Gå till innehåll

Hur spelar ni AA samt KK?


Recommended Posts

Oavsett nivå och position, hur lirar ni oftast?

 

Själv tror jag mig ha förlorat upp emot $200 på dessa förbannade kort under en 2 månaders period. Och det måste betyda att jag lirar dessa fel. Jag höjer alltid till 3x blind eller 4x blind om det är många synare. Oavsett flopp betar jag ut pot. Om Fi sattsat innan på floppen, re-rejsar jag alltid (Undantag KK osm jag slänger om A ligger). Och det leder alltid till all-in, där jag förlorar mer än jag vinner. Korten ser för bra ut för att slänga, så jag funderar på att bara limpa in och slowspela dom hela vägen, samt lägga vid hårt motstånd.

 

Jag förstår dock inte hur man skall kunna vinna stora potter med dessa händer? Igentligen är de väll inte bättre än ett vanligt pocket? Man måste ju verkligen träffa set för att få in pengarna. Ingen på NL20$ och högre ställer med högsta paret, isf bara en enstaka gång i veckan som det händer.

 

Väldigt intresserad av olikas teorier om dessa kort :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett nivå och position, hur lirar ni oftast?

 

Själv tror jag mig ha förlorat upp emot $200 på dessa förbannade kort under en 2 månaders period. Och det måste betyda att jag lirar dessa fel. Jag höjer alltid till 3x blind eller 4x blind om det är många synare. Oavsett flopp betar jag ut pot. Om Fi sattsat innan på floppen, re-rejsar jag alltid (Undantag KK osm jag slänger om A ligger). Och det leder alltid till all-in, där jag förlorar mer än jag vinner. Korten ser för bra ut för att slänga, så jag funderar på att bara limpa in och slowspela dom hela vägen, samt lägga vid hårt motstånd.

 

Jag förstår dock inte hur man skall kunna vinna stora potter med dessa händer? Igentligen är de väll inte bättre än ett vanligt pocket? Man måste ju verkligen träffa set för att få in pengarna. Ingen på NL20$ och högre ställer med högsta paret, isf bara en enstaka gång i veckan som det händer.

 

Väldigt intresserad av olikas teorier om dessa kort :)

 

Yeah, right. Höj 3,5bb som standard och lägg till 1bb för varje limpare. Du vill inte ha en multiway-pott när du har AA/KK, försök korta ner det till 1-2 motståndare. Har någon höjt 4bb ska du reraisa till 13-14bb. Beta ut 3/4-pott/pott beroende på hur dragig brädan är. Du verkar överskatta motståndet enormt ifall "ingen ställer med högsta paret". Isåfall får du byta sajt=) Aja, GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela dom hårt preflop så du bara får med dig 1-2 spelare.

Sen beror det givetvis på hur dragvänlig floppen är samt hur aggressiva din motståndare är. Om flopppen är dragvänlig så pottar jag oftast där och försöker ta potten direkt. Annars kan man ta det lite lugnare.

 

Om du spelar mot nån Aggrodonkey kan du ju prova att leda ut svagt och hoppas att han höjer dig direkt och miniraisa eller syna i pos etc . Men beror som sagt på sitauationen. Men överlag så tror jag att det är bättre att spela den hårt än försöka mjölka.

 

Limpreraise - Visst kan man andvända ibland OM bordet är aggressivt MEN du vill inte ha 6st limpers i potten med AA. Så höja är att föredra imo.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knepigt hur man kan ha helt olika syn på dessa kort. För mig är det så att jga kanske har vunnit mest pengar på just KK och AA. Fråga mig inte hur jag kan vinna pengar på dom och inte du. Jag spelar i princip på samma sätt som du, skall försöka leta upp en hand som är typiskt för mitt spel med just AA eller KK. Känns som det bli lättare att disskutera. Återkommer.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knepigt hur man kan ha helt olika syn på dessa kort. För mig är det så att jga kanske har vunnit mest pengar på just KK och AA. Fråga mig inte hur jag kan vinna pengar på dom och inte du. Jag spelar i princip på samma sätt som du, skall försöka leta upp en hand som är typiskt för mitt spel med just AA eller KK. Känns som det bli lättare att disskutera. Återkommer.....

 

Vi väntar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående motståndet så känns det som att varje gång jag går all-in så har de AK träffat A eller K eller så har de två par eller högre. NL10 dock, där kan de gå all-in på vad osm helst.

