Gå till innehåll

Kaffedopp softar Cypern!


Zumsar

Recommended Posts

tjena kaffe :mrgreen:

 

 

trist att du åkte ut i 20k :-( jag är kvar där, 19/38. :-P NU har 10k börjat med, hoppas de går bättre för dig där! :twisted: lycka till i cg oxå8-)

 

Tja!

 

Railar dig lite samtidigt som jag kör lite cg.:-) Jag skippar 10k, känner mig lite seg och det känns som det är lite för mycket jobb för den prispoolen.

 

Klonka nu!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 779
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det blev lite cg på NL200 som resulterade i ett back på -$600. Backet berodde till stor del att jag gjorde ett litet experiment med GT+.:-) Jag ville testa hur olika spelstilar såg ut i statsen (är ganska oerfaren då jag alltid litat på magkänslan och skippat stats) så därför spelade jag ganska sjukt. På ett bord spelade jag i princip bara topphänder, på ett annat raisade jag i stort sett varje hand, på ett tredje spelade jag passivt osv. Nu i efterhand kom jag att tänka på att det kanske hade varit bättre att testa detta på lägre stakes, lätt att vara efterklok.;-)

 

Trots att jag är inne i en halvtung period så är jag mer sugen än på länge att grinda. Jag ser verkligen fram emot den dagen då jag har grindat in $15k på NL200. Jag kommer atagligen inte lyckas med detta i juli, så jag har nog siktet inställt på att klara det innan augusti har nått sitt slut. Med min matematik har jag fått det till att det är 45 dagar kvar innan den sista augusti, jag har visserligen redan plussat några inköp men jag gillar utmaningar. Jag ska alltså försöka plussa $15k på 45 dagar på NL200 med start imorgon.:-) Dagssnittet måste därmed ligga på $333. Kommer jag att klara det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

självklart kommer du att klara det:!: :mrgreen:

 

 

gl

 

Tack, jag ska göra så gott jag kan!:-)

 

Har precis dragit igång dagens första session på NL200 och kommer att försöka spela extra koncentrerat med den personliga utmaningen i bakhuvudet.

 

Ikväll hade jag tänkt lira EPT-kval med inköp på cirka $200, 1/60 ger inträde och en plats är garanterad. Det är EPT Winner´s Choice, någon annan som tänkt ge den en chans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag glömde att gratulera ditt finalbord i gårdagens 20k, Riverklonk. Grattis!:-D

 

Jag grindar för fullt just nu och spelet flyter på riktigt fint (tills jag öppnade dagboken och blev 5-outad i en pott på 100bb:-P). Tar förmodligen en paus snart för att laga lite mat och vila inför EPT-kvalet.

 

 

 

Här är en hand jag blev lite fundersam över. SYSEKAS har jag mött från NL100 (mycket längesedan) till NL1000. Under den korta tiden jag befann mig på NL1000 spelade vi mycket mot varandra, så båda vet att den andra kan spela.

 

Min fråga är om ni tror att det finns något värde i att beta river eller är det bara att checka ner? Kom ihåg att SYSEKAS är mer tänkande än snittet på NL200.

 

 

Kaffedopp sitter på stol 1 med $490.00.

EMail sitter på stol 2 med $207.85.

yarzurf sitter på stol 3 med $264.25.

maldito77 sitter på stol 4 med $98.61.

the-worm sitter på stol 5 med $233.65.

SYSEKAS sitter på stol 6 med $222.65.

 

 

maldito77 lägger den lilla blinden på $1.00.

the-worm lägger den stora blinden på $2.00.

 

 

Kaffedopp: :Kg::Ah:

 

 

Före floppen:

SYSEKAS höjer $7.00.

Kaffedopp höjer $24.00.

EMail lägger sig.

yarzurf lägger sig.

maldito77 lägger sig.

the-worm lägger sig.

SYSEKAS synar $17.00.

 

 

Floppen (:7s::2s::Jb:):

SYSEKAS checkar.

Kaffedopp höjer $32.00.

SYSEKAS synar $32.00.

 

 

Turnkortet (:7s::2s::Jb::Jg:):

SYSEKAS checkar.

Kaffedopp checkar.

 

 

Riverkortet (:7s::2s::Jb::Jg::Ab:):

SYSEKAS checkar.

