Gå till innehåll

Tips gällande bankrulle & nivå?


Beef__Cake

Recommended Posts

Nåväl jag har lirat NL100 ganska länge och har känt mig trygg där med så lite som 15-20 inköp som minst när jag haft det i rullen, inga problem med motståndet. Nu har jag fått loss lite pengar och hade ca 37 inköp för 1/2, så jag satte mig på den nivån med ett par bord och det kändes ju lite läskigt först men gick bra ändå eftersom. Slutade +-0 första dagen. Andra dagen började bra och låg ett upp ganska direkt, men sen gick det riktigt illa och jag hade nog min värsta otursdag hittills, lagom att den kommer på nya nivån. Så jag tappa 5 inköp och det kändes ju då det "var" 10 inköp på NL100, men jag vet att jag spelade bra så inget att göra något åt. Frågan är om jag ska fortsätta spela på 1/2 efter den dåliga starten, har nu 32 inköp. Det känns som att NL100 kan jag med och varit där för länge, jag vill utv och öka mina vinster. Men samtidigt fick jag en såpass hård käftsmäll direkt att man börjar tänka lite.

Hur tycker ni man bör göra? vad skulle ni gjort? När jag hade 30 inköp på NL100 kändes det ur lungt och motståndet är typ samma nu enligt mig. Jag är inte så riskbenägen av mig men känner att jag går miste om pengar om jag går ned igen. Blev långt men lite funderingar som jag vill ha lite allmänna kommentarer och ideér på då man är lite kluven just nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid samma visa. Man åker alltid på bitchslaps när man går upp en nivå, det är som på vilket spel som helst, gå från medium till hard på fifa och du kommer torska på dirr. Ha NL100 som tankstation för din NL200 inlärning.

 

Har själv föröskt gå upp till NL100 med en rulle, nu är jag nere på NL20..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sen gick det riktigt illa och jag hade nog min värsta otursdag hittills, lagom att den kommer på nya nivån.

 

Ja, visst. Och det hade inget att göra med att motståndet är annorlunda utan enbart otur just denna dag...

 

Säkert.

Gå ner i nivå igen.

 

/ Peace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, visst. Och det hade inget att göra med att motståndet är annorlunda utan enbart otur just denna dag...

 

Säkert.

Gå ner i nivå igen.

 

/ Peace.

 

Vänligen stäng igen. :twisted:

 

En hand som var typiskt för kvällen:

 

$200 USD NL Texas Hold'em - Monday, June 25, 21:37:33 ET 2007

Table Jackpot #1304214 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: pat_razz ( $190 USD )

Seat 5: txinto ( $186.05 USD )

Seat 2: Hero ( $221.60 USD )

Seat 4: hos1111 ( $110.73 USD )

Seat 6: Smolly111 ( $151.10 USD )

Seat 1: Yackson1 ( $222.15 USD )

Yackson1 posts small blind [$1 USD].

Hero posts big blind [$2 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Qs 9s ]

pat_razz raises [$4 USD]

hos1111 calls [$4 USD]

txinto folds

Smolly111 folds

Yackson1 calls [$3 USD]

Hero calls [$2 USD]

** Dealing Flop ** [ 8s, Td, Jh ]

Yackson1 checks

Hero bets [$10 USD]

pat_razz calls [$10 USD]

hos1111 calls [$10 USD]

Yackson1 calls [$10 USD]

** Dealing Turn ** [ Ac ]

Yackson1 checks

Hero bets [$38 USD]

pat_razz folds

hos1111 calls [$38 USD]

Yackson1 folds

** Dealing River ** [ Qd ]

Hero bets [$58.73 USD]

hos1111 is all-In [$58.73 USD]

Hero shows [ Qs, 9s ]a straight Eight to Queen.

hos1111 shows [ 9d, Kc ]a straight Ten to Ace.

The time at which hand ended:Jun 25 2007 21:39 ET

hos1111 wins $245.96 USD from the main pot with a straight, Ten to Ace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor bankrulle tycker ni man ska ha för SnGs 11$? och någon MTT på 11$ per dag?

 

Så länge du har råd att sätta in mer så spelar de inte så stor roll, men är det ditt ända pokerkapital skulle ja säga att ~50 borde räcka (förutsatt att du är vinnande). Kanske t.o.m 30.

 

 

Har du rejkback eller nån bonus klarar du dig med lite färre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En regel gällande hur många inköp du ska ha är självklart givet, jag kör på minst femtio inköp. Känns nästan som det ultimata. Inte för få, och när man väl kliver upp i nivå och känner att man inte pallar så är det bara att kliva ned igen och fortsätta grinda.

 

Ger man sig in på att lära sig andra spel så bör man naturligtvis lira lägre.

 

NL 4 - $200

NL 10 - $500

NL 25 - $1250

NL 50 - $2500

NL 100 - $5000

NL 200 - $10,000

NL 400 - $20,000

NL 600 - $30,000

NL 1k - $50,000

NL 5k - $250,000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En regel gällande hur många inköp du ska ha är självklart givet, jag kör på minst femtio inköp. Känns nästan som det ultimata. Inte för få, och när man väl kliver upp i nivå och känner att man inte pallar så är det bara att kliva ned igen och fortsätta grinda.

 

Ger man sig in på att lära sig andra spel så bör man naturligtvis lira lägre.

 

NL 4 - $200

NL 10 - $500

NL 25 - $1250

NL 50 - $2500

NL 100 - $5000

NL 200 - $10,000

NL 400 - $20,000

NL 600 - $30,000

NL 1k - $50,000

NL 5k - $250,000

 

IMO räcker det med 30 inköp upp till NL200. Troligen funkar 30 på NL200 också.

 

På låga nivåer kan det ju räcka med så lite som 10 inköp.

 

Upp till var och än hur mycket man vill riskera..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

50 inköp är ju så säkert det bara kan bli hehe, 10inköp lägre nivåer, 20 lite högre (till 200) funkar bra. Sen tycker ja väl själv det är ganska stor skillnad på nl100 och nl200, störst hittils. Mycket fler nits helt enkelt (även om fiskarna fortf är lika dåliga)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här ska du få ett tips som du ska göra tvärtemot, gjorde jag för nån vecka sen:

Sätt in $1000 för att testa på nätpokern igen efter 1 års uppehåll. Spelar i 2 veckor, plussar lite men märker att jag gått från vinnande spelare till break even spelare. Tycker nätpoker cashgame är sjukt trist. Tänker; "Ska jag ta ut pengarna... att grinda är ju så jäkla trist" Hmmm, what to do... nä vad fasen ska jag med 7k SEK till?

 

Äh lets gamble, vi sätter oss och spelar 10/20 PLO istället. Kan jag dubbla 2 gånger så kan jag ju casha ut. 30k vore ju trevligt iaf :)

Plussar väl typ $100 innan jag bustar med KKJx mot KKAx all in pre, klonk A på river :D

 

Dålig money management, ooo yes! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...