Gå till innehåll

Skadad av alla fiskar?


brolija

Recommended Posts

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är du allvarlig att du raisar 13xbb preflop på 10/20 respektive 6-8xbb på 5/10?

 

 

ja, självklart...varför raise 20 eller 40 alt 60$ ?? dom flesta sitter med 2000$ plus

 

Är banken som avgör alt vissa motståndare men jag spelar få händer...tex 6 bord så många ggr nån höjer 40$ varenda en synar så kommer jag med 200+ blir 200$ till mej då dom lägger sig direkt plocka upp deras blinds=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, självklart...varför raise 20 eller 40 alt 60$ ?? dom flesta sitter med 2000$ plus

 

Är banken som avgör alt vissa motståndare men jag spelar få händer...tex 6 bord så många ggr nån höjer 40$ varenda en synar så kommer jag med 200+ blir 200$ till mej då dom lägger sig direkt plocka upp deras blinds=)

 

bara jag som från intrycket oseriös/ljug/stor humor här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara jag som från intrycket oseriös/ljug/stor humor här?

 

Självklart är det buffel och båg...komiken ligger snarare i vad du utrycker om någon du inte känner,aldrig sett,aldrig spelat mot.

 

Alla spelar vi olika eller?

 

Inte för att glömma du tror jag VET..Inte för att jag är en pokerguru men ring mej när du ökat din bank med 4700$ på 20$:shock:

 

PS! tog bara uhm 3 eller 4 dagar med efterjobb en stunds spelande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nimzowich, ditt första inlägg var givande, något sådant jag vill spela och det var därför jag startade tråden, just för att jag inte KAN spela så, då jag lägger mig i allt för många lägen, efter att ha åkt på flera 100 bitchslapps av skithänder. Men det jag tror att jag fick ut, rätta mig om jag har fel..

 

* Ska man höja ska man höja rejält

* Beta ut hårt oavsett flopp

- Har man mellanpocket och floppen visar kort under 10 = beta hårt på turn?

- Samma senario fast med kort över J = Vara vaksam för Fi på turn?

 

Något mer?

 

Kan tillägga att jag lirade 5 bord NL50 och som någon skrev här, det känns mer hemma, det gick att spela där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Ska man höja ska man höja rejält

* Beta ut hårt oavsett flopp

- Har man mellanpocket och floppen visar kort under 10 = beta hårt på turn?

- Samma senario fast med kort över J = Vara vaksam för Fi på turn?

 

Något mer?

 

Kan tillägga att jag lirade 5 bord NL50 och som någon skrev här, det känns mer hemma, det gick att spela där.

 

Punkt 1: Ja.

 

Punkt 2: Nja, på NL20 (vi pratar det än??) är bättre att beta hårt när du träffat, dvs runt pottstorlek, cb med AJ utan träff känns kallt... Vänta tills du träffar o ta betalt då istället. Allehanda draghänder lär ju syna ner dej ändå, ibland drar dom ut, då kan du rycka på axlarna, oftast vinner du, då tackar du och tar emot.

 

Punkt 3 o 4: Beroende på situation, finns inget som alltid är rätt.

 

Vinner du inte NL20 i längden så vinner du inte NL50 heller. (Därmed inte sagt att du inte är en vinnare på båda)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Black Jim!

 

Jo jag är säkert fisken i mångas ögon, jag har inte lirat allt för länge. Men du kan väll aldrig påstå att jag var fisken när jag hade AK träffar K och han har 54 och träffar 5, och efter vi gått all-in träffar 4an på turn?

 

Jag är här för att lära, därför jag frågar. Och jag är tacksam för alla seriösa inlägg i denna tråd! Ska ha dom i åtanke vid dessa situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag är en pokerguru men ring mej när du ökat din bank med 4700$ på 20$:shock:

 

PS! tog bara uhm 3 eller 4 dagar med efterjobb en stunds spelande

 

Ja, plussar man $4700 på tre dagars NL20 (om det är det du menar) så måste man vara riktigt bra. Eller en LAG med sjuk tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart är det buffel och båg...komiken ligger snarare i vad du utrycker om någon du inte känner,aldrig sett,aldrig spelat mot.

 

Alla spelar vi olika eller?