Kaffedopp ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min fråga är om ni tror att det finns något värde i att beta river eller är det bara att checka ner? Kom ihåg att SYSEKAS är mer tänkande än snittet på NL200.

 

Kan han ha ett sämre ess? Kan han betala av med typ TT eller eventuell QQ här (en sjua känns rätt osannolikt)? Kan kan bluffhöja river?

 

Känns verkligen som standardbet på nivån tycker jag, exakt huuur mycket bättre han är vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan han ha ett sämre ess? Kan han betala av med typ TT eller eventuell QQ här (en sjua känns rätt osannolikt)? Kan kan bluffhöja river?

 

Känns verkligen som standardbet på nivån tycker jag, exakt huuur mycket bättre han är vet jag inte.

 

Tack för tankarna, alla de där frågorna kretsade i mitt huvud på rivern. Den som jag fokuserade mest på var om han skulle kunna bluffhöja river, om jag skulle vara säker på att han är kapabel att köra c/r på rivern helt tom med exempelvis missat färgdrag skulle jag ofta checka ner.

 

Jag är tveksam om han skulle kunna hitta en syn med QQ eller TT men däremot tror jag han skulle kunna checksyna med en hand som ATs eller AQs.

 

Jag ser gärna att fler delar med sig av tankar och åsikter!:-)

 

 

Sessionen slutade förövrigt på +$1800. Det var inte inte en speciellt lång session men ack så actionfylld, jag är mycket nöjd över att plussa 9 inköp.:-D Ingen annan som ska spela EPT-kvalet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite sugen på EPT kvalet nu. Tror jag kommer att lira det ;)

 

EDIT: vid närmare eftertanke så är idag ingen bra dag.. så jag lirar inte :-P

 

Okej, för mig är det bara bra då det blir färre som jag måste lyckas ta mig förbi.;-)

 

Jag är förvånad över hur fort det har gått. 11/85 har åkt ut nu efter 30 minuters spel och jag kan säga att mitt bord inte har imponerat efter 20 spelade händer. En vinner inträde+resa till valfritt EPT till ett värde av $12.000 och plats 2-7 får lite tröstpengar. Jag uppdaterar senare hur det går, nu blir det förmodligen lite grind vid sidan av på NL200.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag åkte ur kvalet på plats 38/85 efter att ha tappat drygt halva stacken med AK mot TJs all in pre. Jag stjäl lite och tar mig upp strax under average för att tappa allt med AK mot 99 all in pre igen. Givetvis tråkigt att åka ut men jag tycker att jag spelade alla mina händer som jag skulle. Det var dålig kvalitet på spelet och jag kommer förmodligen börja spela fler kval i hopp om liknande spelarkvalitet.:-)

 

Nu blir det fortsatt grind, ligger ett par inköp back just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad som hände den här sista sessionen jag spelade, kanske berodde på trötthet. Det kändes som jag förlorade ett par mindre potter här under sessionens gång och räknade med att kanske vara 2, max 3 inköp back. Jag lägger ner alla bord och upptäcker att jag backat hela -$1650. Bra koll!:roll: Nu ska jag ta ett riktigt hårt träningspass och får se om jag orkar titta vad som egentligen gick fel i PT efter det eller om jag tar det imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag tittat vad det var som gick snett förra sessionen. Det var i stort sett två saker som påverkade resultatet. Det första var att jag förlorade nästan alla 50/50 mot shortstackade i potter omkring 50-100bb och lyckades inte floppa tillräckligt mot shortstacksen vid borden. Detta i kombination med få större vunna potter och kanske 150bb förlorade på dåliga bluffar och onödiga calls resulterade i det smått chockande backet. Det är givetvis aldrig roligt att backa men precis som efter förra backet känns det mycket bättre är jag gått tillbaka och upptäckt att backet till stor del berodde på saker jag inte direkt kan påverka.:-)

 

 

 

I mitt första inlägg i dagboken då jag presenterade mig nämnde jag att jag gått från NL2, till NL10, till NL25, till NL50, till NL100, till NL200, till NL400, till NL1000, till NL400 och nu ner på NL200 igen. Jag mår inte dåligt av den här degraderingen, snarare är det tvärtom för nu mår jag bättre med en rulle som vida överstiger 100 inköp. Det jag tänkte komma till är att jag har inget minne av dessa swings som jag upplever nu på min väg upp från NL100 till NL200. Jag tror att förklaringen ligger både i att jag inte är lika tight (jag var en äkta nötförsäljare) och att jag nu spelar betydligt fler händer.

 

 

 

 

Jag läste och skrev ett inlägg i en tråd här på forumet som handlade om att leva på poker. Tråden gav mig en tankeställare och jag har nu funderat ett tag och jag tror jag är ganska säker på hur jag kommer att gå vidare med pokern gällande stakes och rulle. För ett år sedan satt jag på Everest NL2 och railade NL1000 med stort intresse. Min tanke då var att jag nog aldrig skulle kunna/våga spela så högt. Sedan dess har jag alltid, lite i smyg för mig själv, tänkt att jag skulle vilja vara en stabil vinnare där.

 

Nu har jag börjat tro att jag har vad som krävs för att komma dit och jag vill inte tappa fattningen som i mitt förra försök att komma upp. Då spelade jag inte min bästa poker, det vill jag göra i mitt nästa försök. Därför har jag gjort en överskådlig planering för hur jag har tänkt att min framtid inom pokern kommer att se ut som jag tänkte dela med mig av.

 

När jag har vunnit de $15k på NL200 kommer jag göra ett förhoppningsvis lyckat försök att gå upp till NL400. Väl där tänker jag stanna en längre tid för att både bygga rullen och samtidigt försöka ta ut en viss summa varje månad där större delen ska gå till långsiktigt sparande (kanske så långsiktigt att pensionpengar kan börja diskuteras) så att jag har en ekonomisk reserv om jag någon dag skulle tappa allt intresse för pokern och förlora hela rullen, då har jag ändå fått ut något ur pokern ur ekonomisk synvinkel. När jag har nått en rulle på $100k och har plockat undan pengar tänker jag försöka göra ett seriöst försök att bli regular på NL1000.

 

Detta är bara ungefärliga mål och drömmar, men om jag skulle lyckas komma så långt som jag beskrivit så kommer jag troligen inte stanna där om jag tror att jag kan nå högre stakes. Dock kommer jag att kräva allt striktare krav på både rullen och min psykiska förmåga att klara av förluster och vinster.

 

Detta var lite nattskriverier från min sida. I framtiden kommer jag kanske titta tillbaka och skratta åt att jag trodde mig kunna bli vinnande på högre stakes än NL200, eller så kommer jag le lite för mig själv när jag sitter med en rulle på $100k och redo att försöka bli en vinnande regular på NL1000.

 

 

Mer grind imorgon!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommer ju ihåg förr när man alltid såg dig med minst dubbla stack på varje bord:-P Du kanske ska gå tebaka till tighta nötspelet? =) Sen så borde du ju dessutom lämna Everest för någon rakeback site, det ska jag iaf!! lycka till och hoppas de vänder snart å att du börjar plusa mkt som du gjorde en gång i tiden!!!

 

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

 

//IYA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommer ju ihåg förr när man alltid såg dig med minst dubbla stack på varje bord:-P Du kanske ska gå tebaka till tighta nötspelet? =) Sen så borde du ju dessutom lämna Everest för någon rakeback site, det ska jag iaf!! lycka till och hoppas de vänder snart å att du börjar plusa mkt som du gjorde en gång i tiden!!!

 

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

 

//IYA

Som jag sa tidigare. Dagboksriggen. =(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommer ju ihåg förr när man alltid såg dig med minst dubbla stack på varje bord:-P Du kanske ska gå tebaka till tighta nötspelet? =) Sen så borde du ju dessutom lämna Everest för någon rakeback site, det ska jag iaf!! lycka till och hoppas de vänder snart å att du börjar plusa mkt som du gjorde en gång i tiden!!!

