Gå till innehåll

Kaffedopp softar Cypern!


Zumsar

Recommended Posts

  • Svars 779
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

asså så här ligegr a det til. ja har läst allt och vet iten rikgti var de handla rom nl200balalkcval sne ere så här att a och kafef snackar nu han verakr vdac het på rgörten hehe de här en kogombit i snalkcae tpå SMSN

 

Raz [grajnd] säger:

fyyyllebiff! MUMS!

Biffeno säger:

D

Biffeno säger:

fba fick ju napp på en byrud men avrt etthångel saen dog den kukskitfittbajs

Biffeno säger:

hoora då

Biffeno säger:

ma blir ju trött:FD

Raz [grajnd] säger:

NÄRA IAF

Biffeno säger:

sats fan får provlen att lösa i din dba nu känen rja kuk vad de e itne e rakt tesxetn satan asåå får försöakj iaf

Biffeno säger:

ja heh enärea lite tunga e ju nasj avar ett jävöa masa månder des ja fick en satjänng atunag da:/(fiAW.=

Biffeno säger:

:_o

Biffeno säger:

OFLA

Biffeno säger:

 

Biffeno säger:

P

Biffeno säger:

.p

Biffeno säger:

 

Biffeno säger:

o

Raz [grajnd] säger:

HAHA, ett ljus mitt i min tilt

 

Raz [grajnd] säger:

fyyyllebiff! MUMS!

Biffeno säger:

D

Biffeno säger:

fba fick ju napp på en byrud men avrt etthångel saen dog den kukskitfittbajs

Biffeno säger:

hoora då

Biffeno säger:

ma blir ju trött:FD

Raz [grajnd] säger:

NÄRA IAF

Biffeno säger:

sats fan får provlen att lösa i din dba nu känen rja kuk vad de e itne e rakt tesxetn satan asåå får försöakj iaf

Biffeno säger:

ja heh enärea lite tunga e ju nasj avar ett jävöa masa månder des ja fick en satjänng atunag da:/(fiAW.=

Biffeno säger:

:_o

Biffeno säger:

OFLA

Biffeno säger:

 

Biffeno säger:

P

Biffeno säger:

.p

Biffeno säger:

 

Biffeno säger:

o

Raz [grajnd] säger:

HAHA, ett ljus mitt i min tilt

 

 

Raz [grajnd] säger:

fyyyllebiff! MUMS!

Biffeno säger:

D

Biffeno säger:

fba fick ju napp på en byrud men avrt etthångel saen dog den kukskitfittbajs

Biffeno säger:

hoora då

Biffeno säger:

ma blir ju trött:FD

Raz [grajnd] säger:

NÄRA IAF

Biffeno säger:

sats fan får provlen att lösa i din dba nu känen rja kuk vad de e itne e rakt tesxetn satan asåå får försöakj iaf

Biffeno säger:

ja heh enärea lite tunga e ju nasj avar ett jävöa masa månder des ja fick en satjänng atunag da:/(fiAW.=

Biffeno säger:

:_o

Biffeno säger:

OFLA

Biffeno säger:

 

Biffeno säger:

P

Biffeno säger:

.p

Biffeno säger:

 

Biffeno säger:

o

Raz [grajnd] säger:

HAHA, ett ljus mitt i min tilt

 

Raz [grajnd] säger:

fyyyllebiff! MUMS!

Biffeno säger:

D

Biffeno säger:

fba fick ju napp på en byrud men avrt etthångel saen dog den kukskitfittbajs

Biffeno säger:

hoora då

Biffeno säger:

ma blir ju trött:FD

Raz [grajnd] säger:

NÄRA IAF

Biffeno säger:

sats fan får provlen att lösa i din dba nu känen rja kuk vad de e itne e rakt tesxetn satan asåå får försöakj iaf

Biffeno säger:

ja heh enärea lite tunga e ju nasj avar ett jävöa masa månder des ja fick en satjänng atunag da:/(fiAW.=

Biffeno säger:

:_o

Biffeno säger:

OFLA

Biffeno säger:

 

Biffeno säger:

P

Biffeno säger:

.p

Biffeno säger:

 

Biffeno säger:

o

Raz [grajnd] säger:

