Han totalbluffar. Höjning bra/dålig? (måste vi inte vika mot ~pott på turn?) 4. Han har set. Höjning DÅLIG. För övrigt synar jag nog i praktiken oftare än jag höjer här (och viker nog en del också det beror på). Vill bara utreda alternativet höjning. Är det ett katastrofalt spel? Citera
Recommended Posts