 

Den där expert grejjen ska jag försöka mig på ;)

 

Ser fram emot den där handen du snackade om Rushay!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan visa hur jag spelar de mytomspunna american airlines, 2 exempel som kom ungefär inom 5 min på samma bord mot en viss fi jag valt att kalla JAGÄRDUMKORKADOCHFET

 

Dealt to JJAGÄRSMARTSNYGGOCHSNORRIK [ Ad Ah ]

JAGÄRNEUTRAL folds.

JAGHÅLLERMIGUTANFÖR calls (0.50)

JAGÄRINTEROLIG bets (1.00)

JAGÄRDUMKORKADOCHFET calls (1.00)

JAGHÅLLERMIGUTANFÖR calls (0.75)

JAGÄRSMARTSNYGGOCHSNORRIK raises (5.00) --- Jag höjer dubbelt så mkt som vanligt så minskar jag risken att bli utdragen?

JAGÄRSNÄLL folds.

JAGÄRINTEROLIG calls (4.50)

JAGÄRDUMKORKADOCHFET calls (4.50) ---- oväntat....

JAGHÅLLERMIGUTANFÖR folds.

** Dealing flop ** [ Tc 3c Qc ]

JAGÄRSMARTSNYGGOCHSNORRIK bets (11.00) --- rolig flopp men betar gör jag lik förbaskat

JAGÄRINTEROLIG folds.

JAGÄRDUMKORKADOCHFET calls (11.00) ---- oväntat...

** Dealing turn ** [ 9d ]

JAGÄRSMARTSNYGGOCHSNORRIK is All-in (17.75) --- Hans syn säger mig bara att han har 2 kort inget annat så mot random hand kanske jag har hyfsad cahns?

JAGÄRDUMKORKADOCHFET is All-in (12.30) -------- oväntat....

Uncalled bet (5.45) returned to JAGÄRSMARTSNYGGOCHSNORRIK

** Dealing river ** [ 6c ]

JAGÄRDUMKORKADOCHFET shows [ 7h Ac ] flush, ace high

JAGÄRDUMKORKADOCHFET wins $61.60 from main pot with flush, ace high

 

Reflektion: oväntat att han hade Ax, trodde han skulle slagit om pre med en sån premiehand. Alltså är han mer tight än jag trodde tidigare.

 

Dealt to JAGÄRSMARTSNYGGOCHSNORRIK [ Ad Ah ]

JAGÄRSNÄLL calls (0.50)

JAGÄRINTEROLIG folds.

JAGÄRDUMKORKADOCHFET calls (0.50)

JAGHÅLLERMIGUTANFÖR calls (0.50)

JAGÄRSMARTSNYGGOCHSNORRIK bets (3.40) --- Inte höjt i denna pott så jag vågar inte höja mer än så, vill egentligen höja till 10 men vågar inte :-(

JAGÄRNEUTRAL folds.

JAGÄRSNÄLL calls (3.15)

JAGÄRDUMKORKADOCHFET calls (3.15) ---- oväntat...

JAGHÅLLERMIGUTANFÖR folds.

** Dealing flop ** [ Kc 8s 6s ]

JAGÄRSMARTSNYGGOCHSNORRIK bets (7.40) --- vill beta 23 men vågar inte :-(

JAGÄRSNÄLL folds.

JAGÄRDUMKORKADOCHFET calls (7.40) ---- oväntat...

** Dealing turn ** [ 2s ]

JAGÄRSMARTSNYGGOCHSNORRIK bets (15.50) --- Jo, har ju ingen aning om vad han har så varför inte beta?

JAGÄRDUMKORKADOCHFET is All-in (38.35) ---- WOT, han synar inte, ojoj, inte bra

JAGÄRSMARTSNYGGOCHSNORRIK calls (22.85) --- Men jag tyvärr inte foldaAA, mental blockering eller nåt...

** Dealing river ** [ 3c ]

JAGÄRDUMKORKADOCHFET shows [ 7s Ts ] flush, ten high

JAGÄRSMARTSNYGGOCHSNORRIK mucks.

JAGÄRDUMKORKADOCHFET wins $100.45 from main pot with flush, ten high

 

reflektion: reload?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående motståndet så känns det som att varje gång jag går all-in så har de AK träffat A eller K eller så har de två par eller högre. NL10 dock, där kan de gå all-in på vad osm helst.