HAHA, ett ljus mitt i min tilt

hehehe dse e så naj s men fulle slask ja dsa skota nl100 nu san rrt suger hår tenmen

iafga de ja ville äsaj var att droppenkaffe lycaksa jävligt najs på graijnen nu precis som bubbleboxen gör mog dapjeni:D:D:D:D:D:D: sååååååååjajajds iaf boken e skivern av neil del losa straiusson jävl igt slaöpp kuk och gföe övrigt foimn den på ebeglseka och evsnak och riuksa.så var de asagt au iaf. de som en nadjsa me denna daybosu äre et den säkert köänsn nasj bara oma nabra skirver i den lite när nu e de i iaf så att ja itne kjoimmer nat nån hu matche för rullen foorrrr:D:D:D:D:D

 

 

 

 

kefdet vinen roxp sp liufgan i pf de suge rju gåry men har snak ha cred asom jan lira så mkt sp :D:D:D: vet liahag å rbara för ahnda med han vinen roch viner :D:D::DD: iaf så tr cje ka hna borde var amed i ejropardyyyyyy ha e najjs så vidare tils peleet de går bra se rja babra pluss aås de e najs et annt boktisp skulel avra thhhhhhhha aaaaaaa gamemmmeee tripple HHHH fett ansj ce e med han komem rtullbaka till summer lsamm bara knapp t in och alkika på de nu e de här inlägge tallldelsle före långt att nån ska oreka kläsa så ja lafugetr på gadettene och önska r lal här på fp dia en lyckas natt och grajdn och ett lycak tlira frma öve raå nasj att pf attllit är igång n är ja komm rhem ska blir en sån fär pglirare som bara skiver på pf alal dar mend suhge rpå pååååååååker de nu eiaf sagt oc ja e som agt nöjd ver att få sp och tycxker allahär på pf e vvälvreda ett plsus iaf och de e så sjuuktet att aj ens okrka rskivcar så här mkt de e karaet fylla och stycke indelning flpöväsnta simorrn ove randa oayrt manicans me all toyr card me monster ocg the luck be witg uo hoppa sajva int eöverderev detta inlägg för de vet ajh att ja gjodfe mend huiaas inte lal tyckwerxer de iaf hehe aja gonat på er alla nisa rpå och gratt si kaffet de los adoppes til n fin mpoand äne n gång gl me dejallhet sååååja nui har ha rjo sagt all tva fa ja ha roch sägha detta gjortde på mindre en 23 mindaute sja sävr

Var tvungen att citera hela inlägget för att inte riskera att du editerar bort imorgon.8-) Jeopardy, jag är lätt på!:-D

Biffeno dU er baLL.

Utan tvekan, kanske ballast på forumet?:-P

sååååååja sokrens de loa sorkos hur e daggfet dpa e vi apå g elr bubllexboxdox???????

Vad är egentligen bubllexboxdox? Förstår inte.:cry:

Biffeno om du är på riktigt så får jag nog försöka få dig i kontakt med AA (nej, inte ess ess, jag menar annonyma alkolister;)).... :roll:

Du är fan full varenda kväll/natt!

Att gå med i SS (ess ess) är som sagt kanske inte någon bra idé.

jag hoppas verkligen det är någon dålig levling bara

Bara jag som aldrig levlar?

ja lysnsar bar apå punkrock så är de väl ugnt elr=D

Jag måste också skaffa mig en signatur snart.:-)

 

 

Jag är verkligen missnöjd över sista sessionen, visserligen slutade den +$250 vilket ger ett dagsplus på $700 men tycker jag spelade flera händer under sessionen dåligt eller iaf slarvigt, skärpning på det!

 

Förlorade en hel del händer nära slutet såsom AK vs 44 all in pre 200bb, AK vs JJ all in pre 150bb, 66 vs T7 på 986 med 40bb i potten innan flopp, tvingas att släppa 89 på 5s 6s 7 T 7s när han synar mina pottbets och ställer river. Men tack vare lite "tiltmoves" så tog jag tillbaka och slutade upp drygt ett inköp.

