Gå till innehåll

Buddhagbg lirar 4 bord nl100


Buddhagbg

Recommended Posts

Buddhagbg lirar 4 bord nl100 fullring, filmen e ca 15min lång...

 

Jag e inte så erfaren på cashgame så överös mig med kritik...

Hinner väl tyvärr inte hända så extremt mycke på bara en kvart (ska man kanske pausa och bara spela in händer man tänker spela när man kör fullring... kan ju gå ett tag mellan do intressanta situationerna annars?)

 

http://www.megaupload.com/?d=MOJW82IV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg filmen för ett bra tag (relativt) sedan - jag blev påmind om varför jag inte spelar FR, verkar tråkigt. Vad har du för stats 12/8/0.5? De flesta spelare såg passiva ut.

 

Jaja, bara en kommentar du dubblar upp mot en snubbe som min-bet öppnar med KJ och stackar av på K hög flopp när du har AA, eller något liknande. I slutet av filmen miniraisar samma person igen och du kastar en helt ok hand ... whats up with that?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg filmen för ett bra tag (relativt) sedan - jag blev påmind om varför jag inte spelar FR, verkar tråkigt. Vad har du för stats 12/8/0.5? De flesta spelare såg passiva ut.

 

Jaja, bara en kommentar du dubblar upp mot en snubbe som min-bet öppnar med KJ och stackar av på K hög flopp när du har AA, eller något liknande. I slutet av filmen miniraisar samma person igen och du kastar en helt ok hand ... whats up with that?

 

mina stats e 12.6/12.6/0.9, Borde jag öppna upp mer? höja fler händer preflop?

 

ang. handen i slutet av filmen så foldar jag nog mest för att jag håller på å kommenterar en annan hand samtidigt. Men vad ska jag göra där egentligen?

 

Jag sitter med AJo på knappen och har en limpare och en miniraise före mig.. Han som miniraisar har gjort det tidigare med KJo och har 53/50/0.9 i stats så han kan ju ha vad som helst....

Limparen är en stabil spelare antagligen med ett pocketpar eller SC

jag har blindarna kvar som fortfarande ska snacka efter mig...

Borde jag höja upp till 3-4 ggr hans miniraise och hoppas att blindarna och limparen foldar?

Vad gör jag när jag missar floppen sen?

Betar jag halvpot så kommer han antagligen syna utan träff bara han gillar sin hand hyffsat

Han är aggressiv efter floppen också och potten är ju rätt så stor redan om jag reraisar preflop.

Jag tycker jag hittar en hel del argument som talar för att jag ska folda den handen preflop faktiskt... mest beroende på mina usla postflopkunskaper

Dock träffar jag floppen får jag nog ganska bra betalt av honom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du lägger upp en video, det gillas. Tänker ge lite kommentarer på en del händer som jag tycker är intressanta.

AA. Blixtsyn, ingen anledning att vara rädd. Har han KK eller set så får du betala av, men du leder så sjukt många gånger.

 

06.04. AJ. När ingen visar styrka och två stycken har limpat så bör du nog höja en så pass stark hand som AJ från knappen. Tryck upp till ungefär $6.

 

06:30 KQ. Inte jättefel att bara compleata ur SB med denna hand men i detta läget så skulle jag nog föredra en raise för att ta potten nu eller isolera mig. Killarna som limpar innan visar ingen styrka så då straffar vi dom. Vi får ett enklare besult om vi höjer och träffar, än om vi synar och träffar.

 

07.11 AJ. Här kan vi dock folda AJ utan dåligt samvete. Är man mer åt LAG-hållet så trebeta många, men jag tycker att fold är ganska bra eftersom spelaren som höjer har väldigt lite i marker.

 

07.18 QJs. I sitter i CO med en spelbar hand och killen innan har minihöjt. Eftersom han är shortstack så är det inte jätteattraktivt att trebeta just honom, men en syn och spela i position tycker jag om. Hade han haft en större stack så trebetar jag honom där.

 

11.12 QJ Kan inte säga att det är fel att vika QJ i det läget om man har den spelstil som du har, men att höja först in i hyfsat sen position med den handen kan vara bra för variationen.

 

 

I allmänhet så har du bra diciplin vilket är en grym egenskap, men jag tycker du ska öppna upp dig lite mer. Sedan är jag inte heltok, men jag tänker skälla lite för att du köper in dig med halvt inköp. Tror du tjänar mer på att gå ner på NL50 och spela fullt inköp istället för så som du har nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...