Gå till innehåll

Var går gränsen?


Hesson

Recommended Posts

Skulle vilja höra folks synpunkter på var ni tycker gränsen mellan acceptabla onlinepokerhjälpmedel och fusk går (ber om ursäkt om detta diskuterats tidigare - peka gärna ut äldre trådar).

 

Den generella inställningen tycks vara att PokerOffice, PokerTracker, Calculatem etc är helt OK, men att botar som spelar åt en är fusk. Många tycker som sagt att botar är fusk, men ser dem inte som något stort problem.

 

Vad säger ni om AI program som agerar "rådgivare"? Tror inte det finns något bra sådant program, men det jag syftar på är ett program som kombinerar statistiskt underlag, men någon form av bot-funktionalitet, men som inte spelar åt en utan bara ger förslag på hur man bör agera. Det jag då menar med bot-funktionalitet är alltså av den kaliber som University of Albertas botar (många kommer säkert avfärda dessa som skräp, men det är isf bara okunskap enligt min ståndpunkt).

 

Alltså... en bot som rådgivare... OK eller inte? Kan tänka mig att det skulle gå att få en ganska bra fördel med en väldesignad SNG bot som rådgivare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...