brainslicer Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 Hur kommer inbrottstjuven in i datorn då?Jag trodde det var rätt safe med password. Har man kontroll på allt det övriga så är oftast enbart password helt ok Sen att om någon bestämmer sig för att göra inbrott i just din dator/lägenhet är det ju kört ändå hur mycket säkerhet du har. Men att skydda sig mot 999 av 1000 hackar/inbrotttjuvar är enormt mycket säkrare än att låta även den sämsta lilla nybörjar hackaren/tjuven klara av att komma åt din data/lägenhet.Jo fast man får ju se skillnad på såna direkta attacker ...och dom som du kan hamna ut för genom att besöka en websida med sårbart 3:je partsprogram installerat, eller installera nåt som innehåller malware, annan sårbarehet som tex nån worm kan utnyttja osv osv.. det kan resultera i att du har en backdoor på datorn, dina lösen skickas till en server på internet, nån kan se alla dina tangenttryckningar osv Då behövs ingen som hackar in sig i din dator, den skriker själva: här finns jag, med de o de portarna öppna med det o det elaka programmet installerat, plz connect and login. Hamnar man ut för nåt sånt så kan man inte lita på vad brandväggen, antivirus, operativsystem osv säger, så e de bara, seriekoppla fast 1000 dosor då...de inte säkert ändå så länge nån annan äger din dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
folder Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 bankernas säkerhet är det inget fel på...der är i kundens dator säkerheten brister Alltså jag köper inte det där resonemanget alls. Kundens dator är en del av bankens säkerhetssytem. Vissa banker har fattat detta och försöker göra nått åt det (dosa t.ex.) andra resonerar som du gjort. Jag vet vilken bank jag helst använder. Kan vi inte gemensamt från forumet kräva in att dom inför ex "säkerhetsdosa" eller någon annan form av förbättrad säkerhet. Krävs nog fler än pf.nu för att lyckas men jag tycker ideen är bra. Skulle inte ha något emot att betala ett par hundra om det skulle behövas för den tjänsten. Tyvärr har ju NETeller närmast monopol på pokertransfereringar så inget lär ju hända förren de börjar förlora pengar på bristande säkerhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 Alltså jag köper inte det där resonemanget alls. Kundens dator är en del av bankens säkerhetssytem. För att det där ska stämma, så ska inte kunden få mixtra med, installara saker osv på "bankens säkerhetssystem". Så länge man kan göra det kan den inte ingå i bankens säkerhetssytem. Det är en klient dator som ansluter till server. Ska den ingå lär det krävas VPN tunneling osv.. från typ datorbox som inte kan mixtras med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
folder Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 För att det där ska stämma, så ska inte kunden få mixtra med, installara saker osv på "bankens säkerhetssystem". Så länge man kan göra det kan den inte ingå i bankens säkerhetssytem. Det är en klient dator som ansluter till server. Ska den ingå lär det krävas VPN tunneling osv.. från typ datorbox som inte kan mixtras med. Om banken tillåter sina kunder att mixtra med de datorer som ingår i deras transfereringssytem så får de väl försöka hantera det potentiella säkerhetshålet med sitt säkerhetssytem. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 Om banken tillåter sina kunder att mixtra med de datorer som ingår i deras transfereringssytem så får de väl försöka hantera det potentiella säkerhetshålet med sitt säkerhetssytem. Varje program som installeras är ett potentiellt säkerhetshål, inte bara piratkopierade... ta nåt legitimt pluginprogram tex, quicktime, java, flash, winamp osv osv...många av dom har haft massor av kritiskasårbarheter bara iår.. det ändras hela tiden... ---så hur ska det gå till att banken skulle ansvara för andras datorer, om det inte är ett slutet system? så länge vem som helst kan göra vad som helst med datorn.... är det helt enkelt omöjligt för banken, tyvärr Sluten bankbox-dator, som kan fjärrkonfas från banken... då kanske, men då skulle vi behöva en databox för varje bank o konto Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kidder Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 Svettig tråd detta, läste posten på twoplustwo och fatsnade för den delen om UnPnp (Universal plug and play). Googlade lite på den funktionen och det visar sig mycket riktigt kunna användas till mycket fuffens om man bara vill. Ett tips är att stänga av funktionen i routern. Är det en någorlunda schysst router så hittar ni funktionen där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
folder Postad 5 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2007 Varje program som installeras är ett potentiellt säkerhetshål, inte bara piratkopierade... ta nåt legitimt pluginprogram tex, quicktime, java, flash, winamp osv osv...många av dom har haft massor av kritiskasårbarheter bara iår.. det ändras hela tiden...---så hur ska det gå till att banken skulle ansvara för andras datorer, om det inte är ett slutet system? så länge vem som helst kan göra vad som helst med datorn.... är det helt enkelt omöjligt för banken, tyvärr Sluten bankbox-dator, som kan fjärrkonfas från banken... då kanske, men då skulle vi behöva en databox för varje bank o konto Allt jag kan säga är att SEB har tänkt ett steg längre än NETEller men SEBs säkerhetssystem är inte heller omöjligt att knäcka, bara mycket krångligare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Memory Postad 5 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2007 hmm, blev rätt mörkrädd efter att ha läst denna tråd så cashade ut 90% av rullen direkt (kostigt att man inte har gjort det tidigare). Framgenom kommer jag ha max 10 inköp online, iaf. fram tills jag formaterar om datorn. Sen en fråga till er som kan: Efter att jag har formaterat om min dator, kan jag vara rätt säker då om jag inte installerar en massa skit (läs: fildelning etc.) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaroiten Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2007 Kan ju meddela att detta dök upp i min mail för några minuter sen: Dear Hero, We have reinstated your account balance. NETELLER advises that you update your online passwords ensuring they are different from one another. Storing your login details in a different area will also better the security of your information. We ask that you advise via email when you have updated your online passwords. A new Secure ID number will then be issued to your account prior to reactivation. Thanks for your time and cooperation. Regards, Fi Investigation Officer Skönt, men det tog en stund.. men jag vill ha in pengarna på Nordea innan jag öppnar champagnen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2007 Kan ju meddela att detta dök upp i min mail för några minuter sen:Skönt, men det tog en stund.. men jag vill ha in pengarna på Nordea innan jag öppnar champagnen. Bra det ordnade sig, skönt att du kom undan med blotta förskräckelsen Det tråkiga verkar vara att du inte vet hur det gått till ännu? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerFreddie Postad 14 September , 2007 Rapport Share Postad 14 September , 2007 Jag blev av med $1900 den 13 augusti, flyttat till Red Star Poker, det har tagit tid och jag har fått ligga p¨å och mailat, men nu har jag fått kompensation från Neteller, inte från RedStar Poker som inte funkade att kommuinicera med alls, iaf inte för mig som privatperson. sammanfattning: RedStarPokers support, säkerhetsavdelning och bemötande, STORT MINUS Neteller: Tog lång tid och jag fick skriva många mail för att få några svar vilket var ett minus, men när redstarpoker vägrade samarbeta, vet inget om vad deras utredningar visade, så tog de sitt ansvar som bank och ersatte mig vilket var otroligt positivt // Freddie Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts