tobas Postad 24 Juni , 2007 Rapport Postad 24 Juni , 2007 Fi är en mycket aggro spelare, har spelat mot han i 2h när denna hand kommer upp. Har sett han raise med diverse händer och till 90% con.betat på floppen. Hur ser linjen ut på turn, standard? Checka till showdown? Vad gör jag vid ett eventuellt omslag? ***** Hand History for Game 6089918877 ***** $100 USD NL Texas Hold'em - Saturday, June 23, 21:01:27 ET 2007 Table Table 126959 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 6 Seat 5: DrFeel1nfine ( $153.35 USD ) Seat 3: lif_star ( $294.40 USD ) Seat 1: Just_a_hunch ( $100 USD ) Seat 6: The_Ply ( $155.25 USD ) Seat 4: Kycklingsallad ( $103.30 USD ) Seat 2: Usher872k ( $0 USD ) DrFeel1nfine posts small blind [$0.50 USD]. The_Ply posts big blind [$1 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to lif_star [ Ks Qd ] Just_a_hunch folds lif_star raises [$4 USD] Usher872k has joined the table. Kycklingsallad folds DrFeel1nfine raises [$9 USD] The_Ply folds lif_star calls [$5 USD] ** Dealing Flop ** [ 4c, 2s, Qh ] DrFeel1nfine bets [$16 USD] lif_star calls [$16 USD] ** Dealing Turn ** [ 5h ] DrFeel1nfine checks lif_star bets [$30 USD] Citera
Applefish Postad 24 Juni , 2007 Rapport Postad 24 Juni , 2007 Tycker det ser bra ut. Hans raise preflop var ju lite skum faktiskt.. Citera
mgps Postad 24 Juni , 2007 Rapport Postad 24 Juni , 2007 checka turn så aknske han bluffar river. Citera
strater Postad 24 Juni , 2007 Rapport Postad 24 Juni , 2007 hade också checkat turn, tycker av erfarenhet folk som inte kan re-raisa pre ordentligt är tomtar och har typ alltid monster/skit kan väl va ak iofs men då kanske han bluffar river. Du säger han är aggro dock såså... Problemet med betten på turn är ju att du måste folda om han trycker in (eller försöka klura ut om han bluffar), medans du ändå får en fin pot genom att checka. Men, reraisar han pre med all skit och synar sen med all skit så går det väl, annars check och syn/bet på river som nån sa Citera
-PK- Postad 24 Juni , 2007 Rapport Postad 24 Juni , 2007 Problemet med betten på turn är ju att du måste folda om han trycker in Mot en passiv spelare ja, men mot denna typen av spelare så bettar man inte turn ifall man tänkt vika mot ett omslag. Citera
ojjagsyna Postad 24 Juni , 2007 Rapport Postad 24 Juni , 2007 Jag föredrar en check följt av en syn/bet på river som förhoppningsvis är A-fri. Jag synar inte en checkraise här såvida Fi inte är riktigt riktigt vild. Citera
tobas Postad 24 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2007 Check verkar vara det vinnande konceptet på turn som det ser ut, om jag checkar turn hur mkt kan jag då syna på river vid en eventuell bet?? Citera
strater Postad 24 Juni , 2007 Rapport Postad 24 Juni , 2007 Check verkar vara det vinnande konceptet på turn som det ser ut, om jag checkar turn hur mkt kan jag då syna på river vid en eventuell bet?? typ allt om du tänkte betta för value på turn så kan du aldrig folda för bet på river. sålänge inge crazy bet, då får du väl fundera Citera
Recommended Posts