Lolle Postad 30 Juni , 2007 Rapport Postad 30 Juni , 2007 Jag är Emilia1986 och har plockat upp 55 på sb. Enda readen är att CarlDenStore är en stabil regular förutom det vet jag inget om motståndarna. Texas Hold'em $4-$4 NL (Real Money), #526,402,144 Table Suez, 30 Jun 2007 2:13 AM ET Seat 1: dimlidamlis ($398 in chips) Seat 3: Emilia1986 ($418.40 in chips) Seat 4: nesiii ($1,379.95 in chips) Seat 6: JuanJoseCano ($440.60 in chips) Seat 10: CarlDenStore ($924.85 in chips) ANTES/BLINDS Emilia1986 posts blind ($2), nesiii posts blind ($4). PRE-FLOP JuanJoseCano calls $4, CarlDenStore bets $15, dimlidamlis calls $15, Emilia1986 calls $13, nesiii folds, JuanJoseCano calls $11. FLOP [board cards ,, ] Emilia1986 checks, JuanJoseCano checks, CarlDenStore checks, dimlidamlis bets $42, Emilia1986??? Hur ska jag spela handen på den här brädan, ser hela fyra val... att beta först in, syna höjning/återhöja eller folda mot beten och av dessa står fold och syn närmast hjärtat. Svårt att se vilket alternativ som ger bäst förtjänst om det nu går att göra en förtjänst här mot tre motståndare. All input uppskattas! Citera
Machmalo Postad 30 Juni , 2007 Rapport Postad 30 Juni , 2007 Själv hade jag nog betat ut o ställt mot höjning, förhoppningsvis har du ju 10 outs. Om du bara får syn kan det vara läge att checka oförbättrad (självklart readsberoende). Citera
pwned Postad 30 Juni , 2007 Rapport Postad 30 Juni , 2007 i detta läget hade ja foldat alla dar i veckan. Citera
Emilio Postad 30 Juni , 2007 Rapport Postad 30 Juni , 2007 Tycker inte att han förmodligen har 10 outs här om han får motstånd. Du har en skithand som du inte har odds att dra till när många outs kan ge någon av fi bättre hand. Jag hade vikt, i andra hand kan jag raisa. Citera
LuckyStar5.1 Postad 30 Juni , 2007 Rapport Postad 30 Juni , 2007 Fold eller reraise men vikt om FI ställer... Citera
Nimzowich Postad 30 Juni , 2007 Rapport Postad 30 Juni , 2007 Jag är Emilia1986 och har plockat upp 55 på sb. Enda readen är att CarlDenStore är en stabil regular förutom det vet jag inget om motståndarna. Texas Hold'em $4-$4 NL (Real Money), #526,402,144 Table Suez, 30 Jun 2007 2:13 AM ET Seat 1: dimlidamlis ($398 in chips) Seat 3: Emilia1986 ($418.40 in chips) Seat 4: nesiii ($1,379.95 in chips) Seat 6: JuanJoseCano ($440.60 in chips) Seat 10: CarlDenStore ($924.85 in chips) ANTES/BLINDS Emilia1986 posts blind ($2), nesiii posts blind ($4). PRE-FLOP JuanJoseCano calls $4, CarlDenStore bets $15, dimlidamlis calls $15, Emilia1986 calls $13, nesiii folds, JuanJoseCano calls $11. FLOP [board cards ,, ] Emilia1986 checks, JuanJoseCano checks, CarlDenStore checks, dimlidamlis bets $42, Emilia1986??? Hur ska jag spela handen på den här brädan, ser hela fyra val... att beta först in, syna höjning/återhöja eller folda mot beten och av dessa står fold och syn närmast hjärtat. Svårt att se vilket alternativ som ger bäst förtjänst om det nu går att göra en förtjänst här mot tre motståndare. All input uppskattas! HAHA, fy fasiken vad jag garvade när jag läste dina första rader "CarlDenStore är en stabil regular" VET DU HUR KASS DEN MÄNNISKAN ÄR, Vilken ironi plockade över 90% av hans stack inom 10min sen lämnade han bordet...Har för mej han spelar eller spelade iaf parbet/expekt Citera
flyckten Postad 30 Juni , 2007 Rapport Postad 30 Juni , 2007 Tycker man brukar tendera att överspela sådana här händer. Kastar. Citera
