Gå till innehåll

Kaffedopp softar Cypern!


Zumsar

Recommended Posts

  • Svars 779
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tråkigt att det går tungt, men om du lägger upp en film ska jag försöka komma med iaf. lite konstruktiv kritik...

 

Tack, jag uppskattar det!:-)

gört göörrt de e så najjs alltis aka man in och fylleriva nått ja hopaps iaf att det vände rler snarare ja vet att de vänder :roll::mrgreen::shock::-D:lol: bra me rmkt smiley ser mer seriöst då ut aifght nu ska ja börja min fyllelsak må kukenskort vara med mig nu så hörss wiiiii ( så snyggt wii du spalde wii va) :D

:lol:

 

Gör en film, det är alltid bra!

 

Tack, kanske kommer en så småningom.;-)

Brukar blanda o ge på NL200 och NL400 beroende på dagsform ;-)

 

Okej, då kanske vi möts! Du får gärna avslöja ditt nick om du har lust.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter nu med 20k guaranteed uppe och ska strax dra upp lite NL200. Ikväll ska jag även lira Avalanche 3 ($500+$30) för at försöka kvala mig in till Avalanche final som går av stapeln i slutet av september.

 

Jag spelade en kort session på eftermiddagen och tog den tredje raka backsessionen på NL200. NL100 nästa?:roll: Jag satt mest och småskrattade åt alla utdragningarna och hur kallt det mesta var. Det är skönt att jag inte tiltar när jag kommer i dessa perioder men tiden jag orkar grinda kortas ner. När spelet flyter på fint kan jag sitta många timmar i sträck, i dessa kalla tider är det inte ovanligt att jag inte ens spelar en hel timme.

 

Tidigare idag spenderade jag lite tid att titta på olika klipp på pokertube och jag börjar nästan känna mig som Mike "the mouth". "Nobody knows how bad I run";-) Det positiva med det här är att jag i princip alltid tar ett hårt träningspass efter tunga sessioner, vilket gör att min fysik börjar bli ganska hyffsad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ute ur 20k med KK mot AQ, inget att göra något åt. Jag är kvar i Avalanche 3 men skadeskjuten efter förlorad AK. 10 stycken kvalar in och plats 11-13 får lite tröstpengar. För tillfället ligger jag på plats 85/93 med cirka 25bb i stacken. Grindar även lite NL200, det går inte åt skogen iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte ut ur Avalanche 3 relativt tidigt då jag inte fick en vettig hand efter den förlorade AK. Fortsatte grinda NL200 efter det men jag inte vid datorn med PT så jag får titta på det imorgon. Slutade nog på ett par inköp plus trots att jag förlorade en pott på cirka 450bb i sista handen för kvällen då jag överspelade A9 på 99Q i ohöjd pott.

 

Imorgon är det möjligt att jag skippar pokern eftersom jag tänkte simträna och styrketräna på dagen och drar nog till en kompis på kvällen (inte en enda av mina närmare kompisar lirar poker seriöst och efter en hel dags grind vid borden/forumet kan jag bli lite otydlig när jag snackar med dem. Om jag använder klonk, tilt, fisk, tomte osv i vanliga meningar tittar de bara frågande på mig, någon annan som brukar vara med om liknande?).:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutade precis en session på NL200 som varade något längre än en timme. Hittade ett plus på lite drygt 6 inköp +$1250. Kändes verkligen skönt att äntligen få hitta den där känslan av att få vinna några potter igen.:-) Det var inte många svåra beslut men jag ska se om jag hittar någon intressant hand i PT som skulle kunna diskuteras.

 

 

Det blir ingen simträning idag då regnet konstant öst ner utanför sedan tidigt på morgonen (från 11:-P). Tänkte laga lite mat nu och kör nog lite lite fys efter det för att sedan kanske ta en session till om jag inte ska iväg till ett par kompisar.

 

Är det någon som har några bra tips/övningar för att träna triceps? Om du har det eller har någon annan lite ovanligare styrkeövning som du gillar på lager får du väldigt gärna höra av dig här i dagboken (eller bara snacka rent allmänt om träning, inte bara fys utan även kondition samt övriga idrotter) Handbollsälskare är mer än välkomna ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte spelat speciellt många händer vid det här bordet och inte hunnit få någon uppfattning om hur Chris.WADDLE spelar. Jag antar att han är en hyffsad spelare då han sitter med nästan 5 inköp men samtidigt spelar han bara ett bord och jag har aldrig sett honom på NL200 eller högre. Hur tycker ni att jag ska agera på turn då han pottar in i mig på den hyffsat torra brädan?

 

Jag är ledsen att jag inte kan bjuda på händer som är mer intressanta men det är dåligt med dem på NL200 då jag för det mesta kör min standardgrind.

 

Kaffedopp sitter på stol 1 med $185.00.

ChrisNL1 sitter på stol 2 med $198.15.

-uvnler- sitter på stol 3 med $94.55.

