shipitholla85 Postad 17 Juli , 2007 Rapport Share Postad 17 Juli , 2007 varför ha rullen någon annanstans än på banken?.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 17 Juli , 2007 Rapport Share Postad 17 Juli , 2007 Det där handlar ju enbart om sidor som lurar användare att plocka fram dosan och skriva in koden den ger så att de kan använda den själva. Jag har svårt att se det som en svaghet i dosan. Jag kan inte se hur en trojan exploaterar en kryptodosa. Det ultimata vore ändå en USB-dosa som man skulle kunna använda för att styrka sin identitet och godkänna överföringar med på alla banker + neteller + pokersidor. Jag skulle lätt kunna lägga nån tusenlapp för en sån grej, men egentligen borde företagen som därmed slipper utveckla egna säkerhetslösningar kunna sponsra den. Word. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kafka Postad 17 Juli , 2007 Rapport Share Postad 17 Juli , 2007 Jag kör med mjukvarubrandvägg. Det kanske är dumt. Mina inloggningsuppgifter finns inte på mail. Jag har även kollat alla mina pokerkonton och liknande och där verkar de inta ha varit. Jag har dock bytt lösenord för att va på den säkra sidan. Om jag var du så skulle jag byta lösenord från en annan dator än din vanliga. Eftersom du inte vet hur de kommit över inloggningsuppgifterna så är det kanske bästa att misstänka det värsta och därför även installera om din dator så att alla eventuella keyloggers och annat försvinner. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaroiten Postad 29 Juli , 2007 Rapport Share Postad 29 Juli , 2007 Fyfan, jag loggade in nu på mitt neteller konto bara för att upptäcka att det hade blivit länsat av någon idiot. SICK!!! Jul 26 00:12 TillOtto Laine $3,300.00 - USD Accepterade Jul 26 00:08 POKERSHARE.COM $2,000.00 - USD Accepterade Och inte var det igår heller, fan ska se vad dom kan göra. Men får inte kontakten med den där satans livesupporten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 29 Juli , 2007 Rapport Share Postad 29 Juli , 2007 Fyfan, jag loggade in nu på mitt neteller konto bara för att upptäcka att det hade blivit länsat av någon idiot. SICK!!! Och inte var det igår heller, fan ska se vad dom kan göra. Men får inte kontakten med den där satans livesupporten. Fy fan, kanske inte är så säkert som iaf jag trott ändå. Håll oss gärna uppdaterade med vad som händer och hoppas du får pengarna tillbaka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaroiten Postad 29 Juli , 2007 Rapport Share Postad 29 Juli , 2007 Snackade med livesupporten just, de kunde inte göra mycket i alla fall. Frös mitt konto och skickade vidare ärendet till security deparment. Jaja, antar att det är värre ställt för mig än för OP iom att jag inte upptäckte det hela förräns 4 dygn efter att det skett och överföringarna redan hade gått igenom. Nåja inte fan vet jag vad som kommer att hända inte fan fattar jag hur dom lyckats få tag i mina uppgifter, bara att hålla tummarna eller nått.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mogge13 Postad 29 Juli , 2007 Rapport Share Postad 29 Juli , 2007 Snackade med livesupporten just, de kunde inte göra mycket i alla fall. Frös mitt konto och skickade vidare ärendet till security deparment. Jaja, antar att det är värre ställt för mig än för OP iom att jag inte upptäckte det hela förräns 4 dygn efter att det skett och överföringarna redan hade gått igenom. Nåja inte fan vet jag vad som kommer att hända inte fan fattar jag hur dom lyckats få tag i mina uppgifter, bara att hålla tummarna eller nått.. Fan vad jobbigt Hoppas verkligen det löser sig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
popquee Postad 29 Juli , 2007 Rapport Share Postad 29 Juli , 2007 Tungt att torska de.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 Nåja inte fan vet jag vad som kommer att hända inte fan fattar jag hur dom lyckats få tag i mina uppgifter, bara att hålla tummarna eller nått.. Borde vara prioritet nr1 att reda ut, scanna datorn med flera olika antivirus, samt nån rootkitscanner... Tänkt efter, vad du gjort på senare tid, reggat på nå nya sidor? MSN/fildelning på datorn(väldigt många olika malware via dom nu http://pokerforum.nu/forum/733934-post44.html) Kolla även du inte kör nå sårbara mjukvaror: https://psi.secunia.com/ (kollar 4200 mjukvaror, samt ger länk till ny version om sårbara versioner upptäcks) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Donner Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 OP upptäckte stölden dan efter, jaroiten 4 dagar efter. Är alla inne o kikar på sin neteller var o varannan dag? Personligen är jag inloggad där 1-2 ggr/månad. Skulle alltså kunna passera några veckor innan jag skulle märka att pengarna var borta och då lär det väl va duktigt kört att få tillbax nått. Kanske är dags att skrota neteller.