 

Inte för att glömma du tror jag VET..Inte för att jag är en pokerguru men ring mej när du ökat din bank med 4700$ på 20$:shock:

 

PS! tog bara uhm 3 eller 4 dagar med efterjobb en stunds spelande

 

Jag är ganska full just nu men tror ändå jag skulle spela bättre än dig:-) . 13BB hahahaahah

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ja får säga mitt så tror jag att detta beror på att du lirar på b2b. Känner igen alla situationer du beskriver! På b2b kan du inte vinna en pott på bara par. Och har du pocket så har någon högre. Gäller o läsa b2b:s , ja va ska vi kalla det, "strategi" (fastän att jag vill kalla det för rigg).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ganska full just nu men tror ändå jag skulle spela bättre än dig:-) . 13BB hahahaahah

 

 

Säkert, spelar mej ingen roll dock, finns många som är bättre än mej...jag spelar på hobby bara lite på kvällar mm...14 dagar nu nästan 100k i swe då

 

Största upswing jag haft under mina 2-3år jag spelat men kan ju inte säg att jag skämms för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nimzowich, ditt första inlägg var givande, något sådant jag vill spela och det var därför jag startade tråden, just för att jag inte KAN spela så, då jag lägger mig i allt för många lägen, efter att ha åkt på flera 100 bitchslapps av skithänder. Men det jag tror att jag fick ut, rätta mig om jag har fel..

 

* Ska man höja ska man höja rejält

* Beta ut hårt oavsett flopp

- Har man mellanpocket och floppen visar kort under 10 = beta hårt på turn?

- Samma senario fast med kort över J = Vara vaksam för Fi på turn?

 

Något mer?

 

Kan tillägga att jag lirade 5 bord NL50 och som någon skrev här, det känns mer hemma, det gick att spela där.

 

 

Svårt att säga precis hur du ska spela men kort exempel..

 

Du AK off

n2 AQ off

 

Du har stark hand du har större % än han preflop, båda dina kort slår hans alltså bara Q kan rädda han.Kommer K eller A så vinner du.

 

Så tex höjer du 80$ han synar flop kommer A59 ni båda har träff bra bet här kommer han inte fold på..du har fortfarande handen.. turn kommer 4..här kan du check "för att få en raise från han som du reraise på" eller så bet du igen.

 

river kommer 8 så handen ligger A5948 du ha top pair med K kicker,bara att bet.

 

Men tex om du bara limp in på spelet ovan, då kan tex nån med 23 suited glida in, vilket skulle göra att han träffade hålstege..mkt taskigt läge för dej då.Dom är svåra att se och kan kosta dej massor.

 

 

Din punkt med Beta hårt oavsett flop, alltså det får du ju titta över...Tex kommer petter in på bordet han synar på allt och träffar med.Då är det inte läge att köra något race.Du får ju studera din motståndare "läsa" av dom.

 

Det är super viktigt inte bara titta på dina kort vid deal 23 off fold "dricka kaffe" AK suit BET. Häng med i spelet så ser du ju player Ola kanske du ser han har bra stack spelar bara pockets och sitter mest och hänger tills han får AA.

 

Peter spelar tight,aggressive bettar hårt vid showdowns ser du han har 99% av gångerna AK,AQ,KQ suited offsuit mm... Då vet du ju att DU måste ha BRA kort tex som han AK,AQ,KQ mm för att gå med hans spel Alt om du har ok stack syna på pockets med tex har du PP 6's och flop kommer A6Q du vet han spelar stenhårt på AK,AQ osv men du har tripp's 6's... fin pot till dej..

 

Du vinner inte poker på bara bra kort måste studera,läsa av folk...

 

Sen att du förlorar det gör man ibland finns vissa dock som tror att AA är 100% win och inget slår det vilket är riktigt fel AA slås hela tiden..och även med AA ska du vara vaken...Såg i går vid mitt bord en hade AA höjde 180$ fick syn J109 han går all in bara att han var synad av QK "alltså träffade han 910JQK stege på flop"

 

Synd för han med AA men så kan det gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det räcker med att posta denna för att konstatera att jag inte kan vinna när jag går upp en nivå...

 

> Dealing Hole Cards(Kd Ac )

> Vin-see folded

> brolija11 raised for $1

> Ove_Stygg folded

> ChuckNorri folded

> vdotknuckle called for $0.50

> Dealing the Flop(Kh 3c 5h )

> vdotknuckle bet for $0.50

> brolija11 raised for $1

> vdotknuckle raised for $1

> brolija11 raised for $2

> vdotknuckle raised for $5.07

> brolija11 went all-in for $13.41

> vdotknuckle called for $9.84

> Dealing the turn(4s )

> Dealing the river(10c )

> brolija11 shows One Pair, Kings, with kicker card Ace

(Kh Kd Ac 10c 5h )

> vdotknuckle shows Two Pair, Fives over Fours

(5h 5d 4s 4d Kh )

> vdotknuckle wins $33.32 with Two Pair, Fives over Fours

 

Spelar du limit? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Nej jag lirar inte Limit, men ville inte skrämma bort honom där utan få in så mycket som möjligt innan turn. Det var NL50.

 

*Precis jag nickar brolija11 på prima och håller mest till på NL10 / NL20 FL, kommer dock spela på NL50 en tid framöver, som det känns nu.

 

*Nimzowich: Jag testade ditt spel med att höjja mycket, det fungerar bra. Skrämmer bort mellanpockets och SC därmed de flesta förlusterna mot set, stegar o.s.v. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...