Aasisdebaas sitter på stol 4 med $407.60.

A.Kmicic sitter på stol 5 med $199.00.

Chris.WADDLE sitter på stol 6 med $932.50.

 

ChrisNL1 lägger den lilla blinden på $1.00.

-uvnler- lägger den stora blinden på $2.00.

 

 

Kaffedopp: :Jh::Jg:

 

Före floppen:

Aasisdebaas synar $2.00.

A.Kmicic lägger sig.

Chris.WADDLE synar $2.00.

Kaffedopp höjer $11.00.

ChrisNL1 lägger sig.

-uvnler- lägger sig.

Aasisdebaas lägger sig.

Chris.WADDLE synar $9.00.

 

 

Floppen (:3s::6g::8h:):

Chris.WADDLE checkar.

Kaffedopp höjer $18.00.

Chris.WADDLE synar $18.00.

 

 

Turnkortet (:3s::6g::8h::3b:):

Chris.WADDLE höjer $63.00.

Kaffedopp ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka övningar för triceps kör du i nuläget då?

 

Egentligen är det bara en övning som jag kör regelbundet. Vill gärna testa andra men kan inga andra bra. Till min hjälp kan jag använda träningsbänk, skivstång och hantlar.

 

Jag vill varna känsliga läsare att länken visar en bild jag gjorde i paint på 5 min då jag grindade 8 bord sh.;-)

Triceps%C3%B6vning.bmp?InAttach=1

 

Är hemma från Roskilde igen förresten. Hojta på msn om du vill lira några HU.

 

Välkommen hem! Hoppas du hade det bra, det ska jag göra.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen är det bara en övning som jag kör regelbundet. Vill gärna testa andra men kan inga andra bra. Till min hjälp kan jag använda träningsbänk, skivstång och hantlar.

 

Jag vill varna känsliga läsare att länken visar en bild jag gjorde i paint på 5 min då jag grindade 8 bord sh.;-)

Triceps%C3%B6vning.bmp?InAttach=1

 

 

 

Välkommen hem! Hoppas du hade det bra, det ska jag göra.:-)

 

Hur komme rman åt den då:rolleyes: ????? Bra med en fet pluss session nu på nl2000. De vänder nu ska du se kaffelatten gl. angående handen usch gillar itne loosa alla pengar med överpar hege kan spela veckt och checkcala. vad gjorde du? fan börjar redan bli ltie packsd känner ja.. jaja vad ananrs de e ju torsda ffs:shock: nu ere party....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

foldar aldrig, synar nästan alltid, raisar möjligen ibland - men isf av metagame-skäl.

 

Riverspelet kan bli spännande.

 

Utan någon read foldar inte jag heller speciellt ofta. Det finns ju positiva sidor med att bara syna på men som du säger blir river spännande. Kommer ett överkort och han ställer hamnar vi i en otrevlig sits men höjer/ställer vi på turn är det nog inte många händer som vi har slagna som synar.

 

 

Hur komme rman åt den då:rolleyes: ????? Bra med en fet pluss session nu på nl2000. De vänder nu ska du se kaffelatten gl. angående handen usch gillar itne loosa alla pengar med överpar hege kan spela veckt och checkcala. vad gjorde du? fan börjar redan bli ltie packsd känner ja.. jaja vad ananrs de e ju torsda ffs:shock: nu ere party....

 

Hm, märkte att man var tvungen att logga in för att se bilden. Är det någon som vet hur man kan lägga upp bilder som man har gjort i paint?

 

Tack så mycket! Jag gillar verkligen dina halvfylleinlägg, blir en skön stämning i dagboken.:-D

 

Jag gillar inte heller bli stackad med överpar i onödan men samtidigt tror jag inte det är ofta att en spelare på NL200 pottar in i mig på turn med en hand som har mig slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj,har lirat handboll i 12 år.brukar väl finnas maskiner på gymmet, annars kan du ta en skivstång/vikt över huvet med raka armar och köra alt ligga på en bänk med stången rakt upp i luften och föra den ner mot huvet/bakom huvet.

 

Underbart med en handbollsspelare!:-D Är du fortfarande aktiv? Vilken pos lirar/lirade du på? Själv är jag en 9:a i div3, jag har väl spelat omkring 7 år tror jag.

 

Tack så mycket för övningstipsen, dessa ska testas imorgon!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbart med en handbollsspelare!:-D Är du fortfarande aktiv? Vilken pos lirar/lirade du på? Själv är jag en 9:a i div3, jag har väl spelat omkring 7 år tror jag.

 

Tack så mycket för övningstipsen, dessa ska testas imorgon!:-)

 

jajjamen, spelar också 9a, mitt eller vänster då. Är 88:a så blev nyss senior, spelade jun-serie och div.3 förra säsongen men vi gick upp te 2:an så det kommer nog bli nästan enbart lir i 2an den kommande säsongen om man inte tar plats i a-laget.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jajjamen, spelar också 9a, mitt eller vänster då. Är 88:a så blev nyss senior, spelade jun-serie och div.3 förra säsongen men vi gick upp te 2:an så det kommer nog bli nästan enbart lir i 2an den kommande säsongen om man inte tar plats i a-laget.

