Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har precis satt mig vid bordet och plockar upp JJ första handen i BB.

Table "Wimbat" Seat 5 is the button.

Seat 1: HERO ($500 in chips)

Seat 2: kakadu ($498 in chips)

Seat 3: EirikJM ($551.30 in chips)

Seat 4: Thet9nup ($125.36 in chips)

Seat 5: AA88dk ($437 in chips)

Seat 6: 1hank1 ($236.85 in chips)

1hank1: posts small blind $2

HERO: posts big blind $5

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO Jack of DiamondsJack of Clubs

kakadu: calls $5

EirikJM: folds

Thet9nup: calls $5

AA88dk: folds

1hank1: calls $3

HERO: raises to $28

kakadu: calls $23

Thet9nup: folds

1hank1: folds

----- FLOP ----- 4 of Hearts7 of Spades5 of Spades

HERO: bets $55

kakadu: raises to $155

HERO: ?

Fi är en semi-tajt multitablare ifrån Sverige, han är kapabel att göra en hel del moves. Stackdjupen är i princip samma som ni ser, 100BB.

Tyvärr har jag inte hans stats på den här datorn då jag inte är hemma just nu.

Det finns som jag ser det ganska många alternativ i den här handen...

1. Syna och pusha turn om det blankar dvs inget spader/stegkort. Dock är det rätt så läskigt om A landar på turn, då vet jag inte riktigt hur man ska reagera.

Om vi tar denna linje, hur spelar vi om ett överkort landar, påverkar det oss?

2. Syna och check-folda om flushen lägger sig(?).

3 . Re-raisa postflop AI, dock måste vi vara relativt säkra på att han är på draget och inte har setat. Re-raisa något annat än AI finns väl inte?

4. Folda, känns kanske lite vekt?

Jag utesluter att han har AA-QQ, han skulle aldrig våga spela de händerna så med yttliggare 2 spelare efter sig + mig i BB, där hade han re-raisat mig, 100% på det, han är alldeles för försiktig för att göra ett så pass "farligt" spel.

Postad

Känns väl som om flushdrawet med två överkort eller set är det troligaste här eftersom han kallsynar din raise PF. Känns inte som en grinder synar din raise med onegappers(?). Om han har settat är du ganska död och har han AQ i spader så är det ganska 50/50 antar jag. Sen har vi delen av hans HD som är en totlabluff antar jag. Att syna för att pusha en bra turn känns väl bra men överkort är ju allt annat än bra för dig. Sytegen behöver du nog inte tänka för mkt på tror jag.

Postad

Dom här situationerna är bland de svåraste tycker jag.

För dom här flopparna och hans raise ger inte så mycket information om hans hand egentligen, mycket är upp till din read av han som spelare.

Han kan sitta på kombodrag som gör att ni i princip är 50/50 eller så är du settad.

Jag gillar nog att se hitta synen och köra ditt planerade turnspel, dock så tappar du momentum samt taktpinnen och han kan bluffa bort dig med sitt drag.

svår och intressant fråga.!

Postad
Känns väl som om flushdrawet med två överkort eller set är det troligaste här eftersom han kallsynar din raise PF. Känns inte som en grinder synar din raise med onegappers(?). Om han har settat är du ganska död och har han AQ i spader så är det ganska 50/50 antar jag. Sen har vi delen av hans HD som är en totlabluff antar jag. Att syna för att pusha en bra turn känns väl bra men överkort är ju allt annat än bra för dig. Sytegen behöver du nog inte tänka för mkt på tror jag.

Nej, tror inte heller att han har synat mig med suitedgaps.

Postad

Ganska lätt fold mot en semitight grinder.

Är du uppe mot en LAG som gillar att göra moves kan linjen syn / CRAI på blank turn vara ok då brädan är fullkomligt vidrig för överpar, och det vet FI.

Problemet med att syna och sedan checka turn är att FI kommer checka bakom en stor majoritet av gångerna om han har ett drag och det är långt ifrån optimalt. Kanske en blockbet på turn är bättre?

Re-raisa AI på floppen känns ganska kallt imo då du KOMMER få syn av allt utom totalbluffen. Hur som helst är handen väldigt svårspelad, och därför är nog fold generellt sett den bästa linjen.

Du vill ha lätta beslut och sätta motståndaren på de svåra.

Postad

Här måste man ha lite read, hur mycket av händerna höjer han. Är han över 12% så pushar jag för som dem flesta 12% brukar dem slå upp alla par även utg. Jag tror du kommer ofta se flush draw, 76 ibland 45 (som slår dig ifs) och sällan set och färdig stege.

Svårt att komentera en hand utan några som helst stats.

edit: kännde igen den här snubben tror jag om det här är crypto? Han kan göra helt idiotiska moves så jag pushar nog mot han, finns för många turn som jag måste lägga kanske bästa handen i fall han har något som 76 då kan han representera flush ifall den kommer.

Postad

Inte min nivå men bör man inte titta lite även på sin egen image. Vad kan han ha för bild av dig, hur ser dina stats ut. På denna nivå bör man ju kunna räkna med fler spel mot spelaren speciellt med en bräda som den här.

Vad jag själv skulle göra vetifan, syna och omvärdera turn kanske...om jag har en image som tight och utan moves så skulle jag dock folda.

Postad

Hector, stämmer det är på crypto.

Min image är väl lite halv TAG, jag har dock en förmåga att slå upp rätt så många limpade potter ifrån blindsen med en hel del händer.