Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Hand 1: Cooler

Hand 2: Varför synar du bara hans raise? Jag hade def. pushat river för värde, han lär syna med massa färger som du slår, sen om han är så aggro tror jag att han skjuter ett Axs på turn här väldigt ofta så jag är nog väldigt säker på att min hand står här.

Hand 1 känns som rätt standard, Kommer oftast inte undan, men är ändå oftare man ser qq+, än jj-, men självklart måste vi backa 100bb.

Hand 2 så får vi antagligen syn av en sämre färg, men höjer vi så har vi så pass mycket inne att vi får odds att syna med nästnöten oavsett, trots att Fi bara kommer trycka med nöt.

Postad
oh tänkte inte ens på raise på rivern :P ima nit i guess

spelar 600bb djupt mot en 50-41-3.8 30%3bet

snabba tips ngn?

Tålamod. Sänk din range, TP är för det mesta nöt, se bara till att han betalar. Höj inte lika mycket pre, det sköter han? Höj de sämsta händerna i din range lika ofta som de bästa, om han är vettig och kan läsa ngt av sin motståndare, tveksamt vid denna tid däremot.

När jag läser vad jag skrivit så känns det som om jag upprepar allt som jag vet du kan redan, så då förstår jag inte vad du vill ha tips till? Han är en S K bomb, vänta ut han så kommer pengarna?

600bb är en annan sak.. Men försök pottkontrollera de händer du har halvbra, få in så mycket deg som möjligt när du har bra, och låt han beta för det mesta. Ganska simpelt spel m a o, spela många händer om han inte höjer för mycket pre....

Postad

ty fudge, han har 10k stack nu, jag 7k. rätt sick va folk donerar till honom IMO.

är dock jäkligt kortdöd just nu men dealern byts snart tror jag, så vinner förhoppningsvis en 1,5k bb pot snart

edit: eh nu drog han visst :(

Postad
Hand 1 känns som rätt standard, Kommer oftast inte undan, men är ändå oftare man ser qq+, än jj-, men självklart måste vi backa 100bb.

Hand 2 så får vi antagligen syn av en sämre färg, men höjer vi så har vi så pass mycket inne att vi får odds att syna med nästnöten oavsett, trots att Fi bara kommer trycka med nöt.

I hand 2 så kommer den enda raisen vi gör vara push. Han har investerat ~700 och har ~1300 eff.stack bakom.. Visst vi valueäger oss själva några få gånger här men vi tappar otroligt mkt värde när fi vänder upp en lägre färg här. Har svårt att tro att någon aggro viker en mellan hög färg här..

Postad

rätt seg dag, rivrarna har vart superbra dock.. för alla utom mig :-(

ops, jag som hann planera alla roliga saker jag skulle köpa för pengarna innan turn och rivern hann falla

***** Hand History for Game 826705964 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, October 12, 03:19:13 ET 2008

Table Eva 38 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Limmet- ( $2684.01 )

Seat 2: bizIsAg33k ( $2017.38 )

Seat 3: OS ( $4622 )

Seat 4: mackan28 ( $2675.89 )

Seat 5: opekera ( $482.74 )

OS posts small blind [$5].

mackan28 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to bizIsAg33k [ :Jd::Jh: ]

opekera calls [$10].

Limmet- folds.

bizIsAg33k raises [$45].

OS raises [$135].

mackan28 calls [$130].

opekera folds.

bizIsAg33k raises [$410].

OS raises [$630].

mackan28 folds.

bizIsAg33k is all-In [$1562.38]

OS calls [$1247.38].

** Dealing Flop ** [ :Jc: , :9h: , :3d: ]

** Dealing Turn ** [ :Kc: ]

** Dealing River ** [ :Th: ]

bizIsAg33k shows [ :Jd: , :Jh: ] three of a kind, jacks.

OS shows [ :As: , :Qs: ] a straight, ten to ace.

OS wins $4169.76 from the main pot with a straight, ten to ace.

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
Postad
Haha, nice.. vad var det för turre?

Inget jätteinköp direkt.. :-P

sry inte tittat in här på ett tag :) men va rebuys på 10€ och man fick typ göra 3st var, jag gjorde dock inga. var 70startande spelare ca. och många spelade megacrazy och rebuyade. var jag och entill svensk kvar(av 5st startade svenskar) till HU men jag var bättre och vann imo. priserna va lite roliga också,

6e plats middag för två.

5e ngn champagne, stavning?

men är hemma nu iaf och söker hyra lya i Umeå, pma gärna förslag8-)

Från: Pokerforum (info@pokerforum.nu)

Skickat: den 27 november 2008 00:01:11

Till: xx_xxx@hotmail.com

Teckenuppsättning: Mer information

Hejsan slaskpoker,

Vi på Pokerforum skulle vilja gratulera dig på din födelsedag idag!

Tack!! systemgrinder nu då?

Jag spelar iaf på en dollarsajt nu och det har aldrig gått bättre dvs rekordmånad med marginal och 3backdagar denna månad so far, 9tablar så kmr få helt ok rakeback också.

• 8 months later...
  • 1 month later...