Gå till innehåll

Recommended Posts

** Game ID 1458432471 starting - 2007-06-23 18:14:45

** Frozen Over [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- ParaDogs sitting in seat 1 with $109.15 [Dealer]

- toffe166 sitting in seat 2 with $85.63

- Lantz82 sitting in seat 3 with $170.00

- Ribatroz sitting in seat 4 with $126.75

- Zografito sitting in seat 5 with $149.01

- magjan sitting in seat 6 with $61.82

 

toffe166 posted the small blind - $0.50

Lantz82 posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Lantz82: Ace of Clubs, King of Clubs

Ribatroz folded

Zografito folded

magjan called - $1.00

ParaDogs called - $1.00

toffe166 called - $1.00

Lantz82 bet - $5.00

magjan called - $5.00

ParaDogs folded

toffe166 called - $5.00

 

** Dealing the flop: 5 of Spades, 9 of Clubs, 4 of Clubs

toffe166 checked

Lantz82 bet - $12.00

magjan called - $12.00

toffe166 folded

 

** Dealing the turn: Jack of Diamonds

Lantz82 bet - $45.00

magjan went all-in - $44.82

 

** Dealing the river: 8 of Diamonds

Lantz82 shows: Ace of Clubs, King of Clubs

magjan shows: 5 of Diamonds, 5 of Hearts

magjan wins $126.64 from the main pot

 

Borde jag sakta ner på turn eller är detta spel standard? Känns som att han viker rätt mycket här? Synar han så har man ju ändå en del outs. set va ju egentligen värsta scenario här. Alternativa linjer i detta läge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker som tidigare inlägg att du kan höja aningen mer pre-flop. Jag hade spelat handen ungefär likadant då du har nöt-draget, dessutom kan han folda om han har en svagare hand. Synar han har du oftast inte A,K som levande kort. Tycker faktiskt om ditt spel, jag hade själv gått samma linje i detta läget.

 

Sen skriker ju limp-callen pre-flop pp. Tycker han spelar, även om det nu gav utdelning, riktigt uselt. Ingen aggression någonstans och du får chansen till ett extra kort för färgdraget.

 

ul, wp skulle jag säga..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm, tycker inte hans flop-spel va så jäkla illa egentligen, han sitter på pos, brädan är jäkligt, beror ju lite på hur tight han tror du är. Kan nog mycket väl va EV+ att endast syna där för honom (låta andra träffa/bluffa igen/känna sig säker). Gäller ju bara att undvika klöver :P

 

Inte sådär jätteförtjust i turn-ställen, men svårt att göra så mycket annat, luktar så ofta bluff/drag tycker jag. Beroende på fi så kan nog check-syn va rätt där, om han nu kommer syna med par. Han kan ju också sitta med drag och checka bakom å ak lär räcka i showdown

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Ingen aggression någonstans och du får chansen till ett extra kort för färgdraget...

 

Om man sitter med set i position på en helaggressiv spelare så finns det väl

ingen anledning att spela spela aggressivt på floppen? Att syna höjarens troliga cbett på

floppen och sen visa aggresivitet på turn, om inte färgen lägger sig då man kan

växla ner. I denna hand spelade turn sig själv för FI ju.

 

CBetten på floppen är jag helt överens med - visa att man vill spela handen. Turn

skulle nog jag ha lugnat ner mig. checkat/synat beroende på pottodds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen skriker ju limp-callen pre-flop pp. Tycker han spelar, även om det nu gav utdelning, riktigt uselt. Ingen aggression någonstans och du får chansen till ett extra kort för färgdraget.

 

jag skulle vilja säga att han kör ett standard set spel. det finns ett drag ute, dvs klöverdraget och att HERO nu skulle ha klöverdraget är inte specielt troligt och det är deffenitivt ett EV+ spel mot en FI.

 

ingen aggression? varför i helvete ska han vara aggresiv i denna potten när HERO gör hela jobbet åt honom? om han hadde höjjt på floppen med en så här kall bräda skulle han få alla händer utom möjligen överpar och färdrag att folda, nu ger han HERO en chans till att bluffa.

 

 

Jag checkar turn och hoppas på en billig river.

 

håller med, du har outs och kommer endast få syn av en bättre hand. och dom gångerna du inte får syn, har du antagligen bästa handen.

 

jag säger inte att ditt spel är dåligt, jag vet igentligen inte.. men jag hadde nog checkat turn och synat om jag fick tillräckligt bra potodds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ifall vi båda hade haft fulla inköp så hade jag nog följt den linjen också checkat och synat om bettet inte är för stort. Eftersom att han har ett pottbet kvar så kände jag att jag hellre ställer med många outs än blir pushad ur handen när han mycket väl kan ha luft. Sen om det är rätt eller fel det är det vi diskuterar :-D det var så jag tänkte iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höja 6 eller 7 $ pre hade ju varit bättre, även om det finns risk att 55 synar ändå om en fisk håller i handen.

 

Checka på turn eller pusha... Hmm... Inget av spelen är väl fel egentligen. Beror ju lite på om han är tight och brukar vika mkt, vilket skulle gynna en push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker han spelar, även om det nu gav utdelning, riktigt uselt. Ingen aggression någonstans och du får chansen till ett extra kort för färgdraget.

 

Tycker jag inte. Han sitter i position och kommer garanterat att ställa på blank turn om inte vår hjälte betar. Jag tycker båda spelar handen ok. Hjälten kan ju inte gärna checka till fi och riskera ett ställ iom att han (fi) är short.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle vilja säga att han kör ett standard set spel. det finns ett drag ute, dvs klöverdraget och att HERO nu skulle ha klöverdraget är inte specielt troligt och det är deffenitivt ett EV+ spel mot en FI.

 

ingen aggression? varför i helvete ska han vara aggresiv i denna potten när HERO gör hela jobbet åt honom? om han hadde höjjt på floppen med en så här kall bräda skulle han få alla händer utom möjligen överpar och färdrag att folda, nu ger han HERO en chans till att bluffa.

 

 

Jag ger med delvis med mig. Att påstå att det är ett standard set-spel stämmer, men jag tycker spelet pre är dåligt, men mest för att jag aldrig limpar själv.

 

Men jag tycker du tänker aningen fel på floppen, då man (enligt min mening) måste utgå från att hero faktiskt kan ha överpar. Vad jag menar är att det kan finnas en del kort på turn som dödar all framtida action om så är fallet. Klöver, förmodligen Ess kan vara katastrofala kort. Jag skulle även vilja påstå att många med AKk skulle calla en rätt store höjning här.

Skulle han höja floppen skulle han ofta få betalt, speciellt på den nämna nivån. Samtidigt finns det tillfällen då man bara slowar, t.ex om måtståndaren är väldigt aggressiv och ofta spelar bort sig i potterna.

 

Att spela aggressivt är EV+ ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...