Gå till innehåll

En chansning tidigt?


Recommended Posts

Längesen man posta hh men här kommer en.

 

Live på klubben, 1100 kr, 10k startstack och nivån är 25/50.

 

Min stack är nere på 9500 nånstans och fi täcker. Har bara spelat mot honom en gång tidigare och skulle säga att han är ganska stabil men inte jätteerfaren.

 

Fem spelare limpar för 50 och jag på knappen slår upp till 500 med :Qc::As:. Två spelare synar.

 

Floppen kommer :Ah::Qd::Td:. De checkar till mig och jag betar 1200. En spelare synar och nästa går all in och täcker som sagt mig. Spelaren som synade har jag aldrig sett förut och min bedömning är att han är nybörjare. Potten borde vara någonstans runt 13K och det kostar ca 8K att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, jag skulle nog ha väldigt svårt att folda den här, spelarn som innan synat behöver du nog inte vara så orolig för, men det faktum att spelare 3 går all in efter Bet,syn kan tolkas olika.

Drömscenariot är att han sitter på nötflushdraget AK i ruter eller liknande och då ligger du ändå knappt före. För vad ställer han in här med egentligen? AT, njaae tveksamt men vem vet, killen kanske är tomtarnas tomte?

OM man ska sitta och analysera för evigt och ändå komma fram till att blindsen är relativt låga så kanske man hittar folden, men jag har sett spelare som FI3 göra sånna här spel på kombodrag.

Hur gjorde du sen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ouch. undra om man inte kan folda den här ibland. men kankse inte, det finns typ bara två händer som slår dig och två händer som du slår (vi kan anta att att en oerfaren spelare kan enkelt lyckas överspela qt/at här särskilt mot en möjlig jagare?) plus ett gäng kombodrag som du mer eller mindre flippar mot. fråga, tror vi att vi kan dra ner lite på hur ofta fi pushar kombodrag här pga live och oerfaren? vet inte hur mkt dom spelar in dock. orkar inte räkna på det men du e väl runt 50/50 mot hans range med bra overlay så gambool!!!??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...