Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Sitter heads up på multipoker, en SnG för $10+1 (min allra första, faktiskt). Quickdraww har blindstealat ett par ggr då denna hand utspelar sig:

Blinds 200/400

Total number of players : 2

Seat 4: hristo77 (3790) JAG, ligger lite efter...

Seat 6: QuickDraww (4210)

QuickDraww posts small blind (200)

hristo77 posts big blind (400)

** Dealing down cards **

Dealt to hristo77 [ Js, Ks ]

En riktig hand heads up, väntar bara på hans omslag...

QuickDraww raises (4010) to 4210

QuickDraww is all-In.

Inte helt oväntat att det kom...vad skulle ni göra nu??? Folda eller calla?

* Liten trimning av rubriken - QoS *

Postad
Syn. Synar du inte är kommer han med all sannolikhet bara fortsätta veva in gång på gång.

Spelar det verkligen så stor roll om han troligen har en bättre hand? Plus förstås att jag tycker att det är bra om någon går från korrekt aggressiv till cp-aggressiv.

Jag tycker att infon känns en aning otillräcklig eftersom nästan det enda som räknas här är motspelaren, men om det hela mer är en situation där ni turas om att stjäla mörkar så skulle jag nog vänta på ett bättre läge, åtminstone om han inte är jättegirig. Det gäller ändå att ha ett visst mått av tålamod HU och inte syna all-in med första bästa hand. Fast om det är någon som verkligen hamrat på mig, alltså visat sig överaggressiv så blir det åka av med den här handen. Den stora frågan är ju vilket set av händer du tror att han skulle spelat så här.

Postad

Det visade sig att han gått all-in med A2o och jag callade, han vann med A högt...hur korrekt är det att gå all-in med ett A på hand heads up? Är det någonting som man ska göra? Dvs, är det någonting som ni gör?

Postad
Det visade sig att han gått all-in med A2o och jag callade, han vann med A högt...hur korrekt är det att gå all-in med ett A på hand heads up? Är det någonting som man ska göra? Dvs, är det någonting som ni gör?

Beror på hur höga mörkarna är, men jag går all-in med väldigt många A:n när det är heads-up, fast här är mörkarna lite i lägsta laget för att det hela ska förvandlas till totalt all-in kalas.

Det jag inte gillar med miniessen (alltså kicker 2-5) är att de så väldigt lätt blir dominerade av ett större ess, vidare så dominerar de nästan aldrig en annan hand och blir sällan bättre än 55-45 så de är lite problematiska. Jag hade nog inte gått all-in med den riktigt än, hade det istället varit AT så hade det varit närmast obligatoriskt. Kickern är väldigt viktig här, och jag är mycket mer restriktiv med att syna med ett litet ess än jag är att ställa in med det.

Postad
det är väl ungefär 50% chans att man ska få par på hela handen om jag inte har helt fel. så han har väl 75% om han har A i topp? matte e inte min starka sida..

Nja, inte riktigt A2o var väl ungefär 55% favorit i det aktuella fallet, vilket i stort sett är bästa falls-scenariot för den handen eftersom folk svårligen synar med händer som j2 och liknande. Ett stort problem med den här handen är att den när den blir synad väldigt ofta kommer att ha mindre än 30% vinstchans och aldrig bättre än 55%

Postad
det är väl ungefär 50% chans att man ska få par på hela handen om jag inte har helt fel. så han har väl 75% om han har A i topp? matte e inte min starka sida..

Nja, inte riktigt A2o var väl ungefär 55% favorit i det aktuella fallet, vilket i stort sett är bästa falls-scenariot för den handen eftersom folk svårligen synar med händer som j2 och liknande. Ett stort problem med den här handen är att den när den blir synad väldigt ofta kommer att ha mindre än 30% vinstchans och aldrig bättre än 55%

Pocketpairs har man var sjuttonde hand har jag för mig, och mot allt annat är pockets har man väl mer än 50% vinstchans?

Postad

Pocketpairs har man var sjuttonde hand har jag för mig, och mot allt annat är pockets har man väl mer än 50% vinstchans?

Det finns ju då de andra essen också. Så mot alla par över tvåor och alla A3+ så är man ganska rejäl hund. Det är 48 sätt att bli slagen av par samt 132 sätt att bli slagen av ess, sammanlagt 180 kombinationer av 1225 som gör att man ligger ordentligt efter (40% vinstchans eller så som bäst). Dessutom så blir man säkert synad av större delen av de här händerna övriga händer som synar en har man nästan aldrig bättre än 55% vinstchans mot och ofta kanske så lite som 52%.

En Hu-matchining där en hand har högst och lägst kort är ofta inte särskilt fördelaktig, utan ganska nära en coin-flip.

Hmm, med pott på runt 15% av ens stack och ungefär 85% chans att man har bäst hand så känns en all-in med A2 rätt ok. Uppgradera kickern lite så har man obligatorisk all-in, fast det är ju fortfarande inte kul att bli synad.