Gå till innehåll

Recommended Posts

Plockar upp :Ah::Ac: på sb. Jag har ca 140$ och Fi täcker mig. Efter en halvtimme har han spelat solid poker.

 

UTG folds

Fi raises to 3,5$

CO folds

Button folds

Hero raises to 12,5$

BB folds

Fi calls 9$

 

Pot 26$

Flop :6s::9c::Ts:

 

Hero bets 20$

Fi raises to 40$

Hero calls 20$

 

Här väljer jag att syna på grund av min read(rätt eller fel). Ofta 3betar jag AI rakt av här, men här väljer jag dock att bara syna. Fold känns alldeles för vekt i min mening även om det givetvis är ett alternativ.

 

Turn blankar, jag checkar varpå Fi går All-in med en dryg potbet på ca 90$.

 

Syn eller lägg? Någon som förespråkar något av de andra två alternativen på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många drag och överpar som han kan spela så här.

Minraisen på flopp tyder inte på att han är en bra spelare tycker jag.

 

Med detta i tanken synar jag men jag gör det med hjärtat i halsgropen. Tycker också att om du synar minraisen på flopp så måste du syna när en brick faller på turn.

 

(Eftersom det oftast är badbeat här har han säkert floppat ett monster...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som spelat syn 7 dagar i veckan, slår JJ, QQ, KK (som ej spelar aggressivt pre visserligen) + alla drag + alla bluffar+ alla tomtar med 55 å dylikt :P

 

På den floppen hade jag nog hoppats min hand va bra å tryckt tillbaka dock, kan finnas skrämselkort som skrämmer iväg de som har sämre hand på turn eller sätter något drag som de foldar emot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I efterhand känns det som att de va en självklar 3bet, nu valde jag istället att checkfolda turn. Kanske vekt, kanske inte. Flopbeslutet va de ja egentligen undrade mest över, om det kan vara rätt att ta synen där.

 

VA??? du anser att det är en självklar 3bet flopp i efterhand, men väljer att checkfolda turn på blankkort?? Då är du ju helt fel ute på alla sätt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan tyckas så, men känslan av att vara vek i kombination med att han kändes mycket starkare efter hans turnagerande(miniraise inte så stark-potbet AI, ganska så stark) gjorde att jag folda.

 

Tycker du inte att man ska kunna ändra sin inställning till en Fiendes hand över olika gator?

 

Dessutom menar jag inte med i eftehand 5 sek senare;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...