dlinder Postad 6 Juli , 2007 Rapport Postad 6 Juli , 2007 Ang att "tala ut" i kvällstidningen: tror ni på fullaste allvar att hon har ringt dit för att gråta? Självklart är det murvlarna som ringt henne, och hon har svarat på deras frågor. Dumt kan man tycka, men de flesta väljer ändå att göra det framför att låta dem gissa - vilket ju kan sluta ännu värre. Citera
Mjukis Postad 6 Juli , 2007 Rapport Postad 6 Juli , 2007 Dilba är en offentlig person som SJÄLV väljer att gråta ut i pressen. Huruvida påhoppen är befogade är egentligen inte särskilt intressant. Är det befogat att kritisera Beckhams frisyr? Ingen har personligen gett sig på Dilba. Däremot har EXPRESSEN kritiserats för att de ger henne epitetet "pokerproffs". Jag kan inte se ett enda inlägg där någon kommer med ett PERSONLIGT påhopp gällande ras eller kön. Kan du ta ett eller ett par exempel? Där ger jag dig en poäng, men jag kan samtidigt förstå att det sticker i ögonen på folk som kämpar och sliter på nätet (och live) med hyggliga resultat bara för att se diverse artister, storbystade blondiner och allsköns pajasar få inköp efter inköp till EPTer, SM etc etc... Jag var trött i morse och blandade ihop det jag tyckte var personliga påhopp med det som skrivits på ett annat forum. Ber om ursäkt. Dock tycker jag ändå att många är alldeles för hårda i sin kritik gällande hennes uttalande, men det är väl kanske mest för att jag är en sådan person som skulle vilja uttala mig likadant (men troligtvis inte våga). Ang om hon skall ses som proffs eller inte låter jag någon med insikt i ämnet uttala sig om. Det Matteprof skriver stämmer ju dock in väldigt mycket på verkligheten. Hur många svenssons därute känner till att tex Friberg eller PF´s egna proffs Ola Brandborn spelar poker? Troligtvis inte allt för många. Detta är ju egentligen rena spekulationer men jag antar att det är fler svenssons som känner till att Dilba spelar poker (samt att hon redan gjort sig ett namn i media sedan tidigare) därför kan de ju vara vettigare att ge henne lite spons så att företaget i fråga får synas lite. Citera
Hume Postad 6 Juli , 2007 Rapport Postad 6 Juli , 2007 jo måsste ha gjort det, men då du tog med anna i exemplet så trodde jag ju att du var innte på ett seriöst spår Kournikova var väl top10 i världen ett tag, vad har du för krav för att man ska få kalla sig proffs egentligen? Citera
gazzaflush Postad 6 Juli , 2007 Rapport Postad 6 Juli , 2007 Jag tror många som ogillar Dilba och här utgår jag från mina egna tankar är det faktum att man blir jävligt avundsjuk på människor som henne som spelade ett helt okej spel i pokermiljonen och senare blev sponsrad av stars? Och med "okej" spel tycker jag hon spelade rätt uselt och jag gillar inte hennes attityd alls. Sen den här senaste terroristhistorien så finns det bara en sak att säga: Hur dum i huvudet får man bli? Världen och framförallt USA står inför den mest terroristhotande framtid vi någonsin stått inför och att dumpa en sån kommentar som hon gjorde är helt obegripligt jävla dumt. Om hon går och vinner main event nu så får jag väl äta upp mina ord men att hon ska gå under kategorin pokerproffs är riktigt fascinerande! Citera
Mjukis Postad 6 Juli , 2007 Rapport Postad 6 Juli , 2007 Kournikova var väl top10 i världen ett tag, vad har du för krav för att man ska få kalla sig proffs egentligen? Endast top 20 och hon har aldrig vunnit en singeltävling. Hon vann väl nån dubbel där i början med Hingis och även en del andra senare. Citera
