Gå till innehåll

Biz svs slask 2.5/5+

slaskpoker

Recommended Posts

Uppenbar bluff på river ju?

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

saw flop|saw showdown

BB ($324.41)

Hero ($1264.83)

MP ($332.32)

Button ($1551.52)

SB ($1143.6)

Preflop: Hero is UTG with ah.gif, qh.gif.

Hero raises to $20, 1 fold, Button calls $20, 2 folds.

Flop: ($47.50) 5h.gif, 7c.gif, qs.gif(2 players)

Hero bets $32, Button calls $32.

Turn: ($111.50) 9h.gif(2 players)

Hero bets $75, Button raises to $220, Hero calls $145.

River: ($551.50) kc.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $500, Hero ????

Final Pot: $551.50

Som nagon skrev, valdigt readbaserat.

Men varfor kan han inte ha set eller 86?

Skulle nog ha svart att syna river i valdigt manga fall har..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Uppenbar bluff på river ju?

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

saw flop|saw showdown

BB ($324.41)

Hero ($1264.83)

MP ($332.32)

Button ($1551.52)

SB ($1143.6)

Preflop: Hero is UTG with ah.gif, qh.gif.

Hero raises to $20, 1 fold, Button calls $20, 2 folds.

Flop: ($47.50) 5h.gif, 7c.gif, qs.gif(2 players)

Hero bets $32, Button calls $32.

Turn: ($111.50) 9h.gif(2 players)

Hero bets $75, Button raises to $220, Hero calls $145.

River: ($551.50) kc.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $500, Hero ????

Final Pot: $551.50

Hade han bara synat din bet på turn och sen river spelats likadant som den gjorde nu hade jag tyckt det var genialt att checka river o låta han bluffa o reppa kungen me sitt missade drag. Nu eftersom han reraisade dig och du syna turn, för du tänkte att du hade bäst hand förmodar jag(?) Hade iaf jag känt mig tvungen att syna river, ledde du turn leder du säkert den rivern också. Sen om man ska syna hans reraise turn när man "bara" sitter på TP är ju en annan fråga.

Länk till kommentar

trodde jag hade bäst hand på turn med TPTK därför synade jag och hoppades på en billig river men det är jusst hans betstorlek jag tycker e konstig, har han en hand typ stege lr set bettar han väll inte pot på rivern speciellt när jag checkat innan och visar "svaghet" tror FI skulle betta mkt mindre med stege lr dyl.

Lirat 1,2k händer och plussat 2 inköp idag, känns jäkligt skönt så tänker inte lira nått mer ikväll, men kanske ser lite cardrunners film av bla Green Plastic, vet inte riktigt varför ja lägger in en bild på honom :-)

pic_tcaby.jpg

Länk till kommentar

trodde jag hade bäst hand på turn med TPTK därför synade jag och hoppades på en billig river men det är jusst hans betstorlek jag tycker e konstig, har han en hand typ stege lr set bettar han väll inte pot på rivern speciellt när jag checkat innan och visar "svaghet" tror FI skulle betta mkt mindre med stege lr dyl.

Lirat 1,2k händer och plussat 2 inköp idag, känns jäkligt skönt så tänker inte lira nått mer ikväll, men kanske ser lite cardrunners film av bla Green Plastic, vet inte riktigt varför ja lägger in en bild på honom :-)

pic_tcaby.jpg

Jag tror att fi skulle beta pott me stege, set lr tvåpar för att få betalt me handen

Länk till kommentar

Comments på denna hand pls, FI=30/15/7

***** Hand History for Game 542056650 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, December 20, 21:58:10 ET 2007

Table Diana 48 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: MrGrille ( $313.06 )

Seat 2: bizIsAg33k ( $1450.69 )

Seat 3: gra_vargen ( $306.6 )

Seat 4: Confused ( $1372.96 )

Seat 5: -abriss- ( $1228.78 )

MrGrille posts small blind [$2.5].

bizIsAg33k posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to bizIsAg33k [ :Ks::Kc: ]

gra_vargen calls [$5].

Confused raises [$20].

-abriss- folds.

MrGrille folds.

bizIsAg33k raises [$60].

gra_vargen folds.

Confused raises [$180].

bizIsAg33k calls [$135].

** Dealing Flop ** [ :5d:, :8d:, :4s: ]

bizIsAg33k checks.

Confused bets [$405].

bizIsAg33k calls [$405].

** Dealing Turn ** [ :Jh: ]

bizIsAg33k checks.

Confused is all-In.

BIZ ????

this one to FI=65/10/some

***** Hand History for Game 541842030 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, December 20, 19:33:20 ET 2007

Table Diana 48 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: GoForIt ( $194.89 )

Seat 2: bizIsAg33k ( $1094.36 )

Seat 3: painnymf ( $407.44 )

Seat 4: uffe51 ( $47.67 )

Seat 5: mats84 ( $603.57 )

GoForIt posts small blind [$2.5].

bizIsAg33k posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to bizIsAg33k [ :Ah::Ad: ]

painnymf calls [$5].

uffe51 folds.

mats84 folds.

GoForIt folds.

bizIsAg33k raises [$20].

painnymf calls [$20].

** Dealing Flop ** [ :2c:, :3h:, :3s: ]

bizIsAg33k bets [$40].

painnymf calls [$40].

** Dealing Turn ** [ :7h: ]

bizIsAg33k bets [$90].

painnymf raises [$180].

bizIsAg33k is all-In.

painnymf is all-In.

