Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

http://www.megaupload.com/se/?d=Z2S09VT0

Toumi är en forumit samt en person jag har diskuterat en hel del poker samt visat mina händer så han vet lite hur jag spelar (jag har ej sett några händer av honom, kanske någon enstaka).

När jag säger i början att jag inte har spelat live mot honom så menar jag att jag aldrig tidigare har spelat mot honom överhuvudtaget förutom ett par gånger precis innan filmen spelade in.

Jag vet att jag spelade väldigt tight och det brukar jag inte göra, vet inte riktigt varför men tror att det har att göra med att så många på SvS är Syntomtar så det sitter (tyvärr) kvar.

Se filmen och kommentera gärna!

Mvh, KF!

Postad

Fisk! (Jag sa det först).

Jag slänger ut min fiskiga kommentar här också, så folk kan kommentera min kommentar. Som Toumi sa, lite nittig, framför allt i tidiga skeden. Vet som vanligt inte vilka händer du borde ha spelat som du inte spelade, men men.

Äsh. Nån annan får såga, så ska jag bara hålla med.

Postad

3 Extra kommentarer:

* 34s vet jag att jag inte spelade som en Gud Direkt.

* Ljudet verkar ligga någon eller två sekunder före.

* Komprimering ska jag ändra till nästa gång. (375 MB)

Mvh, KF

Postad

Generellt tycker jag du är lite väl tight från knappen. Exempelvis viker du KXo och T6s. Jag limpar den första och instaraisar den andra.

07:49: Jag openfoldar J4o från knappen. Limp är väl okey det med.

08:10: Du har JTs och säger att du skulle ha synat ett trebet av honom. Jag hade nog hellre pushat isf. Nu blev det inte aktuellt dock.

09:57: 34s på knappen. Jag gillar pf-spelet samt floppspelet. Jag checkar nog oftast bakom på turn men jag hatar inte turnbettet heller. Hmm, lite knepigt. aja, jag ger gratiskkort iaf och spelar för pottkontroll. Som sagt, knepigt.

11:40: Mot denna Fi hade jag checkat turn med J4o. Han har ju visat att han gillar att checka ner skräp hela vägen, enda fördelen med bet som jag ser det är för att skydda din hand men det känns ändå bättre med check imo.

15:23: K2o. Vanligtvis limpar jag pf men eftersom du raise/foldat innan hela tiden så är väl raise okey. Jobbig flopp, checkar ibland bakom men bet känns okey.

Postad

skulle rekomendera att ej spela mot han igen, verkade lite lätt utspelad tyckte jag :P

nåja, 34 handen hade ja nog checkat bakom å sen synat river vid blank, tycker detta visade enorm svaghet och skulle inte förvåna mig om han bara bluffade.

Tycker inte om att du checkar ner med QQ mot ett överkort när du cont-bettar tom, du tappar allt värde i den handen förutom mot bluff och har han en kung lär han ändå betta ut turn.

nån hand i början på en total odragig bräda där du kör en 2nd barrel med a9 missad flopp. den mest odragiga floppen i historien, han kommer inte syna flopp där mot dig om han inte har nåt ok tror ja, känns som att det är att kasta pengar i sjön.

överlag så va det bland d tightaste ja sett :P

Postad
skulle rekomendera att ej spela mot han igen, verkade lite lätt utspelad tyckte jag :P

nåja, 34 handen hade ja nog checkat bakom å sen synat river vid blank, tycker detta visade enorm svaghet och skulle inte förvåna mig om han bara bluffade.

Tycker inte om att du checkar ner med QQ mot ett överkort när du cont-bettar tom, du tappar allt värde i den handen förutom mot bluff och har han en kung lär han ändå betta ut turn.

nån hand i början på en total odragig bräda där du kör en 2nd barrel med a9 missad flopp. den mest odragiga floppen i historien, han kommer inte syna flopp där mot dig om han inte har nåt ok tror ja, känns som att det är att kasta pengar i sjön.

Jag håller med om allt utom QQ-handen.

