slaskpoker Postad 2 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 December , 2007 Här är handen, vad gör jag på river, synar eller raisar? om raise hur mkt? Denver_'s stats är 53/23/1.6 men det visste jag inte då iofs ***** Hand History for Game 523056329 ***** $200 NL Texas Hold'em - Sunday, December 2, 01:20:14 ET 2007 Table Britta 37 (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 5 Seat 1: H.W2 ( $85.02 ) Seat 2: bizIsAg33k ( $446.09 ) Seat 3: indian16 ( $89.39 ) Seat 4: Denver_ ( $457.74 ) Seat 5: molle2580 ( $309.1 ) H.W2 posts small blind [$1]. bizIsAg33k posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to bizIsAg33k [ ] indian16 calls [$2]. Denver_ calls [$2]. molle2580 calls [$2]. H.W2 folds. bizIsAg33k checks. ** Dealing Flop ** [ , , ] bizIsAg33k checks. hade visst klickat i autofold indian16 checks. Denver_ bets [$8]. molle2580 folds. bizIsAg33k raises [$24]. indian16 folds. Denver_ calls [$16]. ** Dealing Turn ** [ ] bizIsAg33k bets [$35]. Denver_ calls [$35]. ** Dealing River ** [ ] bizIsAg33k bets [$50]. Denver_ raises [$120]. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fudge Postad 2 December , 2007 Rapport Share Postad 2 December , 2007 SvS SH bord är 5-handat så då raisar man alltid AJ UTG ( inte Co efter BB utan UTG) Annars kan ni fråga er vilka händerna som ni öppnar med utg och om det är en större läcka än att ställa rakt av med straightflushstegenötnötdrag. Just eftersom det är SvS så kan limpa lite fler händer, men kq, aj, ats tycker jag man måste höja, även UTG! CO är positionen precis innan knapp, alltså den som agerar efter UTG på SvS. Händer som qjo slänger jag utg men limpar med qjs, men då limpar jag mer än vanligt bara för att det är Svenska.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slaskpoker Postad 2 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 December , 2007 Just eftersom det är SvS så kan limpa lite fler händer, men kq, aj, ats tycker jag man måste höja, även UTG! CO är positionen precis innan knapp, alltså den som agerar efter UTG på SvS. Händer som qjo slänger jag utg men limpar med qjs, men då limpar jag mer än vanligt bara för att det är Svenska.. jag har typ bara höjt alla PP AK AQ AJs UTG oh inte limpat in med någon. Men nu ska jag börja höjja med AJo ATs KQ, men är det verkligen ev+ att höja med KQ UTG? Tack för att du förklarade vad CO vad Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minucci Postad 2 December , 2007 Rapport Share Postad 2 December , 2007 Just eftersom det är SvS så kan limpa lite fler händer, men kq, aj, ats tycker jag man måste höja, även UTG! CO är positionen precis innan knapp, alltså den som agerar efter UTG på SvS. Händer som qjo slänger jag utg men limpar med qjs, men då limpar jag mer än vanligt bara för att det är Svenska.. Det är ett dåligt argument att limpa mer bara för att det svenska. Varför skulle det vara ett bättre spel där? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 2 December , 2007 Rapport Share Postad 2 December , 2007 Det är ett dåligt argument att limpa mer bara för att det svenska. Varför skulle det vara ett bättre spel där? För att fold equityn preflop är minimal? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slaskpoker Postad 3 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 December , 2007 . December 1/12 451 2/12 2484 Supernöjd med början av månaden fortsätter det såhär så är den inte alls långt kvar tills ja får börja på nästa nivå Dagen började superbra och tog ett inköp här och ett där.. var då uppe vid 2.5k+ sedan gick det sämre ett bra tag då jag förlorade några stora tunga potter då jag blev utdragen av svenska fiskar ^^ men ska inte alls klaga iofs Hoppas verkligen inte det vänder imorrn BR: 17,8K tänkte posta några händer men den där convertern funkar ju inte. Bah Tack å hej! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fudge Postad 3 December , 2007 Rapport Share Postad 3 December , 2007 Det är ett dåligt argument att limpa mer bara för att det svenska. Varför skulle det vara ett bättre spel där? Säger inte att det är bättre, men funkar bäst för mig! Känns inte som man behöver bygga pott pre, funkar lika bra att bygga från floppen istället..! Att det är just svenska tycker jag är ett bra argument, på nivåerna jag spelar så är det så otroligt dåliga spelare, och att behöva skjuta två gator helt tom gång på gång mot spelare som gärna synar hela vägen med andra eller tredje paret känns som ev-. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nacho1337 Postad 3 December , 2007 Rapport Share Postad 3 December , 2007 gör jag fel eller rätt när jag slänger AJo från co(den som agerar först, sitter efter bb) eller bör jag raisa ? Raisar ni med AJs där? inte helt säker men jag raisar från knappen med A9o när det är limpat e det bra?. höja lägre ess från knappen? Känner en kille som e jävligt bra på poker och han säger att UTG bara finns när det är 6-handat alltså finns inte den positionen på svenska spel. Positionen som är direkt efter bb kallas shotgun sen kommer cutoff sen button. Enligt han ska du raisa AJo på shotgun. Sen vill jag bara säga grattis till dom fina resultaten Fortsätt kämpa nu. Btw brukar du köra fullt inköp lr 100bb? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rosco Postad 3 December , 2007 Rapport Share Postad 3 December , 2007 klart man inte ska skjuta tom gång på gång. det blir ju ens ruin på dom här nivåerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nacho1337 Postad 3 December , 2007 Rapport Share Postad 3 December , 2007 Slaskpoker ja lägger upp nåra SH-händer i min dagbok som du gärna får diskutera kring om du vill Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fudge Postad 3 December , 2007 Rapport Share Postad 3 December , 2007 klart man inte ska skjuta tom gång på gång. det blir ju ens ruin på dom här nivåerna. Jo, därför väljer jag att limpa lite fler händer än vanligt, eftersom jag tycker folk är mer synbenägna på SvS lägre nivåer än på andra sidor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slaskpoker Postad 3 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 December , 2007 Känner en kille som e jävligt bra på poker och han säger att UTG bara finns när det är 6-handat alltså finns inte den positionen på svenska spel. Positionen som är direkt efter bb kallas shotgun sen kommer cutoff sen button. Enligt han ska du raisa AJo på shotgun. Sen vill jag bara säga grattis till dom fina resultaten Fortsätt kämpa nu. Btw brukar du köra fullt inköp lr 100bb? shotgun har jag aldrig hört talas om ens, kommer nog kalla platsen de hädanefter för de låter rätt coolt nu raisar jag AJo på shotgun då de andra sa att man skulle det också fråga honom om man ska raisa KQs KQo QJs ATs också för vissa säger att man ska det och vissa att man inte ska det... limpa dom säger te.x Fudge men jag vill inte limpa, för då raisar bara någon annan och då måste man ju syna den och då har han övertaget lixom Jag köper alltid in med 200bb på 1-2iaf och kommer (kanske) göra det på nästa nivå också men är inte säker då man kanske blir ägd av de bättre spelarna då men samtidigt tappar man säkert värde mot fiskarna klart man inte ska skjuta tom gång på gång. det blir ju ens ruin på dom här nivåerna. Jag kontbettar bara en gång sedan ger jag typ upp om jag inte träffar nått, man tar hem potten förvånansvärt ofta tycker jag ändå och synar dem då är det bara att ge upp, om man inte får nått slags drag på turn. Slaskpoker ja lägger upp nåra SH-händer i min dagbok som du gärna får diskutera kring om du vill Beger mig dit efter denna post Jo, därför väljer jag att limpa lite fler händer än vanligt, eftersom jag tycker folk är mer synbenägna på SvS lägre nivåer än på andra sidor. jag har inte så väldigt mycket erfarenhet från andra sidor iofs så det kan nog stämma. Men är det inte bättre att raisa med de händerna ändå eftersom man oftast har bäst och när man träffar så är potten redan 3ggr så stor och då kan man betta större ______________________________________ Störd dag idag, har bara spelat 600händer inte mycket alltså. Började superbra vann rätt många halvstora potter på typ 200sek