 

1/8: +$200

2/8: +$50

3/8: -

4/8: +$1950

5/8: +$300

6/8: +$550

7/8: -

8/8: +$600

9/8: -

10/8: +$900

11/8: +$1450

12/8: +$450

13/8: +$400

14/8: +$150

15/8: +$800

16/8: +$1000

17/8: +$200

18/8: +$700

 

Tot: +$9700

 

$300 kvar av månadsmålet nu! Imorgon blir det grind och 100k, men nu är det sovdags!:-)

 

Ha det bra allihopa!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många händer har du spelat egentligen?

 

Enligt PT ligger jag nu på 34k händer (28k 6-max och 6k HU) i augusti och då har jag varierat mellan vanligtvis 6-8 bord. Orsaken till att jag har grindat hyfsat mycket den här månaden är för det första att det är riktigt roligt att grinda när man rushar och för det andra att på tisdag drar skolan igång igen och till dess vill jag gärna ha grindat mig mätt.;-)

 

Ska äta lite nu och uträtta några ärenden, sedan är det möjligt att det blir grind!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man förlora när man slaskar omaha?:lol: Jag satte mig på ett par 0,5/1 bord på SvS för att bli bättre på grunderna osv, orkade bara slaska i 15 min men lyckades plocka hem 570bb på den tiden.:-) Att jag plussade berodde på 90% flyt och 20% dåliga motståndare. Vadå tänker ni, det blir ju 110%!? Precis, jag hade -10% i skicklighet och skills.;-)

 

Ska äta och träna lite nu innan 100k drar igång, kör nog igång dagens första seriösa grind på 6-max samtidigt.

 

Finns det något mysigt program som PokerStove till omaha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va nickar du på SvS? E det kaffedopp där med?...SvS är ju min sida ( fast jag spelar ju Fixedlimit hold em) o jag gör som du där ibland när det gäller Omaha...570BB på 0,5/1 på 15 minuter är rätt bra ju....=)

 

Japp, det är Kaffedopp som gäller där också.:-) Du kan räkna med att jag kommer inkräkta på ditt revir lite från och till, men jag håller mig till omaha då jag egentligen inte trivs med klienten.

 

Tack, det är skönt att ha turen på sin sida första gången man slaskar med riktiga pengar.;-)

 

 

Jag har inte dragit igång någon seriös grind ännu eftersom jag tappade spelglädjen direkt när jag satte mig. Först ett par förlorade 50/50 och sedan tappade jag med AA mot en maniac med 44 all in pre. Tack vare att jag inte börja tilta så ligger dagsresultatet just nu på -$350 men om jag räknar in omahasessionen så kan jag faktiskt säga att jag bara ligger omkring

-$300.

 

Jag kommer förmodligen dra igång en liten session snart. Om det blir HU, 6-max eller omaha har jag inte bestämt mig för ännu.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt månadsresultat hittils! lirar du NL200 el NL400 nu??

 

grymt resultat iaf...

 

Tackar tackar!:-D Nu i augusti har jag bara lirat NL200 (om man inte räknar 10 händer på NL10 då jag plussade två inköp samt slask i omaha och förlorade turneys:rolleyes:) så det känns riktigt bra för självförtroendet att ha plussat 51 inköp i dagens läge.:-) Jag har dock blandat HU med 6-max.

 

 

Låg som sagt back -$300 inför dagens sista session som jag bestämde mig för att tillägna ett bord NL200 HU. Spelet flöt på fint och de flesta av mina händer fick hålla vilket resulterade i att sessionen slutade på +$800. Det ger dagsresultatet +$500, mitt mål att klara $10.000 den här månaden är alltså uppnått, känns riktigt bra.:-D Att jag inte heller har haft en enda backdag på 19 dagar (varav jag har spelat 17) gör att det känns ännu bättre, men det visar också vilken rush jag befinner mig i.;-)

 

Det är en sak som jag har nämnde för någon vecka sedan men känner att jag vill ta upp igen. Det är nämligen hur otroligt bekvämt det är för mig att kunna mixa mellan HU och 6-max mellan varje session. Det som gör det så skönt är att i princip alltid när jag känner mig less eller spelar dåligt på 6-max kan jag övergå till HU och spela den bästa poker jag kan, och vice versa. Detta gör i sin tur att jag slipper onödigt slask och förlorade pengar.

