Gå till innehåll

SvS NL FR 0.5/1 - när blir detta fiskspel


Recommended Posts

Jag har funderat över en hand som jag spelade för nån vecka sedan och när varianter på den - med höjningar pre-flop - blir fiskspel.

 

 

--------------------------

Handen så ut så här:

 

FR, alla tre som synar före mig inklusive mig har djupa =200BB stackar. Jag sitter på BB med 28 och checkar.

Flop kommer J82 - dvs jag träffar tvåparet. Jag bettar typ 2/3 pott och får två syner. Turn kommer.....en till 8:a. Dvs Bingo. Jag fortsätter betta och får en syn. River kompletterar FI:s nötfärg och han ställer på min riverbet och blir halvt vansinning när han ser min kåk på 82...:mrgreen:

 

-------------------------

 

So far so good.

 

Frågan är nu: Är det försvarbart att syna med 82 om det hade bettats till 3BB preflop, dvs komplettera 2BB i en 10BB stor pott preflop. Jag tycker att svaret är ja med tanke på dom djupa stackarna.

 

Om det nu hålls med - vart går gränsen? 5BB? 10BB?

 

Clueless

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2bb i en 10bb med 28? hmm, nej, det tycker jag inte, är en totalt värdelös hand och även om man ofta tror sig kunna spela ut dom andra så ska det till sånna konstiga floppar för att man ska få pengar och kommer ju typ aldrig va någon jättefavorit... Finns för mycket negativa odds imo :P flopp kommer 368 och du slaskar med mot hans 99 etc etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...