och låg +700 efter bara 350händer Men sedan brakade helvetet lös, Översettad två ggr på 5min wtf lixom jag blir aldrig översettad juh! så förlorade säkert 600 på dem. Sedan gjorde jag två rätt kassa spel som jag säkert inte skulle gjort om jag inte vart lite småtiltad av händerna innan så nu ligger jag -100 kr Bättre lycka till er grabbar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rival Postad 3 December , 2007 Rapport Share Postad 3 December , 2007 jag har typ bara höjt alla PP AK AQ AJs UTG oh inte limpat in med någon.Men nu ska jag börja höjja med AJo ATs KQ, men är det verkligen ev+ att höja med KQ UTG? Tack för att du förklarade vad CO vad För att fold equityn preflop är minimal? Fast å andra sidan, iallfall på 2.5/5 så är folk så otroligt veka så du plockar lätt ner drygt 80% av potterna med ett CB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slaskpoker Postad 4 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 December , 2007 -700kr idag, usch blä och fy säger jag, sedan förra updated så fortsatte det åt samma hålll, översettad , jag träffar set=de får runnerrunner färg lr stege, Jag floppar färg de rivrar kåken ne usch blä och fy /whine -714kr Grön dag imorgon cya diary Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nacho1337 Postad 4 December , 2007 Rapport Share Postad 4 December , 2007 shotgun har jag aldrig hört talas om ens, kommer nog kalla platsen de hädanefter för de låter rätt coolt nu raisar jag AJo på shotgun då de andra sa att man skulle det också fråga honom om man ska raisa KQs KQo QJs ATs också för vissa säger att man ska det och vissa att man inte ska det... limpa dom säger te.x Fudge men jag vill inte limpa, för då raisar bara någon annan och då måste man ju syna den och då har han övertaget lixom Enligt min kompis ska du raisa A9s KTs QTs på shotgun. Alltså t om lite sämre händer än de du skrev. Men inte KQo. Den kan du dock raisa på cutoff, samma KJo Synd att det gick dåligt idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rosco Postad 4 December , 2007 Rapport Share Postad 4 December , 2007 Jag kontbettar bara en gång sedan ger jag typ upp om jag inte träffar nått, man tar hem potten förvånansvärt ofta tycker jag ändå och synar dem då är det bara att ge upp, om man inte får nått slags drag på turn. Jo, det fungerar oftast, men tror inte man kan ta med sig det spelet upp på högre nivåer. Allt för förutsägbart för Fi. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fudge Postad 4 December , 2007 Rapport Share Postad 4 December , 2007 Enligt min kompis ska du raisa A9s KTs QTs på shotgun. Alltså t om lite sämre händer än de du skrev. Men inte KQo. Den kan du dock raisa på cutoff, samma KJo Synd att det gick dåligt idag. Tror inte din kompis spelat på SvS lägre nivåer, och definitivt inte har samma spelstil som slaskpoker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 4 December , 2007 Rapport Share Postad 4 December , 2007 Jag kontbettar bara en gång sedan ger jag typ upp om jag inte träffar nått, man tar hem potten förvånansvärt ofta tycker jag ändå och synar dem då är det bara att ge upp, om man inte får nått slags drag på turn. Jo, det fungerar oftast, men tror inte man kan ta med sig det spelet upp på högre nivåer. Allt för förutsägbart för Fi. Gränsen går runt 5/10+ på SvS. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lanzinghkronha Postad 4 December , 2007 Rapport Share Postad 4 December , 2007 Du sårar mig i själen genom att inte säga Goddag till mig vid bordet - för visst ser du mig? Gått mycket bättre för dig än för mig på sistone men det börjar arta sig även för mig. Må Bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slaskpoker Postad 4 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 December , 2007 hahaa slasktratt bra spelat där!! hur mkt tog av 93/76 killen, 2500 på 200händer? så sweet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slaskpoker Postad 4 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 December , 2007 Fan va roligt me massa svar när man kommer hem och tittar till PF Du