 

Tyvärr är jag inte helt glad trots mina resultat, det beror på att jag är en pojke som bryr mig om andra. Det är nämligen så att de allra flesta jag har börjat lära känna lite närmare inom pokern har det otroligt tungt, det är inget jag kan göra mer än att stötta och hoppas på att det vänder för dem men det påverkar mig ändå lite. Jag har haft flertalet seriösa diskussioner via pm och på msn angående olika saker med bland annat många av dem den senaste tiden. Nu när skolan drar igång kommer jag förmodligen inte spela överdrivet mycket men hade tänkt försöka få upp lite tankar kring olika ämnen som har diskuterats. Det rör sig mycket om pokerteori och dess psykologiska effekter men också i banor som har mer med framtiden och den ekonomiska biten att göra. Mer om detta senare.:-)

 

 

1/8: +$200

2/8: +$50

3/8: -

4/8: +$1.950

5/8: +$300

6/8: +$550

7/8: -

8/8: +$600

9/8: -

10/8: +$900

11/8: +$1.450

12/8: +$450

13/8: +$400

14/8: +$150

15/8: +$800

16/8: +$1.000

17/8: +$200

18/8: +$700

19/8: +$500

 

Tot: +$10.200

 

Imorgon ska jag upp relativt tidigt eftersom det är sista dagen innan skolstarten och jag ska iväg och shoppa lite kläder och annat med min käre storebror.:-) Kanske tar en helt pokerfri dag men inte omöjligt att jag slänger in lite grind på kvällskvisten men ska iaf försöka komma i säng tidigt.

 

En sista sak. På msn var det en barndomskompis som hette "Jag fiskar", jag tänkte direkt helt oförstående: Inte visste jag att han lirade poker...:roll::oops:

 

 

Ha det bra allihopa!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tyvärr är jag inte helt glad trots mina resultat, det beror på att jag är en pojke som bryr mig om andra. Det är nämligen så att de allra flesta jag har börjat lära känna lite närmare inom pokern har det otroligt tungt, det är inget jag kan göra mer än att stötta och hoppas på att det vänder för dem men det påverkar mig ändå lite. Jag har haft flertalet seriösa diskussioner via pm och på msn angående olika saker med bland annat många av dem den senaste tiden. Nu när skolan drar igång kommer jag förmodligen inte spela överdrivet mycket men hade tänkt försöka få upp lite tankar kring olika ämnen som har diskuterats. Det rör sig mycket om pokerteori och dess psykologiska effekter men också i banor som har mer med framtiden och den ekonomiska biten att göra. Mer om detta senare.:-)

 

 

Ja tack, jag känner mig ganska träffad! :D Visserligen tre raka plussessioner nu, men såvida jag inte hittar någon konsistens så är jag gladeligen kvar på den listan, haha. Bjuder gärna in Metaddict också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tack, jag känner mig ganska träffad! :D Visserligen tre raka plussessioner nu, men såvida jag inte hittar någon konsistens så är jag gladeligen kvar på den listan, haha. Bjuder gärna in Metaddict också...

Haha, härligt att höra att det är på väg att vända för dig! :heart:

Kul att bli omnämnd...FYI plussade jag idag efter min troligen mest mongoloida session någonsin :mrgreen:

Läste om den i din dagbok, swing it baby swiing!:-)

Mmm kanske HU är nåt att börja med, brukar gå lite snabbare att stacka av nån där (bli avstackad).

 

Dock aldrig lirat HU cashgame, bara slutet på Sitngo´s där jag för övrigt är vass ;)

 

Det kan jag verkligen rekommendera om man känner att det går segt på 6-max. Men som du säger kan det gå riktigt fort både upp och ner, det som är praktiskt med min smått störda hjärna är att när jag tappat max två inköp HU tappar jag direkt spelglädjen och kanske känner tilten komma, då är det bara att byta till 6-max så är allt frid och fröjd igen.;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tyvärr är jag inte helt glad trots mina resultat, det beror på att jag är en pojke som bryr mig om andra. Det är nämligen så att de allra flesta jag har börjat lära känna lite närmare inom pokern har det otroligt tungt, det är inget jag kan göra mer än att stötta och hoppas på att det vänder för dem men det påverkar mig ändå lite. Jag har haft flertalet seriösa diskussioner via pm och på msn angående olika saker med bland annat många av dem den senaste tiden. Nu när skolan drar igång kommer jag förmodligen inte spela överdrivet mycket men hade tänkt försöka få upp lite tankar kring olika ämnen som har diskuterats. Det rör sig mycket om pokerteori och dess psykologiska effekter men också i banor som har mer med framtiden och den ekonomiska biten att göra. Mer om detta senare.:-)

 

Tot: +$10.200

 

 

Tack för tanken :D!

