Gå till innehåll

Kaffedopp softar Cypern!


Zumsar

Recommended Posts

Åkte ur veckopotten med AK mot JJ efter att ha legat kring 8-10bb en längre stund tack vare många blindsstölder.

 

I 100k går det bättre och jag ligger just nu på plats 32/530 med 800 startande. Har omkring 4,5k med ett average på 2,2k och blinds kommer att bli 30-60 efter pausen. Kör ingen grind just nu men kanske drar igång lite senare.:-)

 

Tänkte ställa en liten fråga angående musik. Brukar ni lyssna på olika sorters musik när ni grindar cg och när ni lirar turrar?

 

EDIT: 6k nu, 11/530.

 

EDIT2: Min mirakulösa tur fortsätter efter att ha förlorat en pott på 6k där jag var 70/30. Nere på 3k nu, annars hade det varit chiplead.:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 779
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det verkar vara så otroligt riggad på Everest just nu plus att jag tiltat så enormt senaste dagarna. Backat ungefär 15 inköp i helgen på NL400.... hmmm nu blir det paus o sen NL200 som gäller!

 

Riktigt tungt, hoppas att det vänder. Själv ligger jag omkring $16k från min toppnotering. Antar att vi kommer att ses på NL200, vad nickar du?

 

I dessa kalla tider brukar jag googla mitt pokernick för att få lite uppmuntan. Har inte funnit en enda hand eller tråd där någon klankat ner på mitt spel, tvärtom så har jag hittat flera trådar där jag har "rankats" som en av de bättre på NL200 och NL400.:-) Tack vare att jag förstår svenska, engelska, tyska, holländska och i viss mån franska så har inget kunnat misstolkas heller.:-P

 

Eller jag hittade en tråd där följade hand utspelades:

 

Seat 1: knox-o-knox ($363.35)

Seat 2: Sham4n ($255.55)

Seat 3: Kaffedopp ($206.00)

Seat 4: Mars9 ($208.00)

Seat 5: Son-Law ($370.00)

Seat 6: east1999 ($46.25)

 

Mars9 posts the small blind of $1.00

Son-Law posts the big blind of $2.00

 

Dealt to Kaffedopp2 of Spades Ace of Hearts

 

east1999 folds

knox-o-knox calls $2.00

Sham4n folds

Kaffedopp calls $2.00

Mars9 raises to $208.00 and is all-in

Son-Law folds

knox-o-knox folds

Kaffedopp calls $204.00 and is all-in

 

 

*** SHOW DOWN ***

Mars9 shows 9 of Spades5 of Spades

Kaffedopp shows 2 of SpadesAce of Hearts

*** FLOP *** 4 of Spades8 of HeartsQueen of Hearts

*** TURN *** 4 of Spades8 of HeartsQueen of Hearts4 of Diamonds

*** RIVER *** 4 of Spades8 of HeartsQueen of Hearts4 of Diamonds10 of Clubs

*** SUMMARY ***

Board: 4 of Spades8 of HeartsQueen of Hearts4 of Diamonds10 of Clubs

Kaffedopp collects $413.00

 

 

Det var inte FI som lagt upp handen utan en annan vid bordet som bara spelar ett bord. Vad han inte visste var att Mars9 (som brukar vara en stabil grinder) hade råbluffat bort sig i två stycken händer på andra bord och ställt, som i den här handen, på ytterliggare två bord. Han var på någon underlig megatilt. Anledningen till att jag limpar med Axo där var ärligt talat att blixtsyna Mars9's all in om ingen annan gjorde det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grym fin syn.... har inte sett den killen på tilt tidigare....

 

Nickar Mr_Maestro, vi har spelat på samma bord några gånger hittils... ge fan i att sno mina blinds nu ;-)

 

Haha, jag har alltid TT+ när jag raisar från knappen eller CO, så det är bara glömma att försöka trebeta bort mig från blindsen.:-P

 

 

Hittade den här tråden när jag googlade lite, tappade hakan rejält.

 

http://www.monsterhand.nl/forum/viewtopic.php?p=6649&sid=45e15454b9b1d48711b553690f873ad8

 

Jag satt till en början med tom blick och tittade igenom handen gång på gång. NL2k!?:shock: Jag har aldrig suttit så högt.

Tänkte till en början att det kanske var någon SnG men det kunde inte stämma eftersom vi sitter med för mycket marker på bordet och det finns inga sh-turneys på Everest. Samtidigt har jag mött flera av spelarna på NL200-NL1k cg.

 

Nu började jag bli lite orolig att någon hade lirat på mitt konto och skottat NL2k utan att jag vetat om det. Men sedan tittade jag på datumet, då fanns inte NL2k på Everest. Däremot fanns L2k på Everest (och där heter borden Riyadh), nu förstod jag att något var fel och läste tråden.

 

Det hela visade sig vara ett aprilskämt och för att citera ur tråden: "lol 1 aprillaments!" :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara så otroligt riggad på Everest just nu plus att jag tiltat så enormt senaste dagarna. Backat ungefär 15 inköp i helgen på NL400.... hmmm nu blir det paus o sen NL200 som gäller!