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SFN Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 https://www.testadatorn.se/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 https://www.testadatorn.se/ enbart som komplement till andra tester(det är inget malwaretest, den testar om du har öppna portar mot internet) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jeneqvist Postad 31 Juli , 2007 Rapport Share Postad 31 Juli , 2007 Läste denna tråd igår och mailade neteller och bad dom frysa just peertopeer transfers på mitt konto, känns som att man säkrar upp lite då iaf eller vad säger ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaroiten Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 Läste denna tråd igår och mailade neteller och bad dom frysa just peertopeer transfers på mitt konto, känns som att man säkrar upp lite då iaf eller vad säger ni? Låter som ett smart drag. Verkar sluta lyckligt även för mig.. "Please understand the reinstate of your balance is a one time good will gesture." Ska tydligen dröja några dagar till men sen ska jag få tillbaka pengarna enligt supporten. Återkommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MR_Jimmy Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 Låter som ett smart drag. Verkar sluta lyckligt även för mig.. "Please understand the reinstate of your balance is a one time good will gesture." Ska tydligen dröja några dagar till men sen ska jag få tillbaka pengarna enligt supporten. Återkommer. Går tydligen inte att stänga den funktionen tyvärr =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Falcy Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 Låter som ett smart drag. Verkar sluta lyckligt även för mig.. "Please understand the reinstate of your balance is a one time good will gesture." Ska tydligen dröja några dagar till men sen ska jag få tillbaka pengarna enligt supporten. Återkommer. Det är alltså tack vare NETellers "good will" som ni får tillbaka pengarna, inte för att det är deras policy eller skyldighet. Om någon tar sig in i min internetbank och länsar det, tar ju banken alltid fullt ansvar. Om du inte har varit slarvig med koder eller dylikt. Och varför kan man inte stänga av Peer2Peer ? Ofattbart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 Att bankerna alltid tar full ansvar kommer att minska, det är ju en av orsakerna till att många missköter sig antagligen också, när dom vet dom får ersättning. Och somliga tillomed missbrukar det. p2p är väl en inkomstkälla för dom, knappast dom vill stänga av? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 Att bankerna alltid tar full ansvar kommer att minska. Det där tror jag inte alls på. Snarare kommer nog säkerhet och ansvar vara en viktig konkurrenskraft hos bankerna i framtiden. Men nog är det ganska otroligt att inget bättre system slagit igenom. Fingeravtrycksläsare eller vad som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zaker Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 Blir så trött på att det är vi själva som skall vara experter på banksäkerhet/överföringstransaktioner/brandväggar. Ett företag som Neteller tjänar ju duktigt med pengar på oss och verkar inte ha några som helst ideer om hur de skall utvecklas för att vi skall skyddas bättre. När kontot länsas så skall vi kräla i stoftet och vara utlämnade till deras "goodwill". Kan vi inte gemensamt från forumet kräva in att dom inför ex "säkerhetsdosa" eller någon annan form av förbättrad säkerhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 Blir så trött på att det är vi själva som skall vara experter på banksäkerhet/överföringstransaktioner/brandväggar. Ett företag som Neteller tjänar ju duktigt med pengar på oss och verkar inte ha några som helst ideer om hur de skall utvecklas för att vi skall skyddas bättre.När kontot länsas så skall vi kräla i stoftet och vara utlämnade till deras "goodwill". Kan vi inte gemensamt från forumet kräva in att dom inför ex "säkerhetsdosa" eller någon annan form av förbättrad säkerhet. jo, men så är det... så är internet uppbyggt, bankernas säkerhet är det inget fel på... der är i kundens dator säkerheten brister, så länge du använder datorn till annat än bankärenden så riskerar du ju nåt ofog...tom med att stava fel en adress i webläsaren, närliggande stavningsfel kan vara reggade för att scamma konton osv osv du behöver inte vara expert, men destu mindre du kan, destu mer ska du gå mot poker/bank only dator hållet... och surfa, fildela, spela, chatta på annan dator edit: för att det ska