Gå till innehåll

bankroll vs buy in


kylberg

Recommended Posts

Jag kör sng headsup. Vanliga sng tror jag rekomenderas 30+ buyins jag sitter gärna på 50-60 buyins eftersom jag spelar headsup... kanske är på tok för lite men 30 är nog ett bra minimum iaf :).

 

 

Du...tror inte att variansen är mindre när du spelar heads up SnG jämfört med vanliga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör sng headsup. Vanliga sng tror jag rekomenderas 30+ buyins jag sitter gärna på 50-60 buyins eftersom jag spelar headsup... kanske är på tok för lite men 30 är nog ett bra minimum iaf :).

 

Jag skulle säga att 30 inköp räcker helt okey om man är villig att gå ner i nivå om det skulle krävas. Däremot om man spelar vanliga SnGs så är 30 inköp ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tänkte då främst buy in i ett cash game :P

 

 

Om du är riktig lågnivåspelare så ha 30 inköp och spela aldrig bort mer än 4 per dag - om du ligger back 4 inköp - sluta för dagen - det är helt enkelt inte din turdag - kanske morgondagen går bättre för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm, själv klättrat i nivåerna senaste året och tycker mig därför ha lite erfarenhet (NL, CG, SH). Körde på d lägsta nivåerna (nl4, nl10,nl20, nl50) med ett inköp=max 10% av br och 2-3 bord samtidigt och nu gått upp till 4 bord och ett inköp=max 5% av br på nl100 och nl200. Detta känns som det absoluta minimum men det funkar alltså om man bara går ner när man behöver. 100bb=5% av rullen funkar ändå rätt bra, tills tillräckligt högt upp då man kan vilja spela safe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör sng headsup. Vanliga sng tror jag rekomenderas 30+ buyins jag sitter gärna på 50-60 buyins eftersom jag spelar headsup... kanske är på tok för lite men 30 är nog ett bra minimum iaf :).

 

Jag kör SnG HU och vanliga SnG också och skullle säga tvärtom vad du säger. Mer inköp till fullbords-SnG, runt 50-60 och för HU SnG runt 30.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej

 

Men du har fel.

 

Jag kör SnG HU och vanliga SnG också och skullle säga tvärtom vad du säger. Mer inköp till fullbords-SnG, runt 50-60 och för HU SnG runt 30.

 

Och du har rätt.

 

30-inköps swings är inte särskilt ovanliga i fullring SnGs men i praktiskt taget omöjligt i HU SnGs (kan ha fel men har aldrig stött på någon som haft det iaf).

 

Om man tänker lite så är det inte så svårt att förstå varför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...