 

Grym fin syn.... har inte sett den killen på tilt tidigare....

 

Nickar Mr_Maestro, vi har spelat på samma bord några gånger hittils... ge fan i att sno mina blinds nu ;-)

Du kan ju prova att spela lite bättre, så kanske det vänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte dra igång dagens första session på NL200 nu.:-)

 

Tittade i PT och fick se att jag ligger back -$350 på NL200 sedan jag gick ner från NL400 och då har jag spelat lite drygt 31k händer.:rolleyes: Jag ska alltså vinna $15,35k på NL200 från och med nu för att få gå upp till NL400 igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde bara en kort session men backade -$400 efter att inte vunnit en enda all in där jag var 72/28 eller sämre. Jag tyckte att jag spelade fel i två händer, den ena var jag lite för agg med turnade nötter och i den andra var jag lite för pass med AJ på JsJxs men resterande händer tycker jag att jag spelade bra.

 

Nu drar 20k igång, jag får se om jag grindar samtidigt.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redan ute ur 20k då jag bluffade bort mig i två potter. Det är inte vanligt att jag bluffar tidigt i turneringar men i dessa två händer tycker jag att mina bluffar var sådana som är okej att göra. Med mina sista 250 i marker med blinds på 20-40 hamnar jag all in med 57s mot A8 och A8 med 45% chans att trippla upp men en av dem träffar färgen och jag är ute.

 

Har ingen större lust att grinda mer idag efter mitt korta pass tidigare idag. Det blir nog styrketräning och kanske någon film ikväll istället. Grind imorgon om det finns någon spelglädje.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag slagit personligt rekord. Detta var andra sessionen i rad där jag inte lyckades vinna en enda all in där jag var 70/30 eller sämre. Även mina pp TT-KK lyckades locka till sig överkort på brädan av någon märklig anledning.:-) Med mycket möda höll jag nere backet till -$250. Jag är förvånad att jag inte blir arg eller tiltad under alla dessa tunga sessioner som jag har haft bakom mig, antar att det är "det är nu agnet skiljs från vetet" som ekar i bakhuvudet som håller mig på topp.;-)

 

Nu ska jag utmana brorsan på FIFA07, kanske blir mer poker senare om jag inte ska bort ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att det går segt Kaffe. Av det jag mött dig och sett av ditt lir så tycker jag du spelar bra, så hang in there!

 

Tack, kommentarer som dessa stärker det sargade självförtroendet.:-) Hemligt nick?

 

Usch vad tungt det verkar vara för dig!

Håll bara fokus och spela ditt vanliga spel så kommer du att vända, det vet vi båda två!

 

Tackar, det värmer! Bara att säga till om du får lust att lira lite HU.

 

Lol, just dom där orden har dansat techno i mitt huvud ett gäng gånger under mina downswings.

 

Hoppas det vänder snart.

 

Den meningen skänker styrka! Tack:-)

btw, 22/5/0.75 wtf?

 

Det är inte mina stats, men någon får gärna förklara vad de betyder.

 

 

Har dragit igång lite grind nu och ska lira 20k. Ligger omkring ett inköp back efter att ha gjort en tveksam syn mot en shorty med TPTK och en förlorad 50/50 200bb all in på flopp. Men det känns ändå hyfsat stabilt så det kan nog bli lite grind ikväll.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte att vi skulle spela nån HU match nu? Kanske SNG...?

Ser dig inte på msn dock :(

 

Jag grindar för fullt just nu och då brukar jag försöka hålla mig borta från msn, blir jobbigt med mt på båda.;-) Lirar gärna lite senare, alternativt imorgon.

 

Jag är ute ur 20k efter att ha sprungit in i AK med min AQ. Angående cg så tror jag, hör och häpna, att jag ligger på plus för tillfället.:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vp$ip % / preflop raise % / Postflop Aggression Factor

 

Tack sorkenkk, du vet att du är en liten ängel!:-)

 

Kände hur jag började tappa fokus under slutet av sessionen och bestämde mig därför att avbryta. Resultatet blev +$350 vilket inte är något monsterplus men ändå riktigt skönt att vända backet på $300 och äntligen få en plussession. Jag antar att det var alla lyckoönskningar som gjorde susen.:-D

 

Det var ett par händer som jag blev lite osäker på hur jag skulle spela dem, får se om jag kan leta upp dem och visa er. Nu ska jag nog sätta mig och titta på lite Prison Break säsong 2. :-) Kanske blir mer grind senare om jag känner att koncentrationen är tillräcklig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte dra igång dagens första session.:-)

 

Läste någonstans att Gametime+ verkligen rekommenderas men när jag testade det på min sämsta dator där jag har PT gick allting väldigt segt och borden frös när jag körde fler än fyra stycken. Har nu rensat datorn från en massa skräp för så jag ska testa om det fungerar bättre nästa session vid den datorn, annars får jag väl skaffa PT till den här lite bättre datorn också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...