vara nästan helt säkert måste ju banken dela ut en dator som inget annat går att installera på eller modda konfigurationer, så ingen användare råkar skriva in fel webadress, installera virus, ta emot filer, besöka en hackad sajt osv osv... för de är ju där problemet är: mellan skärmen o stolen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zaker Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 jo, men så är det... så är internet uppbyggt, bankernas säkerhet är det inget fel på...der är i kundens dator säkerheten brister, så länge du använder datorn till annat än bankärenden så riskerar du ju nåt ofog...tom med att stava fel en adress i webläsaren, närliggande stavningsfel kan vara reggade för att scamma konton osv osv du behöver inte vara expert, men destu mindre du kan, destu mer ska du gå mot poker/bank only dator hållet... och surfa, fildela, spela, chatta på annan dator Förstår din ståndpunkt eftersom en del är riktigt slarviga men.. Du menar att det är vi kunder som skall köpa in extradatorer för att göra våra bankärenden/pokerspel? Det borde vara billigare med säkerhetsdosor. Till och med Nordea har väl nu utvecklat sin säkerhet för sina kunders (och sina egna pengars) skull? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 Tjaa, destumer pengar/info du hanterar destu större anledning finns det att skaffa en extra som "arbetsdator". Hantera konton/cash som ett mindre företag? Då skaffar man samma säkerhetsnivå som ett. Då ingår inte msn, spel, porrsurf, crackade os, fildelning, p2p osv En liten nybörjar guide med dom mest grundläggande sakerna: Preventing hackers from stealing your money - please read. http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=4837360&page=0&fpart=1&vc=1 Den quoten är mitt i prick, gör ni inget själva, kom inte o gnäll sedan. Ni kör ju inte i trafiken utan trafikkunskap heller. I have no sympathy for people who are hacked due to the fact that they leave tens of thousands of dollars on their online poker accounts without adequately securing their systems. Skaffa kunskap eller gör som ColdCaller söger: "...or buy a computer solely for online poker with no other functionality." Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
manshora Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 ... jag håller med dig, men vore det inte bättre med en säkerhetsdosa då? skulle inte alla neteller kunder kunna tänka sig att lägga $10 o få en dosa? EDIT: det kanske inte heller är 100% säkert, men iaf mycket säkrare än att bara behöva ha några siffror och ett lösenord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pedroboy Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 Jag kör med mjukvarubrandvägg. Det kanske är dumt. Mina inloggningsuppgifter finns inte på mail. Jag har även kollat alla mina pokerkonton och liknande och där verkar de inta ha varit. Jag har dock bytt lösenord för att va på den säkra sidan. Av top 5 saker man måste göra för att göra datorn säkrare skulle jag lägga hårdvarubrandvägg som nummer 1. Det är alltså lika illa att inte ha en hårdvarubrandvägg som att ha en högtalare som skriker ut min dörr är olåst kom och hämta mina dyrbara ägodelar. Nr 2 skulle jag nog lägga att ha en uppdaterad windowsversion. Nr 3 tycker jag är att alldrig någonsin vara uppkopplad när du är inloggad med administartörsrättigheter. Samt ha lösenord på din administatör samt userkonto. Alltså ha ett användarkonto när du använder datan med begränsade rättigheter. Och använda funktionen "run as" när du intstallerar program och liknande. Sedan kommer andra självklara saker som fungerande virusprogram och mjukvarubrandvägg samt ett antispywareprogram. Därefter kommer en lååång lista på saker man kan göra inte installera program på samma partition som windows inte surfa inte ladda ner saker inte använda msn inte ha datorn igån när du inte använder den osv osv Sen att om någon bestämmer sig för att göra inbrott i just din dator/lägenhet är det ju kört ändå hur mycket säkerhet du har. Men att skydda sig mot 999 av 1000 hackar/inbrotttjuvar är enormt mycket säkrare än att låta även den sämsta lilla nybörjar hackaren/tjuven klara av att komma åt din data/lägenhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2007 Sen att om någon bestämmer sig för att göra inbrott i just din dator/lägenhet är det ju kört ändå hur mycket säkerhet du har. Men att skydda sig mot 999 av 1000 hackar/inbrotttjuvar är enormt mycket säkrare än att låta även den sämsta lilla nybörjar hackaren/tjuven klara av att komma åt din data/lägenhet. Hur kommer inbrottstjuven in i datorn då? Jag trodde det var rätt safe med password. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts