Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi är ganska fiskig och bordet är allmänt sett ganska löst.

Fi har ca 110$, jag täcker.

Jag får upp :As::Ks: UTG

Hero raises to 4$

xxx folds

Co folds

Button folds

sb folds

Fi(bb) calls

pot 8,5$

flop :4s::Tc::Jd:

Fi bets 2$

Hero raises to 10$

Fi calls 8$

pot ca 28,5$

turn :Js:

Fi bets 7$

Hero calls 7$

pot 42,5$

river :Qc:

Fi bets 11,5$

Hans flopbet tyder på svaghet IMO, enkel raise. På turn har jag många outs och det är billigt, men ser inte längre någon anledning till att höja. På river sitter hålpipan och Fi betar ut vekt. Vad göra? Övriga tankar kring handen?

Postad
Ser massor av fiskar som spelar nötterna på detta viset för att få värde av sina händer. Tror dessutom inte att han bluffar tillräckligt ofta.

Ok, då förstår jag dina tankar bättre. Själv ser jag nästan aldrig fiskar spela nötterna såhär men det är väl olika sajter/nivåer också.

Tror inter heller att han bluffar utan blockbetar turn och river med SHvärde på hand.

Postad
Ok, då förstår jag dina tankar bättre. Själv ser jag nästan aldrig fiskar spela nötterna såhär men det är väl olika sajter/nivåer också.

Tror inte heller att han bluffar utan blockbetar turn och river med SHvärde på hand.

Visst kan det vara så. Nu vet vi ju inte om den här killen är en som ser 90% av flopparna eller är allmänt fiskig (kan inte betta t.ex). Dock är ju JT,QJ och 44 inte helt otroliga händer som bara synar en prefloppraise och som sen vill mjölka ut värde när kåken träffar på turn/river.

Postad

JQ känns inte helt overkligt, det enda som motbevisar det är det tama bettandet på river.

En kneckt sätter jag han på rätt säkert och att höja är något jag skulle göra.

Om motståndarn är riktigt fiskig kan du höja upp rejält och se vad som händer. Ser ju inte stackdjup nu heller så det blir svårt

Postad
Visst kan det vara så. Nu vet vi ju inte om den här killen är en som ser 90% av flopparna eller är allmänt fiskig (kan inte betta t.ex). Dock är ju JT,QJ och 44 inte helt otroliga händer som bara synar en prefloppraise och som sen vill mjölka ut värde när kåken träffar på turn/river.

Drog samma slutsats om hans kvalite när jag såg hans bettande och linje genom handen. En lite bättre spelare hade har sällan anledningat att välja denna linjen.

Jag resonerar dock så att jag tror att vi har bästa handen såpass stor del av tiden att jag gärna betalar av honom. Han verkar ju lite bortkommen vilket kan resultera i en inte helt logisk push med en hand som egentligen har SHvärde kanske och då betalar jag (gärna) av när han väl har kåken liksom. Han lär ju inte sätta oss på nötstegen liksom (om han resonerar i de banorna alls)

Postad

Tycker oxå det verkar sjukt att vika mot omslag.

Bortsett från kåkhänder så finns ju ett antal händer Fi kan ha spelat så här. 89s, AJ, KJ, KK, AA alla mer eller mindre troliga.

Så jag hade nog ställt.

Postad
Finns inget annat än indegning.

Får jag syn tillräckligt ofta av sämre händer om jag degar in resterande 90$ i en pot på drygt 50$. Höjning är för mig det bästa alternativet, jag ser dock egentligen ingen större anledning att höja till 30 för att slänga mot omslag då är nästan en syn bättre IMO.