 

Lycka till

 

Okej, jag är 89:a och lirade också i en jun-serie (tror det var sthlm-b eller något i den stilen) samt i div.4. Jag spelar i en relativt liten klubb med liten spelarbas så vi kommer nog få det tufft i div.3 (även vi klättrade en division). Du får gärna snacka lite handboll här i dagboken när säsongen drar igång, det kommer jag att göra.:-)

http://www.imageshack.us funkar väl till allt, eller? :)

 

Tackar! :-D

 

http://img151.imageshack.us/my.php?image=tricepsvningej4.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev mer grind ikväll samt 15k guarenteed. Åkte på plats 121/372 efter att varit tvungen att först splitta en stor pott med AA mot KQ och strax därefter åka med AQ mot TT. Sessionen på NL200 slutade +$940. Jag spelade väldigt strikt och gjorde inte alls mycket moves. Jag spelade nästan lite tight passivt men fick ändå hyffsat betalt för mina bättre händer. Det verkar som om jag har kommit ut ur svackan och det kändes inte helt fel att vinna cirka 11 inköp på en och samma dag, det var längesedan jag gjorde det sist.:-) Tror också jag satte personligt rekord på antal inköp på ett bord för 2007, jag satt med ungefär 6 inköp på ett bord NL200.

 

Om vädret är bättre imorgon kommer jag förmodligen försöka simträna lite samt testa wheelinho's träningstips. Jag kommer förmodligen också trycka in lite grind på kvällskvisten om jag inte hittar på något annat.

 

Jag sitter här och funderar på om jag ska gå och lägga mig redan nu eller kanske sätta mig och titta på en film, om någon kan rekommendera en schysst rulle så blir det nog lite filmtittande. Jag är inte kräsen och litar på den goda människan, någon som kan ge ett tips på vilken film jag ska se?:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så du styrketränar oxå läser jag...du är både sund o har bra musiksmak (syftade på deathstars då!)!

 

Jag såg du sökte träningstips för triceps, finns en uppsjö med övningar. Jag är själv fd tävlandes bodybuilder under 2 år o har styrketränat i 15 år och gör det fortfarande 3ggr i veckan ....Mitt bästa träningstips till dig är att inhandla en bra träningsbok. Ger dig en länk här till en "gammal" klassiker från 90-talet med mycket bra beskrivningar på övningar för hela kroppen, olika upplägg och träningsprogram.

 

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9163014343

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag sitter här och funderar på om jag ska gå och lägga mig redan nu eller kanske sätta mig och titta på en film, om någon kan rekommendera en schysst rulle så blir det nog lite filmtittande. Jag är inte kräsen och litar på den goda människan, någon som kan ge ett tips på vilken film jag ska se?:-)

 

"Rounders" funkar ju alltid om du inte har sett den...

(pokerfilm med Matt Damon & Edward Norton)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så du styrketränar oxå läser jag...du är både sund o har bra musiksmak (syftade på deathstars då!)!

 

Jag såg du sökte träningstips för triceps, finns en uppsjö med övningar. Jag är själv fd tävlandes bodybuilder under 2 år o har styrketränat i 15 år och gör det fortfarande 3ggr i veckan ....Mitt bästa träningstips till dig är att inhandla en bra träningsbok. Ger dig en länk här till en "gammal" klassiker från 90-talet med mycket bra beskrivningar på övningar för hela kroppen, olika upplägg och träningsprogram.

 

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9163014343

 

Jag brinner för styrketräning, spännande att du till och med har tävlat i det (så långt kommer jag nog aldrig komma även om jag tycker att jag växer relativt bra;-) ). Du kan räkna med att få några frågor från en rookie som mig i framtiden. Jag utövar även många övriga idrotter med kompisar på fritiden såsom tennis, volleyboll, fotboll osv. På tal om sundhet så kan jag ju nämna att jag inte ätit godis, chips, glass, bakelser osv på tre år nu. :-P

 

Jag får tacka så mycket för boktipset, den är nu beställd!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om sundhet så kan jag ju nämna att jag inte ätit godis, chips, glass, bakelser osv på tre år nu. :-P"

 

Med den här disciplinen kommeru o krossa. Låt mig bara flyktigt inflika att det är ngt märkligt över detta beteende:lol: , är du me i jehovas vittnen eller dyl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Rounders" funkar ju alltid om du inte har sett den...

(pokerfilm med Matt Damon & Edward Norton)

 

Tack så mycket för tipset, jag har faktiskt inte sett den. Känner mig lite för sliten för att titta på en av få pokerfilmer som finns, men imorgon är den ett måste på schemat!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...