Och sedan: grattis till att komma över 10K plusset! Lite av en milstolpe ju, vill också få det gjort :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tanken :D!

Och sedan: grattis till att komma över 10K plusset! Lite av en milstolpe ju, vill också få det gjort :D

Hoppas verkligen att det vänder för dig, finns alltid här för dig om du vill fråga något eller bara snacka av dig.

 

Tack så mycket!:-D Jo, det känns väldigt bra faktiskt, vi vet båda att du kommer plocka hem $10k vilken månad som helst bara det släpper för dig (eller iaf om du gör det vi snackade om;-)). Vad blir nästa milstolpe tycker du?:-)

 

Tänkte ge dig 2 bra skivtips på tung metall som jag gilla rätt hårt för sådär en femton år sen.

 

checka gärna in dom. Jag har dom om du vill ha dom

 

Entombed-Clandestine

Fear Factory-Demanufacture

 

Yeah, du är ju ett levande lexikon av kanonband!:-D Vad är hemligheten?;-)

Var fick du tag på skivorna? Funderar på att införskaffa lite från dem jag också.

 

 

 

Mitt flyt i turneringar fortsätter att leka kurragömma. I dagens 20k ligger jag bra till när jag plockar upp KK och får in pengarna mot KQs pre men splittar potten då båda får stege. Strax därefter sitter jag på knappen tittar jag ner på 88, en spelare med hälften av mitt stackdjup som jag saknar respekt för ställer från CO+1 och jag trycker in mina resterande marker utan att tveka. CO+1 sitter med Q6 men tyvärr hittade BB som täcker mig synen med AA och jag är ute.

 

Satte mig vid ett HU-bord för att slicka mina sår. Jag är mycket nöjd över hur jag spelade och lyckades plussa fem inköp +$1.000. På slutet när jag satt med 5 inköp och klättrade uppåt hände något som aldrig hänt mig tidigare. Jag fick tre stycken railbirds som hejade på mig för fullt medan jag spelade.:lol: Detta tycker jag är både smickrande men också praktiskt då spelaren jag möter vill visa att han kan krossa mig och ger sig ut på hal is med allt sämre spel ju mer han vill bevisa att han kan ta mina pengar.:twisted:

 

 

1/8: +$200

2/8: +$50

3/8: -

4/8: +$1.950

5/8: +$300

6/8: +$550

7/8: -

8/8: +$600

9/8: -

10/8: +$900

11/8: +$1.450

12/8: +$450

13/8: +$400

14/8: +$150

15/8: +$800

16/8: +$1.000

17/8: +$200

18/8: +$700

19/8: +$500

20/8: +$1.000

 

Tot: +$11.200

 

Imorgon ska jag upp redan klockan 06.14 så jag ska försöka somna nu för att vara ordentligt utvilad första skoldagen.:-) Jag utnämner morgondagen helt fri från pokerborden då jag efter skolan ska träna handboll och gärna tar en dag ledigt efter 11 speldagar irad.

 

Nu ska jag sova, ha det bra!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ibland lite svårt för att rekommendera metal till folk som inte kan nämna en massa band de gillar. Jag har själv blivit rätt mycket hårdare sista tiden nämligen och kan inte riktigt bedöma vad folk tycker är för brutalt :)

 

Två band som är lite åt Dimmu-hållet (dvs semi-black metal fast lite mesigare) som jag gillar, är Cradle of Filth och Naglfar. Prova skivan Nymphetamine av Cradle och Naglfars senaste platta, Harvest. Naglfar är svenskar för övrigt.

