Gå till innehåll

AQ 3-bet, tre syn, träffar A - NL50


Recommended Posts

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

CO ($53.20)

Button ($55.85)

Hero ($85.45)

BB ($50.70)

UTG ($73.75)

MP ($417.10)

 

Preflop: Hero is SB with Qclub.gif, Aheart.gif.

1 fold, MP raises to $2.5, 1 fold, Button calls $2.50, Hero raises to $8, BB calls $7.50, MP calls $5.50, Button calls $5.50.

 

Flop: ($32) 5club.gif, Adiamond.gif, 9diamond.gif(4 players)

 

Final Pot: $32

Hero: ?

 

EDIT: Fråga: Är det fjolligt att anta att någon har AK? Bordet har varit något löst, men oftast foldas det mot 3-bet och den timmen jag har suttit har ett 3-bet aldrig fått mer än 1 syn. Ett par händer tillbaka höjde BB mitt CB, men la sig för re-raise (på Qxxss bräda) så han är nog beredd att göra några moves. MP (med monsterstacken) har varit rätt aggro men inte visat upp några anmärkningsvärda händer så svårt att ha en ordentlig read på honom. Knappen har inte utmärkt sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du 3 betta detta pre så måste du betta betydligt mer än sådär... Nu bygger du bara pott OOP. Som spelat är det nog bäst att försöka få en billig showdown här och eventuellt hitta en fold nånstans eftersom du nog har svårt att få ut mer värde av sämre händer men kommer tappa kontrollen över potten om nån har AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommer inte det innebära att jag bara får syn av QQ+ o AK? Standard betten på stars NL50 är som sagt betydligt mindre. Inte sagt att jag måste göra som alla andra, men bara att jag tror deras synrange blir just den ovan...

 

Du har ju knappen mellan er som synat oxå (=höj mer).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, fair enough. Men om man säger så här då:

 

Ska jag betta mer för att jag verkligen vill att alla ska folda eller gör jag det för värde? OM jag bara får syn av den rangen jag skrev (vilket mycket väl kan vara fel - rätta mig gärna) så bettar jag ju då i princip som bluff. Foldar alla så är det ju kanon, men då hade dom förmodligen sämre händer också. Synar dom - ja då sitter jag förmodligen i skiten...

 

Jag bettar 8 med tanken att jag kommer få syn av sämre ess och lite annat trams vilket jag kan få ut mycket värde av om båda träffar. Foldar dom är det fortfarande OK - jag har ju trotts allt bara AQ.

 

Jag trodde ju alrdig att jag skulle få tre syn. Det har som sagt tre-bettats en del tidigare undet sessionen vilket oftast lett till fold, eller max en caller.

 

Nu argumenterar inte jag för att ni har fel, bara att jag vill förstå erat resonemang till fullo innan jag använder det själv =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men givet att det är extremt ovanligtmed mer än en syn, varför är då 8 bettet så dåligt? jag inser att det framförallt är för att jag är OOP, men jag tror som sagt att oftast får max en syn och att jag då ofta tar ner potten på floppen...

 

extremt ovanligt med mer än en syn när du ger första kille 5.50 att syna i en 14.50 pott? (ej bb dock som synade änd). Svårt att se att någon skulle folda det, skulle ju se rejält svagt ut :P möjligtvis med nån AT och ingen annan synade med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommer inte det innebära att jag bara får syn av QQ+ o AK? Standard betten på stars NL50 är som sagt betydligt mindre. Inte sagt att jag måste göra som alla andra, men bara att jag tror deras synrange blir just den ovan...

 

Det är trots allt nl50 du spelar, där är åtminstone 1/4 riktigt fiskiga, har oändligt många gånger sett folk ställt fullt inköp pre med AJ eller 22. Så överskatta dem inte så lättvilligt, och precis som sagts re-raisen är aningen låg. På floppen är du dock fast anser jag, beta pot och ställ så fort som möjligt oavsett hur det urartar sej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...