Maple Postad 6 Juli , 2007 Rapport Postad 6 Juli , 2007 Endast top 20 och hon har aldrig vunnit en singeltävling.Hon vann väl nån dubbel där i början med Hingis och även en del andra senare. enligt wtatourens hemsida var hon som bäst rankad 8:a i singel och 1:a i dubbel och tre år i rad slutade hon som 8:a, 12:a och 13:e på singelrankingen. Hon var mer världsklass i tennis mer än högst någon enstaka svensk varit i pokerturnering live. Edit: Hennes inspelade prispengar i tennis (mer än 3,5 miljoner dollar) är mer än vad någon svensk enligt hendon mobs databas har dragit in på live turneringspoker. Citera
Hume Postad 6 Juli , 2007 Rapport Postad 6 Juli , 2007 Världen och framförallt USA står inför den mest terroristhotande framtid vi någonsin stått inför och att dumpa en sån kommentar som hon gjorde är helt obegripligt jävla dumt. Jag hade uppfattningen att det är mycket mindre terroristattacker i europa nu än för några årtionden sen. Nu är ju IRA avväpnade, dom västtyska terrorgrupperna sen länge tillintetgjorda, och eta har väl åtminstone lugnat ner sig. Citera
gazzaflush Postad 6 Juli , 2007 Rapport Postad 6 Juli , 2007 Jag hade uppfattningen att det är mycket mindre terroristattacker i europa nu än för några årtionden sen. Nu är ju IRA avväpnade, dom västtyska terrorgrupperna sen länge tillintetgjorda, och eta har väl åtminstone lugnat ner sig. Alquaida (stavning) och andra terrororganisationer hotar UK och USA varje dag att bomba och terrorisera civilbefolkningen. Du vet mycket väl vad jag menar i det jag skrev. Att det är jävligt dumt att säga en sån sak vid ingång i ett plan som ska flyga till USA där wtc tidigare blivit attackerat. Citera
emil_c Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 Finns inget snack om saken hur klumpigt det är att säga att man ska bomba några plan när man ska flyga till usa. Fattar inte ens att det finns diskution hurvida det är lämpligt eller inte. Är det lämpligt att piska en arg tjur på rumpan bar efter att den blivit rövknullad? (usa, wtc). nää Matteproof tycker jag har en väldigt bra åsikt om sponsringen. jag behöver inte skriva så mkt eftersom han utfört det ganska så bra redan. gg no re time for headsup mashing and smashing Citera
manshora Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Kournikova var väl top10 i världen ett tag, vad har du för krav för att man ska få kalla sig proffs egentligen? jo jag vet, var inte så alvarligt menat, men tror du hon hadde varit så känd om hon inte vart snygg? tillomed fått en pokerhand kallad efter sig AK - anna kournikova - looks good but never wins ang alla dom här "varför alla påhopp på dilba? " inlägg - har själv aldrig gjort något "påhopp" och förstår precis varför hon är sponsrad. hon ger bra PR helt enkelt! MEN jag kan inte förstå hur hon kan kallas pokerproffs då hon inte vunnit nånting? en andraplatts i lottoturneringen pokermiljonen räknar jag knappas in iaf. Citera
Hume Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Alquaida (stavning) och andra terrororganisationer hotar UK och USA varje dag att bomba och terrorisera civilbefolkningen.Du vet mycket väl vad jag menar i det jag skrev. Nä, jag förstår inte. Antingen sker det mer terroristattacker idag eller så gör det inte det. Hur många hot som utfärdas är ganska irrelevant. Citera
Macroman Postad 9 Juli , 2007 Rapport Postad 9 Juli , 2007 Alltså att jämföra Dilba med Anna K. är väl lite väl... Anna var ju i världsklass i en världens största sporter. Tennis är ju dessutom, till skillnad från poker, en skicklighetssport... Sedan att Anna fick mer uppmärksamhet än vad hon förtjänade är en annan femma. Citera