I den riktningen älskar jag Dark Funeral också men de är ett halvstort snäpp hårdare. Om du känner dig modig tycker jag du ska ge dem ett försök! :D Börja isåfall med deras senaste, Attera Totus Sanctus.

 

Lamb of Gods senaste skiva, Sacrament, är riktigt grym. Det är väldigt amerikansk metal, rätt melodisk Thrash skulle jag definiera dem som.

Machine Heads nya, The Blackening, är ungefär åt det hållet också och även den grymt bra.

 

Melodisk death kanske kan vara något med. Gillar Scar Symmetry skarpt! Deras Pitch Black Progress är lite av ett mästerverk skulle jag vilja påstå.

Många gillar Soilwork (från Helsingborg!), men jag tycker personligen de "sålt sig" och blivit rätt veka på senare tid tyvärr. A Predators Portrait är deras tredje skiva och är ett mellanting mellan deras äldre och nya stil.

 

Några andra band som jag älskar, men inte riktigt är säker på om jag vågar rekommendera till dig (:D) är:

Darkane (melodisk thrash/döds och Helsingborgs stolthet)

Meshuggah ("teknisk döds" ungefär och Sveriges stolthet)

Opeth (episk blandning av hård döds och aukustiskt plink med skönsång)

Cynic (jazzmetal typ, hann tyvärr bara släppa skivan Focus men den är ett mästerverk),

Defleshed (svensk supersnabb thrash/döds, tyvärr nu nedlagda)

Nile (bruuuuuutal DÖDS med Egypten-tema)

Theory in Practice (svenskar, rätt avancerad semimelodisk döds av något slag, tyvärr nu nedlagda)

Symphony X (progressiv symfonisk semi-powermetal)

Arch Enemy (svensk melodisk thrash)

Scarve (fransk småteknisk melodisk döds)

Death (legenderna inom teknisk melodisk döds, tyvärr nedlagda sedan några år pga skaparen Chuck Shuldiners för tidiga död i cancer - RIP Chuck!)

 

Sen måste jag ju nämna Testament som jag nyss såg i Malmö. De slog igenom ungefär samtidigt som Metallica och Megadeth när Bay Area Thrash var en stor era. De har gjort en sablarns massa plattor, mina två favoriter är Demonic och The Gathering, som råkar vara deras senaste (de har en ny på G som ska släppas närsomhelst).

 

Nu har ju säkert glömt en massa, självklart, men jag skulle tippa att du har att göra ett bra tag framöver nu :) Vill ha UTFÖRLIGA kommentarer på allt du provar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ibland lite svårt för att rekommendera metal till folk som inte kan nämna en massa band de gillar. Jag har själv blivit rätt mycket hårdare sista tiden nämligen och kan inte riktigt bedöma vad folk tycker är för brutalt :)

 

Två band som är lite åt Dimmu-hållet (dvs semi-black metal fast lite mesigare) som jag gillar, är Cradle of Filth och Naglfar. Prova skivan Nymphetamine av Cradle och Naglfars senaste platta, Harvest. Naglfar är svenskar för övrigt.

I den riktningen älskar jag Dark Funeral också men de är ett halvstort snäpp hårdare. Om du känner dig modig tycker jag du ska ge dem ett försök! :D Börja isåfall med deras senaste, Attera Totus Sanctus.

 

Lamb of Gods senaste skiva, Sacrament, är riktigt grym. Det är väldigt amerikansk metal, rätt melodisk Thrash skulle jag definiera dem som.

Machine Heads nya, The Blackening, är ungefär åt det hållet också och även den grymt bra.

 

Melodisk death kanske kan vara något med. Gillar Scar Symmetry skarpt! Deras Pitch Black Progress är lite av ett mästerverk skulle jag vilja påstå.

Många gillar Soilwork (från Helsingborg!), men jag tycker personligen de "sålt sig" och blivit rätt veka på senare tid tyvärr. A Predators Portrait är deras tredje skiva och är ett mellanting mellan deras äldre och nya stil.