 

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

 

//IYA

 

Jo, förhoppningsvis blir det så igen när jag kommer upp på NL400 igen.:-) Jag kommer att byta site men jag kommer nog skjuta upp det ett tag till, iaf till jag har kammat hem $15k. Jag tror att det är möjligt att min gamla stil kan vara något mer vinnande på NL200 än min nuvarande men högre upp på NL400 och NL1000 tror jag att den stil jag använder mig av nu kommer att fungera fint. Ses vi på finalbordet i 15k ikväll?:-P

 

Som jag sa tidigare. Dagboksriggen. =(

 

Den här riggen måste väl ha ett slut? Eller gäller den tills dagoken läggs ner?:shock:

 

 

 

Jag har grindat lite och ligger back -$650 men nu släpper det nog snart, annars får jag väl försöka vinna 150 inköp på NL100.:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nah, det höll i sig i två månader efter att jag hade lagt ner min... :/

 

Hm, tungt. Men jag har bestämt mig att testa Riverklonks råd och falla tillbaka på min tighta nötgrind nästa session som jag påbörjar nu, ingen rigg skafå besegra min nötgrind (jag tror fortfarande inte att den existerar;-)). Mitt mål för sessionen får bli att sitta med minst dubbla inköp på alla borden för att återgå till gamla goda tiden.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen aning om Ängeln17 läser det här men hur som helst vill jag rikta ett varmt tack till honom för att han har givit min spelglädje tillbaka tack vare tråden "Trött på poker?". Efter att ha läst hans inlägg satt jag tyst för mig själv och funderade på varför jag spelade. Mitt svar blev direkt att orsaken var i första hand för pengarna. På senare tid har jag tyckt att sessionerna inte riktigt har givit mig någonting, ingen spelglädje. Jag vill inte bara spela för pengarna och bestämde mig därför för att ta en session för att spela poker. Min session som jag precis avslutade var nog första gången jag spelade POKER. Det var mycket, mycket längesedan jag hade sådan spelglädje som nu inatt. Jag fokuserade mer på psykologi och mina motståndare än på mina egna kort. Tack Ängeln17:heart:

 

Sessionen slutade cirka +/-$0 men nedan följer några händer då jag spelade motståndaren. Mina beslut i potterna baserade jag på psykologin vid bordet och även min uppfattning av motståndaren samt deras uppfattning av mig.

 

 

Kaffedopp sitter på stol 2 med $262.15.

falmer sitter på stol 3 med $182.45.

Hunter1K sitter på stol 4 med $328.10.

rainierdavid sitter på stol 5 med $356.40.

 

falmer lägger den lilla blinden på $1.00.

Hunter1K lägger den stora blinden på $2.00.

 

Kaffedopp: :Ts::Qs:

 

Före floppen:

rainierdavid lägger sig.

Kaffedopp höjer $7.00.

falmer lägger sig.

Hunter1K höjer $20.00.

Kaffedopp höjer $58.00.

Hunter1K lägger sig.

 

 

 

 

efelce sitter på stol 3 med $214.00.

Kaffedopp sitter på stol 5 med $228.65.

witabix sitter på stol 6 med $329.08.

 

efelce lägger den lilla blinden på $1.00.

Kaffedopp lägger den stora blinden på $2.00.

 

Kaffedopp: :Th::Tb:

 

Före floppen:

witabix lägger sig.

efelce höjer $6.00.

Kaffedopp höjer $19.00.

efelce höjer $63.00.

Kaffedopp höjer $181.00.

efelce lägger sig.

 

 

 

Amstdam_Brit sitter på stol 1 med $390.40.

HansSparta sitter på stol 2 med $143.25.

blancito sitter på stol 3 med $260.75.

Gnomes sitter på stol 4 med $6.80.

Kaffedopp sitter på stol 5 med $204.30.

rainierdavid sitter på stol 6 med $185.10.

 

HansSparta lägger den lilla blinden på $1.00.

blancito lägger den stora blinden på $2.00.

 

Kaffedopp: :8h::7h:

 

Före floppen:

Gnomes lägger sig.

Kaffedopp höjer $7.00.

rainierdavid synar $7.00.

Gnomes säger "ko then"

HansSparta säger "lol"

Amstdam_Brit synar $7.00.

HansSparta lägger sig.

blancito lägger sig.

 

Floppen (:3s::2h::Qb:):

Gnomes säger "fu hans fu.. get manners"

Kaffedopp checkar.

rainierdavid checkar.

Amstdam_Brit checkar.

 

Turnkortet (:3s::2h::Qb::2g:):

HansSparta säger "love u2"

Kaffedopp checkar.

rainierdavid checkar.

Amstdam_Brit höjer $15.00.

