Gå till innehåll

NL 0,5-1, värdebetta river med topp två?


Recommended Posts

Game # 600534710 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "El Palo"

Game ended 2007-07-05 15:42:47 GMT+01:00

 

Players:

jodan (EUR 305,20 in seat 1)

ERGYN (EUR 242,00 in seat 2)

 

Dealer: jodan

Big Blind: ERGYN (1,00)

Small Blind: jodan (0,50)

 

ERGYN was dealt: Ts - Qs

 

jodan Raise (3,00)

ERGYN Raise (9,00)

jodan Call (6,50)

 

Flop 8c - Qc - Th

 

ERGYN Bet (12,00)

jodan Call (12,00)

 

Turn 8c - Qc - Th - 4c

 

ERGYN Bet (11,00)

jodan Call (11,00)

 

River 8c - Qc - Th - 4c - 6d

 

ERGYN Bet ?

 

Grabben jag möter har jag spelat mot i ca 40 minuter. Det är han som köpt in sig flera gånger, jag köpte bara in mig för de första 100eurosarna. De första tjugo minutrarna spelade jag väldigt aggressivt och tog ner dom flesta potterna, de senaste tjugo minutrarna har han dock dragit ut mig ett antal gånger och fått upp stacken igen. Jag har tidigare bara slagit om från BB ett par gånger, då med 87s, AKs, QQ och den lite smått tiltade 97o.

 

Slår här om med QTs, han synar. Floppen är riktigt bra, även om en möjlig stege finns ute. Betar här 12 in i en 20 pott då jag hoppas på omslag eftersom han slagit om väldigt många gånger på flopp. Tyvärr bara kallsyn.

Turn kommer inte alltför roliga klöverfärgen. Nu i efterhand tycker jag att jag antingen borde betat mer eller inte alls här. Fördelen med att beta såpass lite är väl att jag får med mig en hand som jag fortfarande slår utan att åka på en raise antagligen.

 

Nu till riverfrågan. Checka och låta honom bluffa? Dock har han visat upp tendenser till att vara lite väl synvillig. Finns det stor chans att han cr en 1/3pottbet? Problemet är ju att vi har såpass djupa stackar.

 

Kommentera gärna allt i spelet, förstår om en del kan tyckas märkligt. Resultat postas vid intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet fold normalt sett. Ev bet/call. Du har ju en jättestark hand jmf med fis HD och han har oftast ett par (och därför checkar bakom oftast om du skulle check syna. och ganska ofta en Cl. Tror att du får syn ca 40 % raise 15% kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...