 

Några andra band som jag älskar, men inte riktigt är säker på om jag vågar rekommendera till dig (:D) är:

Darkane (melodisk thrash/döds och Helsingborgs stolthet)

Meshuggah ("teknisk döds" ungefär och Sveriges stolthet)

Opeth (episk blandning av hård döds och aukustiskt plink med skönsång)

Cynic (jazzmetal typ, hann tyvärr bara släppa skivan Focus men den är ett mästerverk),

Defleshed (svensk supersnabb thrash/döds, tyvärr nu nedlagda)

Nile (bruuuuuutal DÖDS med Egypten-tema)

Theory in Practice (svenskar, rätt avancerad semimelodisk döds av något slag, tyvärr nu nedlagda)

Symphony X (progressiv symfonisk semi-powermetal)

Arch Enemy (svensk melodisk thrash)

Scarve (fransk småteknisk melodisk döds)

Death (legenderna inom teknisk melodisk döds, tyvärr nedlagda sedan några år pga skaparen Chuck Shuldiners för tidiga död i cancer - RIP Chuck!)

 

Sen måste jag ju nämna Testament som jag nyss såg i Malmö. De slog igenom ungefär samtidigt som Metallica och Megadeth när Bay Area Thrash var en stor era. De har gjort en sablarns massa plattor, mina två favoriter är Demonic och The Gathering, som råkar vara deras senaste (de har en ny på G som ska släppas närsomhelst).

 

Nu har ju säkert glömt en massa, självklart, men jag skulle tippa att du har att göra ett bra tag framöver nu :) Vill ha UTFÖRLIGA kommentarer på allt du provar.

Julbord redan i augusti!:lol: Jag ska försöka bearbeta och lyssna igenom dina rekommendationer och ska även kommentera så gott jag kan.;-) Är det lugnt om jag vidarbefodrar listan till killen som introducerade Dimmu Borgir i mitt liv? Han kan förmodligen hitta något han inte hört tidigare i din massiva och oerhört uppskattade lista.:-)

 

Ta o släng upp lite HU HHs vettja!!

Det ska jag göra, men då får det bli potter där jag vinner stora potter, förlorar stora potter eller trixar upp motståndaren på läktaren.:-P Orsaken till att jag inte postar "Vad tycker ni är bäst spel här?"-händer beror på att jag tycker att de situationerna knappt uppstått för mig på NL200 HU. Om du har lust kan jag gå igenom lite hur jag tänker när jag spelar HU, alltså att jag lägger upp olika exempel i händer där jag väljer vissa linjer eftersom jag tror att det är vinnande moves osv. Det kan bli som en liten som en saga "Kaffedopps HU-tankar" där jag då och då lägger upp en fortsättning på sagan som du och även andra får kommentera om ni har lust.

 

 

Ursäkta om det som är skrivet ovan är väldigt luddigt men har precis kommit hem från första skoldagen som var en riktig rivstart och känner mig lite småseg i huvudet.;-)

 

 

Här är "Kaffedopps HU-tankar, del 1" (om detta bara blir larvigt kan jag bara börja slänga upp lite HHs från och till där jag berättar lite hur jag tänker:-P):

 

Målet när jag spelar HU är att ta så mycket pengar av mina motståndare jag bara kan. För att lyckas med detta har jag börjat utveckla olika tekniker och linjer för att låta mina motståndare tro att de har hittat luckor och liknande i mitt spel som egentligen inte finns där.

 

 

Det mest klassiska exemplet på detta move gör jag med Ax samt random skräp. Det jag försöker få dem att tro är att när jag höjer från knapp och checkar bakom på Axx samt höjer deras bet eller betar in i dem om de checkar igen på turn så har jag träffat A.

 

Här är ett exempel då jag har upprepat samma mönster fast de gångerna har jag haft en träff på esset och nu utnyttjar hans "read" på mig.