sårar mig i själen genom att inte säga Goddag till mig vid bordet - för visst ser du mig? Gått mycket bättre för dig än för mig på sistone men det börjar arta sig även för mig. Må Bra. hehe sorry dude såg dig inte förren ja va inne på pf och kollade Gått rätt bra idag och jag har väll haft riktigt flyt och ligger +1200 typ, postar några händer jag är väldigt skeptiskt till mitt spel lr mina syner de kanske är bedrövliga och jag borde skjutas:shock: tänkte posta några händer men måste nog hitta en ny converter ;-/ *EDIT: ligger visst +1600 WIIE nu tror jag jag tar en paus ett tag och sedan gym kl 21 och sedan poker ett tag när jag kommer hem Eller jag tror jag lägger in några händer innan ja pausar så kanske man får nån comment om dem postar handinlägg strax Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fudge Postad 4 December , 2007 Rapport Share Postad 4 December , 2007 Så de är du din j*vel som tagit min rigg! Se va du ställt till med..!! $500 NL Texas Hold'em - Tuesday, December 4, 17:12:33 ET 2007 Table Diana 32 (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 5 Seat 1: El-Chrillo ( $525.65 ) Seat 2: masen85 ( $145.54 ) Seat 3: guran_k ( $527.51 ) Seat 4: Fudge ( $667.01 ) Seat 5: highr0llah ( $997.89 ) guran_k posts small blind [$2.5]. Fudge posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to Fudge [ Ac 7c ] highr0llah folds. El-Chrillo folds. masen85 calls [$5]. guran_k calls [$2.5]. Fudge checks. ** Dealing Flop ** [ 8c, Ts, 3c ] guran_k bets [$15]. Fudge raises [$45]. masen85 folds. guran_k calls [$30]. ** Dealing Turn ** [ Qc ] guran_k checks. Fudge bets [$86]. guran_k calls [$86]. ** Dealing River ** [ 9c ] guran_k bets [$265]. Fudge raises [$530]. guran_k is all-In. guran_k shows [ Tc, Jc ] a straight flush, queen high. Fudge shows [ Ac, 7c ] a flush, ace high. Fudge wins $138.49 from side pot#1 with a flush, ace high. guran_k wins $1045.02 from the main pot with a straight flush, queen high. Hur långt kvar till uppgång? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 4 December , 2007 Rapport Share Postad 4 December , 2007 hahaa slasktratt bra spelat där!! hur mkt tog av 93/76 killen, 2500 på 200händer? så sweet Nja, hade 400 när jag kom och gick med 2600 nånting. 700 fick jag ju av drakeld när jag floppa set i knektar (varpå han instasynar mitt ställ för 350xBB med färgdrag+hål). Resten kom väl från herr 93/76. Skönaste är ju när han kritiserar mitt spel. Snubben la sig inte en hand de sista 50 händerna iaf. Blev väl nåt 100-tal händer innan jag tog paus. Hoppas det går fortsatt bra för dig ikväll! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slaskpoker Postad 4 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 December , 2007 Haha fudge kanske stämmer det där, kolla in hand2 samma FI i 3första händerna, Fi har 70/30 stats typ ***** Hand History for Game 525599724 ***** $200 NL Texas Hold'em - Tuesday, December 4, 16:36:11 ET 2007 Table Britta Turbo 13 (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 5 Seat 1: bizIsAg33k ( $397 ) Seat 2: Pantbanken ( $455.82 ) Seat 3: Dembo34 ( $574.17 ) Seat 4: RingoStarr ( $96.22 ) Seat 5: Bikern_ ( $980.23 ) Dembo34 posts small blind [$1]. RingoStarr posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to bizIsAg33k [ ] Bikern_ calls [$2]. bizIsAg33k raises [$10]. Pantbanken folds. Dembo34 folds. RingoStarr calls [$8]. Bikern_ calls [$8]. ** Dealing Flop ** [ , , ] RingoStarr checks. Bikern_ checks. bizIsAg33k bets [$20]. RingoStarr folds. Bikern_ calls [$20]. ** Dealing Turn ** [ ] Bikern_ checks. bizIsAg33k bets [$45]. Bikern_ raises [$94]. bizIsAg33k calls [$49]. ** Dealing River ** [ ] Bikern_ bets [$208]. bizIsAg33k is all-In. Bikern_ calls [$65]. bizIsAg33k shows [ , ] a full house, sevens full of sixes. bizIsAg33k wins $790 from the main pot with a full house, sevens full of sixes. Game#525601041 starts. #Game No : 525601041 ***** Hand History for Game 525608297 ***** $200 NL Texas Hold'em - Tuesday, December 4, 16:41:16 ET 2007 Table Britta Turbo 13 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 