Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har precis kommit till bordet, tror t o m att det var första handen. Aldrig sett fi innan. Först en hand som utspelade sig innan den jag vill diskutera:

Ultimate Bet No-Limit Hold'em, $2 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

UTG ($255.85)

MP ($217.95)

Button ($201.55)

SB ($184.90)

Hero ($200)

Preflop: Hero is BB with 3club.gif, 4club.gif.

2 folds, Button raises to $7, 1 fold, Hero calls $5.

Flop: ($15) 8diamond.gif, 2club.gif, 4heart.gif(2 players)

Hero checks, Button checks.

Turn: ($15) Aclub.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $15, Hero raises to $40, Button calls $25.

River: ($95) 5club.gif(2 players)

Hero bets $153 (All-In), Button calls $153.

Final Pot: $401

Hade precis tagit två sura hits på andra bord och var lite gruffy. Kan passa på att diskutera den också - är det bättre att syna turn eller donka ut? Som spelat känns inte katastrofalt uselt mtp alla outs jag förmodligen har, men nånting säger mig att det finns bättre linjer. Enlighten me!

Han synade med AK - en rätt sjuk syn tycker jag, särskilt som han inte vet nåt om mig heller. Ovanstående hand är i princip allt jag vet förutom att fi under följande händer verkar rätt aggro. Ser inga stora showdowns.

Med den handen i bagaget, fortf utan fler reads, en kvart senare:

Ultimate Bet No-Limit Hold'em, $2 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

UTG ($247.85)

MP ($81.45)

CO ($214.95)

Button ($309.25)

SB ($194.40)

Hero ($392)

Preflop: Hero is BB with Kheart.gif, Aheart.gif.

3 folds, Button raises to $7, 1 fold, Hero raises to $22, Button calls $15.

Flop: ($45) Jdiamond.gif, 3spade.gif, Aspade.gif(2 players)

Hero bets $40, Button raises to $165, Hero ?

Är detta en total no-brainer där man bara shovar in degen? Hur ofta bör man checka en sån här flopp med AK (i syfte att raisa flopp eller blank turn), om nånsin? I detta läge cbettar jag inte alltid händer som KK och QQ (dvs checksynar/foldar beroende på fi) (vilket fi inte vet, men om man förutsätter att han gjort det).

Postad

hand1, ja, syn på turn alla dagar, känns ovärt att höja en såpass smygig hand och riskera få all-in mot sig eller syn med alla ess. Och tja, hans syn med ak är väl kanske inte sådär jättebra, beror ju lite på vad du hade gjort om du nu inte träffat river (ändå bluffat?)

hand2, inte vidare kul, hade nog själv bara check-synat å låtit han bluffa med den handen, tycker själv det är det ultimata i ett sådant läge. Som det är nu vettetusan, känns lite halv-dumt om han höjer sådär med JJ, 33, AJ, AA men absolut inte uteslutet. Jobbigt utan read, är han galning så hade ja bara ställt men som det är nu mhmm. Ställa tycker ja dock är sämst, finns en klar chans att han är på bluff (inräknat AQ), och är han ej det så har han dig slagen och kommer syna (möjligtvis split),. Gå på din känsla :P