 

Den där expert grejjen ska jag försöka mig på ;)

 

Ser fram emot den där handen du snackade om Rushay!

lol... Tror inte det är så stor skillnad mellan nl10 å nl20. Är nog inte så stort fel att aldrig folda AA, KK post flop där.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...........

Jag förstår dock inte hur man skall kunna vinna stora potter med dessa händer?

...........

 

Det är det här som är fel i ditt tankesätt.

 

AA,KK vinner man små potter med eller förlorar stora.

 

Vad man ska göra är att vinna de små men lära sig att undvika att förlora stora. Dvs. In med degen pre och beta hårt på flop men var beredd att folda turn eller river om du möter på motstånd.

 

Enda gången man kan räkna med att vinna stora potter med AA, KK är som sagt om man träffar set. Men det är ändå svårare än med ett lägre set för fi blir alltid nervösa när det dyker upp ett A eller K på flop om de inte själva sitter med den på handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att nån skrev att man ville spela dessa händer mot få spelare. Detta tror jag bestämt är fel. Par på hand är just de händer som rent matematiskt ger större utdelning ju fler spelare man spelar mot. Kan inte backa upp detta med länk och beräkningar just nu men så är det i alla fall 8) är på jobbet nu så kanske kan leta upp när jag kommer hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att nån skrev att man ville spela dessa händer mot få spelare. Detta tror jag bestämt är fel. Par på hand är just de händer som rent matematiskt ger större utdelning ju fler spelare man spelar mot. Kan inte backa upp detta med länk och beräkningar just nu men så är det i alla fall 8) är på jobbet nu så kanske kan leta upp när jag kommer hem.

 

Det du säger är sant för låga par. Dvs du vill ha bra pottodds för du spelar dem bara för set värde. du träffar set 7.5:1 och då är det bättre med många spelare i potten.

 

Stora par däremot AA,KK,QQ,JJ kan ofta vinna oförbättrade och då vill du spela mot få motståndare för att minska risken att bli utdragen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej kommer bestämt ihåg att det gällde för alla par. Men jag kan som sagt inte leta åt länken nu. Förstår inte riktigt ditt resonemang. Att händerna vinner oförbättrade har väl inte riktigt med saken att göra. Detta motsäger så klart inte att man ska höja ordentligt med dessa händer men de ger ändå bättre utdelning (i genomsnitt) ju fler spelare man får med sej till floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej kommer bestämt ihåg att det gällde för alla par. Men jag kan som sagt inte leta åt länken nu. Förstår inte riktigt ditt resonemang. Att händerna vinner oförbättrade har väl inte riktigt med saken att göra. Detta motsäger så klart inte att man ska höja ordentligt med dessa händer men de ger ändå bättre utdelning (i genomsnitt) ju fler spelare man får med sej till floppen.

 

 

Rent mattematiskt är kanske det du säger rätt Du får ju 5:1 i pottodds med 5 motståndare och bara 1:1 i pottodds mot 1 motståndare Med en moståndare har du 85% equity före flop och med 5 motståndare 49% equity Vilket matematiskt gör att du får bättre betalt i $$ mot 5 motståndare. Men du kommer ha svårt att vinna en stor pott med AA mot 5 motståndare för du kommer bara få mothugg om du förmodligen är slagen. Om du träffar set så kommer du sällan få motstånd. Men om du träffar set med låga pocket så är din hand "dold" för fi och du får ofta bra betalt.

 

sen hur ska du spela vidare med AA på flop mot 5 motståndare? Med ett lågt pocket är det enkelt. Vid missat set fold, Med träffat set försök få in pengarna i potten. Men med missat AA så vet du sällan om du har bästa handen eller inte.

 

Men om du vill ha med så många i potten som möjligt när du har AA så lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knepigt hur man kan ha helt olika syn på dessa kort. För mig är det så att jga kanske har vunnit mest pengar på just KK och AA. Fråga mig inte hur jag kan vinna pengar på dom och inte du. Jag spelar i princip på samma sätt som du, skall försöka leta upp en hand som är typiskt för mitt spel med just AA eller KK. Känns som det bli lättare att disskutera. Återkommer.....

 

Ta den mot mig, den spelade du bra pre flop :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utav 81000 händer har jag fått AA 370ggr och har vunnit 93% av gångerna och vunnit totalt 2000$ på 0.25-0.50 nivå.

Spelar dom på samma sätt som jag gör med dom flesta av korten,raise 4ggr BB +1BB för varje limp.

Det är så tydligt hur vissa spelar sina AA och KK och det är att dom spelar dom för hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...