iraiseyoufold Postad 9 Juli , 2007 Rapport Postad 9 Juli , 2007 Tja, pokerstars betalar ju hennes resa och inköp antar jag på samma sätt som vilken proffesionell idrottsman som helst får lön från sin arbetsgivare. Om hon är tillräckligt bra är ju en helt annan sak, men titta på Asper i fotboll tex. honom kallar folk också för proffs... Ha HA HA .. skönaste jag hört på länge . Citera
TotalFarsa Postad 9 Juli , 2007 Rapport Postad 9 Juli , 2007 MEN jag kan inte förstå hur hon kan kallas pokerproffs då hon inte vunnit nånting? en andraplatts i lottoturneringen pokermiljonen räknar jag knappas in iaf.Vad är det du inte förstår? Du läser om Dilba i expressen/aftonbladet och de väljer, på typiskt kvällstidningshorerimanér, att kalla henne pokerproffs (för jag hoppas att du inte går runt och tror att hon kallar sig självt "pokerproffs" på allvar?) och du blir upprörd? Kanske dags att gå och ta sig ett stort glas Oboy och sortera tankarna. Citera
Matteprof Postad 9 Juli , 2007 Rapport Postad 9 Juli , 2007 MEN jag kan inte förstå hur hon kan kallas pokerproffs då hon inte vunnit nånting? en andraplatts i lottoturneringen pokermiljonen räknar jag knappas in iaf. Sen när måste man vinna en turnering för att klassas som pokerproffs? Kan du klassa TexasLimitKing som pokerproffs? Han har ju aldrig vunnit någon turnering. Kan du klassa Phil Gordon som pokerproffs? Han tjänade ju alla pengar på att sälja ett IT bolag. Kan du klassa Tobey Maguire som pokerproffs? Han vann ju $2k Hellmuth Invitational (123 spelare) Eller är man kanske ett pokerproffs om man är en internetgrinder som försörjer sig på att spela $1/2 på nätet? Själv tycker jag begreppet "pokerproffs" är väldigt flytande... Citera
manshora Postad 9 Juli , 2007 Rapport Postad 9 Juli , 2007 Vad är det du inte förstår? Du läser om Dilba i expressen/aftonbladet och de väljer, på typiskt kvällstidningshorerimanér, att kalla henne pokerproffs (för jag hoppas att du inte går runt och tror att hon kallar sig självt "pokerproffs" på allvar?) och du blir upprörd? Kanske dags att gå och ta sig ett stort glas Oboy och sortera tankarna. självklart trodde jag inte hon kallat sig själv pokerproffs, uten det var just hur skribenten kunnde kalla henne pokerproffs som jag reagerade lite på Sen när måste man vinna en turnering för att klassas som pokerproffs? Kan du klassa TexasLimitKing som pokerproffs? Han har ju aldrig vunnit någon turnering. Kan du klassa Phil Gordon som pokerproffs? Han tjänade ju alla pengar på att sälja ett IT bolag. Kan du klassa Tobey Maguire som pokerproffs? Han vann ju $2k Hellmuth Invitational (123 spelare) Eller är man kanske ett pokerproffs om man är en internetgrinder som försörjer sig på att spela $1/2 på nätet? Själv tycker jag begreppet "pokerproffs" är väldigt flytande... jag sa inte vinna en turnering, jag sa vinna något. "pokerproffs" är väldigt flytande, men inte riktigt så flytande Citera
Supadupa Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 Dilba har i alla fall det lägsta hårfästet av alla "proffs"! Jag önskar att jag hade hennes hårfäste ... Citera
Partyjack Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 Kanske dags att gå och ta sig ett stort glas Oboy och sortera tankarna. Det där är tänkvärt! Citera
loliano Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 PROFFS = Man lever på de man utövar! och antagligen inte bara under 1-2 månader känns som 1-2 år i följd och man kan börja kalla sig PRO!!! Citera
Snabelguy Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 Hur många sidor ska ni sitta här och diskutera definitionen av proffs? Citera
dlinder Postad 10 Juli , 2007 Rapport Postad 10 Juli , 2007 PROFFS = Man lever på de man utövar! QFT finns liksom inte så mkt mer att diskutera. Citera
Recommended Posts