Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har rätt nyligen satt mig, inga reads.

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Monday, June 25, 2007 8:21:37 AM

Britta 34 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Isaac (245.45)

Plats 2: Fantommen (59.95)

Plats 3: Delereyus (93.15)

Plats 4: Djsamhall (114.25)

Plats 5: HERO (447.75)

Isaac lägg LM 1.00

Fantommen lägg SM 2.00

** Giv **

Isaac [N/A, N/A]

Fantommen [N/A, N/A]

Delereyus [N/A, N/A]

Djsamhall [N/A, N/A]

HERO [E:spade:, Kn:diamond:]

*** Bet Runda 1 ***

Delereyus Höj till 6.00

Djsamhall Lägg

HERO Syna 6.00

Isaac Lägg

Fantommen Lägg

*** Flop(Board): *** : [E:diamond:, 6:club:, 3:diamond:]

*** Bet Runda 2 ***

Delereyus Satsa 10.00

HERO Syna 10.00

*** Turn(Board): *** : [E:diamond:, 6:club:, 3:diamond:, 10:spade:]

*** Bet Runda 3 ***

Delereyus Satsa 15.00

HERO Syna 15.00

*** River(Board): *** : [E:diamond:, 6:club:, 3:diamond:, 10:spade:, E:club:]

*** Bet Runda 4 ***

Delereyus All-in 62.15

HERO ?

Fi är dock som ni ser shortstackad vilket kanske underlättar beslutet. Handen känns dock inte bekväm nånstans och jag vet inte vilken linje som är bäst här... Är det en nobrainersyn och ta betalt av usla ess eller är det lägg då jag sällan är uppe mot en sämre hand? Hur hade vi gjort om han haft större stack? Är det en bisarr överanalys? :-) Tacksam för input.

Postad

Det här är en så kallad ultrablixtsyn. Visst kan han ha dig slagen, men hans HD är bredare än Michael Moores skinkor.

Edit: Det hjälper visst om man läser HH ordentligt innan man kommenterar. Det var visst han som höjde preflop så det begränsar ju hans HD en aning, men det är fortfarande en blixtsyn (utan read självklart).

Postad
Det här är en så kallad ultrablixtsyn. Visst kan han ha dig slagen, men hans HD är bredare än Michael Moores skinkor.

Edit: Det hjälper visst om man läser HH ordentligt innan man kommenterar. Det var visst han som höjde preflop så det begränsar ju hans HD en aning, men det är fortfarande en blixtsyn (utan read självklart).

Varför är hans HD så bred? Spelar folk så illa på SvS?

Jag har själv spontant svårt att se vad han skulle kunna ha som vi leder mot efter att han skjutit tre tunnor trots ess på brädan. Möjligen ett sprucket drag, men det kostar ju en del att ta reda på det.

Men jag spelar alltså inte på SvS. Man kanske borde...

Postad

Bättre att 3 betta än att syna iaf med AJ, fold finns ju också om man ogillar spelet... Blir så himla svårspelat postflop med syn eftersom man antingen kommer missa (man förlorar en liten pott) eller träffa (man vinner en liten/medelpott eller förlorar en bamsepott). Om man 3 bettar så tar man initiativet och om motståndaren också har ett ess och båda fizzlar (sannolikt) kommer man nästan alltid vinna potten ändå... Enda gången jag gillar syn pre är om det är en riktigt bamse-LAGfisk som gillar att spewa av pengar postflop om man bara sitter och synar ner med TP.