 

EverestPoker Game #1963265734: Table Koror-0 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 15:30:40 - 2007/08/20

Seat 1: Jesus_Hawk ($333.80)

Seat 2: Kaffedopp ($284.80)

Kaffedopp posts the small blind of $1.00

Jesus_Hawk posts the big blind of $2.00

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to KaffedoppQueen of Clubs 8 of Spades

Kaffedopp raises to $6.00

Jesus_Hawk calls $4.00

*** FLOP *** Ace of Clubs10 of Spades3 of Spades

Jesus_Hawk checks

Kaffedopp checks

*** TURN *** Ace of Clubs10 of Spades3 of Spades4 of Hearts

Jesus_Hawk bets $12.00

Kaffedopp raises to $30.00

Jesus_Hawk folds

Uncalled bet of $18.00 returned to Kaffedopp

*** SHOW DOWN ***

Kaffedopp mucks

*** SUMMARY ***

Board: Ace of Clubs10 of Spades3 of Spades4 of Hearts ]

Kaffedopp collects $35.00

 

 

En liknande sak fast tvärtom händer också att jag försöker förvirra mina motståndare med. Saken jag då gör är att jag försöker få dem att tro att jag ALLTID betar ut på floppen med träffat A.

 

Här är ett exempel då jag tack vare tidigare movess gjort att min motståndare absolut inte kan sätta mig på ett ess.

EverestPoker Game #1895647640: Table Koror-0 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 23:19:15 - 2007/08/04

Seat 1: Kaffedopp ($466.00)

Seat 2: FinCon ($159.80)

FinCon posts the small blind of $1.00

Kaffedopp posts the big blind of $2.00

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to KaffedoppAce of Hearts 5 of Diamonds

FinCon calls $1.00

Kaffedopp raises to $6.00

FinCon calls $4.00

*** FLOP *** 6 of DiamondsAce of Spades8 of Hearts

Kaffedopp checks

FinCon checks

*** TURN *** 6 of DiamondsAce of Spades8 of Hearts5 of Clubs

Kaffedopp bets $8.00

FinCon calls $8.00

*** RIVER *** 6 of DiamondsAce of Spades8 of Hearts5 of ClubsQueen of Clubs

Kaffedopp bets $20.00

FinCon raises to $40.00

Kaffedopp raises to $85.00

FinCon raises to $145.80 and is all-in

Kaffedopp raises to $452.00 and is all-in

Uncalled bet of $306.20 returned to Kaffedopp

*** SHOW DOWN ***

Kaffedopp shows Ace of Hearts5 of Diamonds

FinCon shows King of SpadesKing of Diamonds

*** SUMMARY ***

Board: 6 of DiamondsAce of Spades8 of Hearts5 of ClubsQueen of Clubs

Kaffedopp collects $318.60

 

 

 

 

 

 

 

Nu ska jag iväg på handbollsträning, men som sagt är den här dagen håller jag mig borta från pokerborden. Kommentarer på ovanstående uppskattas (om det finns något att kommentera).:-)

 

Ha det fint!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska man säga?! Jävligt skoj att du rushar vidare :-)

 

Själv rushar jag inte så mycke men det går stadigt uppåt. Tyvärr så leker min turneringslycka oxå kurragömma och de 4 senaste jag har lirat har jag blivit 3-outad ut ur 2 och 5-outad ut ur de andra 2. Turneringar kan man helt klart klara sig utan :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle jag ha något emot att du skickar listan vidare? :D

 

Ett band som jag var lite klantig att glömma är Dark Tranquility. De har satt Göteborg på världens metalkarta tillsammans med In Flames (sellouts!). Deras två senaste heter Character och Fiction. Extremt melodiskt stundtals men ändå lagom hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väl inte sån koll som Metaddict utan lyssnar ibland på lite metal som jag gilla när jag var yngre och tycker att man även ska lyssna på ett av de mest stilbildande banden som fanns i Blackmetalgengren (stavas det så?) som många av dagens band är inspirerade av och det är såklart BATHORY och deras plattor från 80-talet. Dom var praktiskt taget först tillsammans med Venom. Vad gillar Metaddict dem förresten?

 

Tyvärr så gick personen bakom Bathory bort för några år sedan vid en ålder av 38.

 

http://www.myspace.com/bathoryofficial

 

 

 

 

 

http://www.metal-archives.com/band.php?id=184

 

för övrigt en bra sida när man letar hårdrock!

 

 

Måste oxå vilja att du lyssnar på dom här. Efter deras splittring så spelade jag i samma band som en av gitarristerna i slutet av 80-talet. Dom är grymma!

 

http://www.myspace.com/theofficialobscurity

 

Hoppas du inte tar illa upp av allt musiksnack i en pokerdagbok, men tror inte du gör det faktiskt8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...