Länk till kommentar

Nu e inte jag så haj på dom här PT siffrorna, men rent generellt skulle jag ha mkt svårt att slänga kungarna där, när du bara synar preflop så borde du ju göra det antingen för att du tror att han har aces, eller för att få honom att tro att du e svagare än du är, så jag hade som spelat antingen vikit eller ställt flop. Har väldigt svårt att vika kungarna, framförallt på Svs

I den andra handen möter du ju en halvshortis vilket gör att i hans range finns så grymt många händer du slår att det stället e givet.

Länk till kommentar

Nu e inte jag så haj på dom här PT siffrorna, men rent generellt skulle jag ha mkt svårt att slänga kungarna där, när du bara synar preflop så borde du ju göra det antingen för att du tror att han har aces, eller för att få honom att tro att du e svagare än du är, så jag hade som spelat antingen vikit eller ställt flop. Har väldigt svårt att vika kungarna, framförallt på Svs

I den andra handen möter du ju en halvshortis vilket gör att i hans range finns så grymt många händer du slår att det stället e givet.

första killens agressionfactor e 7 inte ofta ja möter en me så hög AF...

tyckte också andra handen va rätt självklar då han hade fiskstats samt var shortstack

Länk till kommentar

Som spelat i första handen...fold. Det enda som Fi väl kan ha, och som du kan slå är ju Q,Q. Jag hade nog reraisat kanske ytterligare engång preflop, hade det genererat en till reraise i sin tur...då hade du väl antagligen varit uppe mot A,A.

Andra handen är däremot syn, FI shortstack, och många möjliga händer du kan slå.

Länk till kommentar

Som spelat i första handen...fold. Det enda som Fi väl kan ha, och som du kan slå är ju Q,Q. Jag hade nog reraisat kanske ytterligare engång preflop, hade det genererat en till reraise i sin tur...då hade du väl antagligen varit uppe mot A,A.

Andra handen är däremot syn, FI shortstack, och många möjliga händer du kan slå.

klokt.

som spelat, tycker du jag borde folda hans potbet på floppen? eller borde jag betta ut flop kanske?

Länk till kommentar

klokt.

som spelat, tycker du jag borde folda hans potbet på floppen? eller borde jag betta ut flop kanske?

Beta ut floppen borde du absolut inte göra! Alltså, jag hatar att sitta med K,K mot möjligt A,A. Sedn kommer ju den eviga frågan om man ska ställa preflop med K,K - vilket en del på det här forumet tycker. Jag kan göra det mot en shortstack, men i detta fall har ni ju båda drygt 270 BB i stacken...

..tycker det är bäst att söka så mycket info så tidigt som möjligt, givetvis utan att det blir alltför dyrt. Hade du gjort ytterligare en reraise preflop, hade Fi kanske ställt, och då hade du foldat, eller? Nu hamnade du i ett läge då du inte kunde låta bli att syna floppen, och jag säger inte att det var fel.

Länk till kommentar

Beta ut floppen borde du absolut inte göra! Alltså, jag hatar att sitta med K,K mot möjligt A,A. Sedn kommer ju den eviga frågan om man ska ställa preflop med K,K - vilket en del på det här forumet tycker. Jag kan göra det mot en shortstack, men i detta fall har ni ju båda drygt 270 BB i stacken...

..tycker det är bäst att söka så mycket info så tidigt som möjligt, givetvis utan att det blir alltför dyrt. Hade du gjort ytterligare en reraise preflop, hade Fi kanske ställt, och då hade du foldat, eller? Nu hamnade du i ett läge då du inte kunde låta bli att syna floppen, och jag säger inte att det var fel.

And then?

Länk till kommentar

hatar också sitta med KK mot (möjligt) AA tur att de inte händer alltför oftta, vore ju skönt att kunna släppa sin KK där man (känner att man) vet att FI har deh nuts så tror nog att det kan funka bra med att raisa en gång till pre och sedan folda mot 200bb+ stacks som ställer..

Vore kul att se hur ofta 200bb stacks 4bettar och ställer och med vilka händer.. tror inte det är så många andra än AA..

jag kastar då inte kungarna, alltför många donks 2,5/5(mig inräknad ofc).

jag kastar inte AA heller men det är då den stor följdfrågan kommer:

"vad gör du på nere ,5/1 :evil:?"

mm jag kastade inte heller kungarna, men mot en stabil spelare borde man ju säkert göra det då de inte spelar såhär med QQ

va nere på ,5/1 i några händer bara.. ville spela men va inte på nå bra humör så satte mig där så ja inte loosar så mkt ;-)

Första handen måste du väl bestämma på flopp vad du ska göra? Eftersom du synar där tycker jag du måste fullfölja handen..

mjo, jag gjorde typ det och det gick ju inge vidare.. vill kunna släppa min KK nästa gång jag är påväg att förlora 270bb lr vad decoy sa att vi hade.

LOL! nu fick du ängeln17 att sluta spela poker :lol:

mm typ.. de var ju inge kul att han lägger av:-(

Länk till kommentar

Äsch, ta inte åt dig. Var ju inte ditt fel, eller hur. GL.

;-) ty

Gått fett bra de få händer ja spelade idag, träffade allt nästintill och fick bra betalt = ingen sak att spela me sånt flyt så ja plussade 2,7k på 500händer:-D :-D backade dock 700 igår men de känns rätt värdsligt jusst nu :)

hoppas på en trevlig dag imorgon med, tror de blir mer spelande då

Länk till kommentar

back 1k idag, spelat rätt mkt men träffad jäkla dåligt ochså utdragen i en 2,5k 3vägspott... runner runner stege fick han jag hade AA :( :( han hade iofs rätt många outs på floppen med färgdrag och ett par

nya tag imorrn,

min dator måte nog in på service snart då moderkortet e trasigt så den blir överhettad

gonatt

Länk till kommentar