Gå till innehåll

The Richest Man in Babylon


Ryssen

Recommended Posts

Hallå där pf:are

 

Tänkte tipsa om en bok jag nyligen läst. Den handlar egentligen inte om poker i sig, så lite risk att detta kan vara offtopic. Men den handlar i grund och botten om moneymanagement.

 

Min bror, som tipsade mig om denna bok, har läst hur många sådana böcker som helst, och det har skapat honom framgång (han är ej pokerspelare). Denna var i särklass den bästa, och de hade allt de andra böckerna han läste, tillsammans.

 

När jag började läsa den, eftersom jag är pokerspelare, började jag associera allt jag läste till poker, och nu när jag själv börjar få bättre moneymanagement tror jag det kan hjälpa mig väldigt mycket, inte bara inom pokern, men alla aspekter i livet. Grymt motiverad har jag blivit att följa bokens lagar. Boken är skriven på 20-30-talet av George S. Clason.

 

Som tilteln beskriver, handlar boken om diverse män i antikens Babylon, och vad de gjorde för att tjäna pengar, och främst av allt att behålla dem och få de att öka. Som nog alla vet var Babylon en av världens rikaste städer på den tiden.

 

Jag tror stenhårt att den kan hjälpa allt från nybörjaren till den mest meriterade pokerhajen att tänka på ett mer lönsamt sätt. Ett riktigt hett tips.

 

Jag beställde från: http://www.amazon.co.uk/Richest-Man-Babylon-George-Clason/dp/0451205367/sr=8-1/qid=1172509013/ref=pd_ka_1/203-1674352-8675969?ie=UTF8&s=books

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför öppnade jag den här tråden.. må ni dö... som om jag inte redan har 20 böcker i waiting listen som jag har dåligt samvete för.. tack.

 

Mycket att läsa... ? ;-) Skit i de andra, du behöver bara denna.

 

Tack för tipset, finns den översatt till svenska?

 

vet ej.. går väl att googla runt på det kanske

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boken är nu beställd. Det fanns många olika versioner att välja mellan. Jag tog en uppdaterad version som trycktes i februari år 2007.

 

The Richest Man in Babylon: Now Revised and Updated for the 21st Century

 

9562914100.jpg

 

Fanns också en version som trycktes i mars detta år som hette: The Richest Man in Babylon: The Original Version, Restored and Revised

 

Vet inte om det är någon större skillnad på dem. 64 kr respektive 62 kr kostar dem i häftat format inklusive frakt med Schenker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt, jag beställde denna bok för tre dagar sedan då jag trillade över en tjonne i Thailand som avgudade den över allt annat för dygt ett år sedan.

 

Självklart tänkte man inte på att kolla om PF hade en länk till en sida där den kostar hälften så mycket och tar en tredjedel av tiden i frakt. Men nu vet jag iaf att det antagligen var ett bra köp då. Köpte den uppdaterade versionen dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul att folk verkar ta till sig den!

 

På min bok står det inga versioner, så torde vara orginaltryckt. Klart du borde välja den för 62 kr, så du har lite mer bankrulle sen ;-)

 

Jag köpte den versionen som kostade 64 kr men till skillnad från dig så har jag inte läst boken ännu så då kan man inte begära att jag ska fatta rätt beslut... ;)

 

Om ett par veckor hade jag nog agerat annorlunda! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...