Gå till innehåll

val av valuta på bankkontot


Fnii! Grrp!

Recommended Posts

Sen undrar jag vad som är bäst/billigast, att ange att mitt bankkonto är i dollar så min bank(swedbank) växlar åt mig, eller ange SEK så neteller växlar?

Jag har samma fundering. Av någon anledning har Neteller inte kvar mina bankkontouppgifter, så jag måste registrera och verifiera bankkonto (handelsbanken) igen för att kunna göra uttag.

 

Är det smart (och funkar det) att välja bankkontot som $-konto för att slippa netellers växlingsavgift? Blir det märkbart billigare att låta banken växla?

 

Eller har jag missförstått hur det funkar?

 

Någon som har erfarenhet eller insikt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet de om att det är ett SEK-konto då?

 

Vad händer om jag väljer dollar som valuta när jag registrerar kontot?

 

Du får ett mejl som säger att du inte kan ha dollar, de frågar dessutom i vilken valuta du vill ha pengarna överförda :D Kanske inte direkt, men tokigt sannolikt när du gör ett uttag.

 

All your currency-exchange-monies are belong to us, liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ett mejl som säger att du inte kan ha dollar, de frågar dessutom i vilken valuta du vill ha pengarna överförda :D Kanske inte direkt, men tokigt sannolikt när du gör ett uttag.

 

All your currency-exchange-monies are belong to us, liksom.

 

Är det sant? Jag har nämligen precis öppnat ett $-konto i Swedbank som jag tänkte föra över pengar till från neteller. Neteller skickar inte dollar öht till banker eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det sant? Jag har nämligen precis öppnat ett $-konto i Swedbank som jag tänkte föra över pengar till från neteller. Neteller skickar inte dollar öht till banker eller?

 

Jag fick ett mejl där det stod att det inte kunde skicka dollar ja. Sen frågade de vilken valuta jag ville att pengarna skulle överföras i. När man gör överföringen skriver man in summan i dollar, på nästa sida står det sedan hur många kronor man kommer att få. Sen får man godkänna uttaget.

 

Är nästan säker på att de ändrade sina rutiner helt i samband med den nya lagstiftningen i USA, vet inte om de för över i dollar överhuvudtaget längre faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det stämmer ju märker jag nu. De har inte USD som valbar kontovaluta.

 

Om det sen är av legala skäl eller för att dra in växlingsavgifter kan man ju fundera på, men frågan är väl i stort sett besvarad, åtminstone vad mina behov anbelangar. Men om nån har €uro på neteller kanske frågeställningen fortfarande kan vara relevant.

 

Nåja, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...