Det negativa med att checka ner flopp+turn (förutsatt att vi bettar river om Fi checkar där) är att vi ger gratiskort hela vägen. Vi lär väl knappast få mer värde om vi bettar. Jag känner inte Fi men tveksamt om han synar mer än ett bet utan en kung där.

F.ö. så var ni båda tajtarslen! :-D

Postad

Att jag tappar "allt värde" håller jag inte med om. Mer hålla potten nere och inducera lite bluffvärde. Vad ska han syna med lixom utöver en kung?

Något obalanserat iom att jag oftast CB:ar tom.

2nd Barrel med A9 kommer jag inte ihåg men jag tar ditt ord på den odragiga brädan och håller då med att det inte var bästa stället att skjuta en andra tunna dock har han floatat en del och synat med svagare saker än TP och kan folda Turn vid pang. Även ett bra balanseringsspel.

Jag kommer defenitivt spela mot honom igen, utan tvekan. Jag vet att många mina misstag (i filmen) var till stor del av min tightishness samt att jag gav honom för mycket FE vid hans raisar.

Han har ju även en advantage iom att han har sett en hel del av mina händer, men det ska man inte skylla på! =)

Fortsätt såga mig tack!

Cons - Ska kolla på filmen igen ikväll och kolla in minutrarna som du har skrivit upp! =)

Mvh, KF

Postad

Fortsätt såga mig tack!

okej, då gör ja det!

Att jag tappar "allt värde" håller jag inte med om. Mer hålla potten nere och inducera lite bluffvärde. Vad ska han syna med lixom utöver en kung?

dock har han floatat en del och synat med svagare saker än TP

du säger emot dig själv lite där :P

blir lite enkelspårigt om du bara bettar med svaga händer + riktigt bra händer, mycket svårare att läsa om du även slänger in mediokra-ganska bra händer som QQ va på den brädan.

Postad
okej, då gör ja det!

dock har han floatat en del och synat med svagare saker än TP

du säger emot dig själv lite där :P

blir lite enkelspårigt om du bara bettar med svaga händer + riktigt bra händer, mycket svårare att läsa om du även slänger in mediokra-ganska bra händer som QQ va på den brädan.

Därför jag skrev "Något obalanserat iom att jag oftast CB:ar tom." =)

Rent balansmässigt så är det nog bättre att betta där alt. checka bakom med flera händer överlag.

Tror nästan det är bättre att checka bakom med en lite vidare HD för t.ex. QQ i detta fall så ger man upp värde (tror jag) genom att betta ut men detta måste såklart balansera genom att jag checkar bakom med nutzen och bluffzen ibland ...

Mvh, KF

Postad

Intressant med diskussion kring QQ-handen. Strater, tycker du e lite fel ute (om jag inte misstolkar dig) när du säger att vi ska betta händer i hela spektrat. Värdebetta bra händer och bluffa dåliga, samt checka dem däremellan för potkontroll och för att framkalla bluffar. Bettar vi mellanhänderna så riskerar vi att få syn bara av bättre händer, dvs vi sänker handens värde. Genom att check-syna får vi iaf värde från fi's bluffar.

Sen är det en annan fråga om QQ hör till den ena eller den andra kategorin av händer. Här beror det mkt på fi - synar han utan en kung? Tycker att många gånger gör han det (vet inte med just Toumi dock), och då känns de väldigt snävt att inte betta QQ.

Sen kommer jag inte ihåg om brädan var dragig eller ej. Nån som kan fylla i med den infon (orkar inte kolla just nu)? Om så var fallet så lutar jag naturligtvis mer åt bet, både för att gratiskortet i sig är mer farligt och för att fi oftare synar utan en kung på en dragig bräda.

Postad

brädan va inte särskilt dragig tror ja, alltså, ja spelar själv ofta på liknande sätt med qq i det läget men fick känslan att han mycket väl skunna kunna syna utan kung. Båda alternativen funkar givetvis, hade dock valt att betta i just detta läget :P