Gå till innehåll

NL 5/10 KK med A på flop.


Recommended Posts

Har precis satt mig vid bordet så jag vet ingenting om spelarna.

 

Hur gör ni i dessa lägen? Enkelt lägg?

 

***** Hand History for Game 6083785150 *****

$1,000 USD NL Texas Hold'em - Thursday, June 21, 18:31:21 ET 2007

Table Table 126318 (No DP) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: khiem_nguyen ( $993 USD )

Seat 2: Kerre1 ( $926.75 USD )

Seat 5: yhxking ( $767 USD )

Seat 6: wizzz888 ( $2,286.49 USD )

Seat 3: FXS86 ( $160 USD )

Seat 4: MormorAce ( $990 USD )

MormorAce posts small blind [$5 USD].

yhxking posts big blind [$10 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to MormorAce [ Kd Kh ]

wizzz888 raises [$30 USD]

khiem_nguyen folds

Kerre1 calls [$30 USD]

FXS86 folds

MormorAce raises [$125 USD]

yhxking folds

wizzz888 calls [$100 USD]

Kerre1 folds

** Dealing Flop ** [ Jc, As, 2s ]

MormorAce bets [$245 USD]

wizzz888 raises [$510 USD]

 

????????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, så länge du inte kan sätta spelaren på en handrange utöver det vanliga så är det nog fold som gäller. Du vet inte hur många händer han höjer och synar trebet med utg så om vi förutsätter att han är tight så är det väl bara QQ du slår, du är slagen av AK, JJ och AA så jag hade foldat här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkel fold. Även om du tror att han bluffar är det bara att acceptera att han bluffade vid rätt tillfälle.

 

Eftersom du är ur position ser jag inget alternativ till att beta ut om din motståndare inte är väldigt passiv. Mot en passiv kan man checka ut den och tom få ut ett litet bett nån stans på vägen. Inget jag tror på här dock. Fel nivå helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det här är ju en flopp som man inte vill se med KK. Jag tycker att man ska försöka bromsa upp och hålla nere potten, dels gör du bara om handen till bluff när du bettar ut så mycket. Dessutom ger du motståndaren chansen att bluffa ut dig om han har färgdraget. Det är ju inget drömläge att hamna all in med KK på den här floppen.

 

Stirra dig inte blind på att du har näst bästa handen preflop, tycker du överspelar dina KK lite på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att se att FI skulle ha AK här, känns som stål eller semitom.

Beroende på hur du ses av motståndaren kan det ibland vara bättre att slänga ut ett bet i ~$180 size klassen på flop för att kunna reppa träff bättre.

För honom antar jag att ett A på floppen kan tyckas döda några av dina 3bet händer från denna position, speciellt mot UTG raise, så han kan testa på en billig dryg minraise.

 

Som spelat i denna handen blir det dock för dyrt att fortsätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok!

 

Utveckla gärna lite, hurmkt skulle du betat och varför?

 

Jag har sett attt du kan sånt här punken. ;-)

Hehe, vet inte om jag är någon expert men men:-)

 

Nu trodde jag förvisso att du bettade pott på flopp då jag missade att det var en som stoppade in $30 preflop för att sedan folda men endå, faktum kvarstår att jag tycker det är lite för stort och när det ligger ett A ute kan du kanske t.om. betta ännu mindre. OM jag hade bettat den här floppen så hade jag sizat mitt bet någonstans runt $170-180 men jag tycker definitivt inte det är fel att checka den då du är WA/WB i princip alltid här.

 

Som spelat så viker jag nog här då han nog inte bluffraisar den här floppen jätteofta men som sagt, ett $180 bet får förmodligen samma effekt som ett större bet. När det inte är trebettat pre kan du betta närmare pott men i trebettade potter behövs det oftast inte då du redan visat så mycket styrka pre och inte på samma sätt behöver oroa dig för att straffa drag etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...