kimmo Postad 1 Juli , 2007 Rapport Postad 1 Juli , 2007 HAHA, fy fasiken vad jag garvade när jag läste dina första rader "CarlDenStore är en stabil regular" VET DU HUR KASS DEN MÄNNISKAN ÄR, Vilken ironi plockade över 90% av hans stack inom 10min sen lämnade han bordet...Har för mej han spelar eller spelade iaf parbet/expekt Resultatmässigt är han en väldigt bra spelare. Sedan om du räknar på något annat sätt än PTBB/100 eller $+. Skräp-inlägg. Citera
AdslVerbe Postad 1 Juli , 2007 Rapport Postad 1 Juli , 2007 Släng, släng, släng! Vad gör du om du missar turn? Vad gör du om du träffar set eller stege med ett hjärter turn? Antagligen hade det bästa spelet varit att folda pre. Citera
lost Postad 1 Juli , 2007 Rapport Postad 1 Juli , 2007 Släng, släng, släng! Vad gör du om du missar turn? Vad gör du om du träffar set eller stege med ett hjärter turn? Antagligen hade det bästa spelet varit att folda pre. Folda pf? Varför? Citera
All in Postad 1 Juli , 2007 Rapport Postad 1 Juli , 2007 Antagligen hade det bästa spelet varit att folda pre. du är ju störd. Citera
AdslVerbe Postad 1 Juli , 2007 Rapport Postad 1 Juli , 2007 Folda pf? Varför? Alltid lite lurigt när UTG limpar till att börja med + en standardhöjning mot en UTG-limp + en syn mot en UTG-limp och en standarhöjning. Med största säkerhet ligger vi under, därför en mycket marginell syn pre i sämsta tänkbara position. Inte så ofta finns det väl större anledning att slänga ett litet pocket pre. Citera
pwned Postad 1 Juli , 2007 Rapport Postad 1 Juli , 2007 lätt syn pre,där ligger ju inte felet. Citera
gazzaflush Postad 1 Juli , 2007 Rapport Postad 1 Juli , 2007 Jag hade istället för att checkat floppen bettat ut och avvaktat beslut från övriga. Nu blir det jävligt kallt att syna. Och checkraisa vet jag inte om det läge för heller. Du får nog folda nu med tanke på att även om du träffar dina outs så blir det nog en actiondödare. Alltså, du tjänar mer på att slänga än att syna i det här läget såsom du spelat. Citera
Lolle Postad 1 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2007 Lol dags att bemöta inläggen då Adslverde: Ja du måste va störd Hur ofta får man så bra odds mot höjning med 55 som nu för setvärde? Mot 3 pers är det ju helt kanon även om man är ur position. Samma sak det Nimzowich sa om CarlDenStore, även om han kan tyckas spela fiskigt och vara lite överaggro/tiltad ibland så är han en stabil vinnare vad jag kan se och här och nu lirade han stabilt för att möta kritiken. Även om du är lite väl komisk i ditt bemötande och säger du vann 1 inköp på 10 min av han... Så till det seriösa och alla med bra givande inlägg Känner som ni att det är svårt att spela handen vidare efter floppen om man höjer och att nog fold följt av CR för att få credit/odds är rätt alternativ. Kan va ett bra sätt att lösa upp sitt spel lite med CR då det nog bara är set som skulle våga calla mig där i de flesta fall, får också antagligen också bort färgdragen isf och har iaf förmodligen minst 8 outs. Men som de flesta sa, tog och foldade den som de flesta verkar föreslå men den kändes lite knepig då jag mycket väl kunde leda redan på floppen i min mening. Om jag spelade som LAG skulle det vara en given CR isf om jag inte reraisa pre kanske? Citera
AdslVerbe Postad 1 Juli , 2007 Rapport Postad 1 Juli , 2007 Lol dags att bemöta inläggen då Adslverde: Ja du måste va störd Hur ofta får man så bra odds mot höjning med 55 som nu för setvärde? Mot 3 pers är det ju helt kanon även om man är ur position. Jag backar på den punkten då ...om än med viss tvekan;-) Citera
Recommended Posts