Kaffedopp höjer $45.00.

rainierdavid lägger sig.

Gnomes säger "one thing i hate more than poor play is poor manners.. and u my friend got plenty of both"

Amstdam_Brit lägger sig.

 

 

 

 

riton_83 sitter på stol 1 med $18.05.

efelce sitter på stol 2 med $200.00.

Kaffedopp sitter på stol 3 med $217.00.

F.Killer sitter på stol 4 med $203.85.

barrikaden sitter på stol 5 med $178.30.

leo113 sitter på stol 6 med $127.00.

 

riton_83 lägger den lilla blinden på $1.00.

efelce lägger den stora blinden på $2.00.

 

Kaffedopp: :8g::Tg:

 

Före floppen:

Kaffedopp höjer $7.00.

F.Killer lägger sig.

barrikaden synar $7.00.

leo113 lägger sig.

riton_83 lägger sig.

efelce lägger sig.

 

Floppen (:4s::7s::Jg:):

Kaffedopp höjer $12.00.

barrikaden synar $12.00.

 

Turnkortet (:4s::7s::Jg::2b:):

Kaffedopp höjer $26.00.

barrikaden synar $26.00.

 

Riverkortet (:4s::7s::Jg::2b::4b:):

Kaffedopp höjer $56.00.

barrikaden säger "kk?"

barrikaden lägger sig.

 

 

Dessa händer kanske är vardagsmat för många av er men för mig är detta något nytt. Om jag inte hade läst "Trött på poker?" och fått mig en funderare angående min spelglädje hade jag förlorat samtliga potter ovan.:-)

 

 

Morgondagen kommer att vara helt pokerfri så att jag får smälta detta nya synsätt. Jag kommer att vara på Grönan hela dagen och se på Stockholm Live på kvällen.:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat lite idag men det går fortsatt tungt med översetande, förlorade 50/50 i stora potter missade AK osv. Lirade lite på SvS för att låta ögonen vila på en ny klient en session men hade en del oflyt där också. Backat cirka -$400 totalt.

 

Sitter nu och tittar på lite film och spelar någon billig turnering på SvS för 100 kronor med 89 spelare från start. Lyckats dubbla upp efter verkligen dåligt spel från två olika motspelare. Priset till vinnaren är hela 2,8k kronor.:roll: Här ska slaskas!:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gogogo fan usch verkar vara inne i tung period nu se rja ögnade igenom dagboken nyss., men de vänder hoppas ja går jävligt segt här med inte lirat på fem dar drar upp ett pass losar en jäval massa de e riggade tider nu:(

 

Tråkigt att det går tungt för dig också. Jag funderar på att ta ett break igen, det är inte speciellt uppiggande att vara så kall i sommartider.

 

Angående turren har jag slaskat mig upp till chiplead på 30k med snittstack på 7k. Det var tydligen en turbo så blinds är nu på 250/500.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt oflyt fortsatte i turren. Åkte på plats 8 efter vart chiplead två händer innan jag åkte. Först AA mot QJs på xsxsx mot second chiplead och sedan AA mot 77 på J93 mot third chiplead. Kändes ganska rättvist eftersom jag slaskat så mycket.;-)

 

Jag tar ett break nu. Kanske bara ett par timmar, kanske blir det ett par veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en kort session på 30 minuter nu på förmiddagen som inleddes med en förlorad AA mot KK all in pre. Eftersom jag inte vill att det här ska bli en whinedagbok nöjer jag mig med att säga att det inte var den värsta utdragningen för sessionen. Lyckades fånga upp lite bluffar så resultatet blev ett back på endast -$400 och då är inköpet för kvällens 100k guaranteed inräknat.

 

Kommer förmodligen inte bli så mycket grind ikväll men jag hade tänkt att lira 100k och så var det någon annan turnering på SvS som jag tror hette veckopotten med ett inköp på 2k kronor som jag funderar på att ge en chans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart drar 100k igång, får se om det blir någon klonk ikväll. Det var ett tag sedan sist.:-)

 

Har tappat halva stacken i veckopotten efter missat sfd, missat flopp med AQ och varit tvungen att släppa TT på AKx (jag raisade pre i alla potter).

 

Jag kanske drar igång lite NL200 på Everest snart om jag känner att jag orkar med det.:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...