5 Seat 1: bizIsAg33k ( $791.71 ) Seat 2: Pantbanken ( $447.82 ) Seat 3: Dembo34 ( $636.46 ) Seat 4: RingoStarr ( $270.16 ) Seat 5: Bikern_ ( $628.17 ) Bikern_ posts small blind [$1]. bizIsAg33k posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to bizIsAg33k [ ] Pantbanken folds. Dembo34 folds. RingoStarr raises [$8]. Bikern_ calls [$7]. bizIsAg33k calls [$6]. ** Dealing Flop ** [ , , ] Bikern_ checks. bizIsAg33k checks. RingoStarr bets [$20]. Bikern_ raises [$40]. bizIsAg33k raises [$180]. RingoStarr folds. Bikern_ is all-In. bizIsAg33k calls [$440.17]. ** Dealing Turn ** [ ] ** Dealing River ** [ ] bizIsAg33k shows [ , ] a straight flush, king high. Bikern_ shows [ , ] a straight, ten to ace. bizIsAg33k wins $1269.34 from the main pot with a straight flush, king high. Game#525609492 starts. #Game No : 525609492 ***** Hand History for Game 525637322 ***** $200 NL Texas Hold'em - Tuesday, December 4, 17:07:56 ET 2007 Table Britta Turbo 13 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 5 Seat 1: bizIsAg33k ( $1502.36 ) Seat 2: Pantbanken ( $442.34 ) Seat 3: Hepatit ( $370.34 ) Seat 4: RingoStarr ( $532.04 ) Seat 5: Bikern_ ( $390.62 ) Bikern_ posts small blind [$1]. bizIsAg33k posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to bizIsAg33k [ ] Pantbanken folds. Hepatit folds. RingoStarr raises [$10]. Bikern_ calls [$9]. bizIsAg33k raises [$28]. RingoStarr calls [$20]. Bikern_ calls [$20]. ** Dealing Flop ** [ , , ] Bikern_ checks. bizIsAg33k bets [$50]. RingoStarr folds. Bikern_ calls [$50]. ** Dealing Turn ** [ ] Bikern_ checks. bizIsAg33k checks. Va i helvete pysslar jag med fiskjävlajag ** Dealing River ** [ ] Bikern_ bets [$100]. bizIsAg33k calls [$100]. bizIsAg33k shows [ Qh, Qs ] three of a kind, queens. Bikern_ shows [ 3s, 4s ] a flush, jack high. Bikern_ wins $380.26 from the main pot with a flush, jack high. Game#525638581 starts. #Game No : 525638581 denna va ju skum, bettar nog lite lite på turn bl.a ***** Hand History for Game 525628301 ***** $200 NL Texas Hold'em - Tuesday, December 4, 16:59:39 ET 2007 Table Britta 50 (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 4 Seat 1: PerfectCal ( $434.22 ) Seat 2: fatalista ( $261.51 ) Seat 3: mal111 ( $70.83 ) Seat 5: bizIsAg33k ( $353.37 ) mal111 posts small blind [$1]. bizIsAg33k posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to bizIsAg33k [ ] PerfectCal folds. fatalista raises [$6]. mal111 calls [$5]. bizIsAg33k calls [$4]. ** Dealing Flop ** [ , , ] mal111 bets [$8]. bizIsAg33k raises [$24]. fatalista calls [$24]. mal111 calls [$16]. ** Dealing Turn ** [ ] mal111 checks. bizIsAg33k bets [$45]. fatalista calls [$45]. mal111 folds. ** Dealing River ** [ ] bizIsAg33k checks. fatalista bets [$150]. bizIsAg33k calls [$150]. fatalista shows [ 8c, :Qc ] a full house, queens full of eights. fatalista wins $468.01 from the main pot with a full house, queens full of eights. Game#525630281 starts. #Game No : 525630281 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slaskpoker Postad 4 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 December , 2007 Nja, hade 400 när jag kom och gick med 2600 nånting. 700 fick jag ju av drakeld när jag floppa set i knektar (varpå han instasynar mitt ställ för 350xBB med färgdrag+hål). Resten kom väl från herr 93/76. Skönaste är ju när han kritiserar mitt spel. Snubben la sig inte en hand de sista 50 händerna iaf. Blev väl nåt 100-tal händer innan jag tog paus. Hoppas det går fortsatt bra för dig ikväll! Tack! detsamma set J va en kul hand, han satte sin nötfärg på river men du hade lix satt ditt fyrtal i knektar på turn Var fan kul och se dig ta alla deras marker gång på gång Hur långt kvar till uppgång? nån dag 18,6k br men de känns fan lite läskigt ändå, lär ju bli jäkla feta potter samt att jag säkert blir överkörd av dig m.fl. Jag trivs bra på 1-2kr och känner att jag slår nivån rätt bra.. men varför lixom stå och stampa när man har BR för nästa... så jag kliver ändå upp när jag har 20k när nu det blir Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts